jag vill ha twin

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Hoj
...
Hejsan..
Är på jakt efter en ny motorcykel. Kommer köra en hel del i sommar och även använda den för att åka till jobbet.

Jag har varit iväg och provkört kawasaki er6n idag men vill ha en lite sportigare hojj. Nån som har nåt tips på lite sportigare hojjar med twinmotor?

Lorge skrev:
2044458
Jag har varit iväg och provkört kawasaki er6n idag men vill ha en lite sportigare hojj. Nån som har nåt tips på lite sportigare hojjar med twinmotor?
Honda VTR, Yamaha TRX, valfri Ducati, Suzuki TL/SV m.m.

SV650
SV1000
VTR 1000 Firestorm
TL 1000 S
TL 1000 L
Ducati...
Aprilia...

Lorge skrev:
2044458 Hejsan..
Är på jakt efter en ny motorcykel. Kommer köra en hel del i sommar och även använda den för att åka till jobbet.

Kan väl inte kalla VX'en för speciellt sportig, men är ruskigt sugen på en Ducati Monster :drool
...men SV650 är åxå trevlig.

Vad är du beredd att lägga på hojen?

Sportigare twin än Ducati är nog svårt att hitta.

Om du är ute efter en sporthoj är väl en ducati väldigt bra val, kanske lite dyrt? Men om du vill ha en billig sporthoj så råder jag dig till att köpa en Ducati 748 eller 916 av årsmodell 98 eller äldre på grund av billig försäkring.

Annars är det bara att provköra alla som verkar intressanta för att bli övertygad över vad du vill ha.

Smärtgränsen ligger på ca 60pix...

Har kollat en del på tl1000r och skall se om jag får åkt och provkört nån snart.
Har ingen koll alls på ducati, är inte dom fasligt dyra att både köpa och serva?

En snabb koll på blocket visar att 916 -98 iaf är för dyr. Vad får man betala för en 748? Nån som kan säga några ord om respektive hojj?

sv650 går bort då jag inte gillar utseendet. Var som sagt och provkörde en er6n och kom då fram till att det inte är den typen av cykel som jag vill ha.

Är det nån skillnad på att köra tl1000r och tl1000s?
Vill ha en R men om det är närmare att åka och provköra en S så kan det va bra att veta.

Lorge skrev:
2046107 Smärtgränsen ligger på ca 60pix...

Har kollat en del på tl1000r och skall se om jag får åkt och provkört nån snart.
Har ingen koll alls på ducati, är inte dom fasligt dyra att både köpa och serva?

En snabb koll på blocket visar att 916 -98 iaf är för dyr. Vad får man betala för en 748? Nån som kan säga några ord om respektive hojj?

sv650 går bort då jag inte gillar utseendet. Var som sagt och provkörde en er6n och kom då fram till att det inte är den typen av cykel som jag vill ha.

Är det nån skillnad på att köra tl1000r och tl1000s?
Vill ha en R men om det är närmare att åka och provköra en S så kan det va bra att veta.

En VTR ligger runt 40-50 utan kända barnsjukdomar är ett bra köp.

Kolla vad en Mille (Aprilia) kostar i försäkring! På mig är den jävligt billig iaf.

Aprilia rockar FETAST :squid

Om man skall köpa ducati vilken modell skall man ha då?
Behöver inte vara värsta värsta men en grym hojj med twin, runt års 98-00.

//Tobbe

Lorge skrev:
2046897 Om man skall köpa ducati vilken modell skall man ha då?
Behöver inte vara värsta värsta men en grym hojj med twin, runt års 98-00.

//Tobbe

Man köper inte en ducati man köper en aprilia istället :yoparty

Att hitta en fin 748 eller 916 äldre än -98 för 60 kan bli svårt.

Monster finns det hyfsat med för de pengarna, liksom SS. Men riktiga "sporthojar" är de ju inte (tyvärr), snarare ruskigt roliga allmän väg maskiner.

amullo skrev:
2047121 Att hitta en fin 748 eller 916 äldre än -98 för 60 kan bli svårt.

Monster finns det hyfsat med för de pengarna, liksom SS. Men riktiga "sporthojar" är de ju inte (tyvärr), snarare ruskigt roliga allmän väg maskiner.

Har kikat runt lite idag om ducati. 748an finns väl i tre varianter?
E, S och R... eller? Att R är värstingen med extra allt har jag fattat men vad är skillnaden på E och S i korta drag?
Läste också nåt om biposto, är med passagerarplats?

Hur stor motor och hur mycket effekt är det i en 748?

Monster är inte aktuellt.

Lorge skrev:
2047228
Hur stor motor och hur mycket effekt är det i en 748?
Monster är inte aktuellt.

748cc drygt 100hk.

Är man inte ute efter tokmycket effekt är SS (i.e) :tummenupp , speciellt om man är lite längre, passar mig utmärkt (1,90 lång). Vill man ha en herrejävlarprojektil kanske man ska köpa en vassare Ducati alt. TL1000.

Vad det än blir är Twin helt rätt val :yoparty

Last edited:
Är inte ute efter en herrejössesprojektil, men lite drag får det ju gärna vara.

Om man skulle köpte en såndära mille, typ en 99a. Nåt speciellt man skall tänka på? Nån årsmodell som inte är bra?

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D