Jag ska köpa cross

PinkPassion

Member of the Pink Ladies
Gick med
14 Aug 2008
Hoj
kawasaki er6n -12, Suzuki rm 125 -99
FyyyyyFan vad kul det är att köra cross! D pirrar i magen o adrenalinet pumpar o jag vill inget annat än ut på Skanörs stora crossbana. Så mitt I-lands problem är följande: Jag har en Yamaha yz 250 men den är sjuuuukt hög. Jag är ca 163 cm kort o når inte riktigt för o kicka igång den. Det går ju efter många om o men o svett o nästan tårar men då e jag helt slut o pallar knappt köra. Jag vill inte påstå att det inte går o köra o kicka osv. det e bara det att jag vill ha något som passar mig.
Blir så jobbigt om jag trillar o inte kan kicka igång den igen utan att ngn längre måste hjälpa mig.
Det jag söker ska iaf vara lägre än den jag har nu o det är faktiskt enda kravet, jag vill egentligen inte ha en cross som har lägre effekt men d måste jag nog eftersom dom mindre varianterna har lägre effekt. Delar till crossen ska vara billiga. O jag kan tänka mig lägga ca 5 - 8000 kr.

Tack på förhand!

har du kikat på sänksatser ? du kan ju även karva ur lite på sadeln för o komma ner lite

ja då kan du ju inte ändra hur som ,, men om jag inte har helt fel så brukar kawer va rätt ok i sadelhöjd,, men det går ju alltid o fixa ,, skaffa en modell du trivs med o modda

Luta hojen mot ett träd eller liknande:tummenupp

Jag fick lära mig den hårda vägen....tycker du ska göra likadant:arsele

Luta hojen mot ett träd eller liknande:tummenupp

Jag fick lära mig den hårda vägen....tycker du ska göra likadant:arsele

Har testat det mesta, finns ju massor utav fina jordhögar överallt men kanske inte alltid just där jag bestämmer mig för o trilla :) jag påstår inte att det går men eftersom jag har lite pengar över som jag kan sätt på sprätt så varför inte fixa en cross till :-p

Sänk någon cm och köp 2 sadlar varav den ena kapar du av så den ser ut som en fmx-sadel.
Vill du lägga max 8k och ha 250 kommer det bli riktigt tungt och tråkigt i längden. 125cc är inte mycket slöare utan har bara ett kortare register.

Sänk någon cm och köp 2 sadlar varav den ena kapar du av så den ser ut som en fmx-sadel.
Vill du lägga max 8k och ha 250 kommer det bli riktigt tungt och tråkigt i längden. 125cc är inte mycket slöare utan har bara ett kortare register.

Där sa du ngt! Kanske räcker med att köpa en ny sadel.

Ebay nästa!:tummenupp

///Tim

Kan faktiskt hålla med Martin om att 125a varit något för oss. Säger oss för jag har varit lite i funderartankarna på att kanske byta till en sån. Det är asjobbigt att inte kunna hantera hojen själv, speciellt kicka igång den.

Jag ska fixa min hoj i veckan så man kan börja köra på allvar nu. :)

Kan faktiskt hålla med Martin om att 125a varit något för oss. Säger oss för jag har varit lite i funderartankarna på att kanske byta till en sån. Det är asjobbigt att inte kunna hantera hojen själv, speciellt kicka igång den.

Jag ska fixa min hoj i veckan så man kan börja köra på allvar nu. :)

oh yes! ska bli så kul o så najs! givetvis blir det en merkostnad på alla sätt o vis o skaffa en till cross, måste hitta någon stans o ha den, sen måste jag ju ha råd med delar o hyra ett släp varje gång vi ska iväg o köra. Kanske tagit mig vatten över huvudet :gnissla men annars e ju att gröpa ur sadeln ett billigt o bra alternativ till den vi har nu...men så måste jag ju dela den med Tim o jag vill ju kunna hoppa över honom på guppen haha! :D

oh yes! ska bli så kul o så najs! givetvis blir det en merkostnad på alla sätt o vis o skaffa en till cross, måste hitta någon stans o ha den, sen måste jag ju ha råd med delar o hyra ett släp varje gång vi ska iväg o köra. Kanske tagit mig vatten över huvudet :gnissla men annars e ju att gröpa ur sadeln ett billigt o bra alternativ till den vi har nu...men så måste jag ju dela den med Tim o jag vill ju kunna hoppa över honom på guppen haha! :D

ni kanske skulle köpa ett släp? ni har ju köpt en bil med dragkrok.

man kanske skulle leta upp ett garage o samhyra. :va börjar bli fler o fler hojar o då kunde man ha alla på samma ställe.

ni kanske skulle köpa ett släp? ni har ju köpt en bil med dragkrok.

man kanske skulle leta upp ett garage o samhyra. :va börjar bli fler o fler hojar o då kunde man ha alla på samma ställe.

Ja någon gång i framtiden blir d nog en sån men inte just nu. Men d hade underlättat en del. Ja, det här med garage hade varit till en fördel, jag måste förmodligen hyra en parkeringsplats här hemma o där får bara ett fordon vistas, lite surt till ett så litet fordon. Men som sagt allt löser sig alltid :)

Nu äger jag min egna cross!! wohooo! Suzuki rm 80 -91, så kul jag ska ha!!

*/ ?>
Back