Jag ska köpa cross

PinkPassion

Member of the Pink Ladies
Gick med
14 Aug 2008
Hoj
kawasaki er6n -12, Suzuki rm 125 -99
FyyyyyFan vad kul det är att köra cross! D pirrar i magen o adrenalinet pumpar o jag vill inget annat än ut på Skanörs stora crossbana. Så mitt I-lands problem är följande: Jag har en Yamaha yz 250 men den är sjuuuukt hög. Jag är ca 163 cm kort o når inte riktigt för o kicka igång den. Det går ju efter många om o men o svett o nästan tårar men då e jag helt slut o pallar knappt köra. Jag vill inte påstå att det inte går o köra o kicka osv. det e bara det att jag vill ha något som passar mig.
Blir så jobbigt om jag trillar o inte kan kicka igång den igen utan att ngn längre måste hjälpa mig.
Det jag söker ska iaf vara lägre än den jag har nu o det är faktiskt enda kravet, jag vill egentligen inte ha en cross som har lägre effekt men d måste jag nog eftersom dom mindre varianterna har lägre effekt. Delar till crossen ska vara billiga. O jag kan tänka mig lägga ca 5 - 8000 kr.

Tack på förhand!

har du kikat på sänksatser ? du kan ju även karva ur lite på sadeln för o komma ner lite

ja då kan du ju inte ändra hur som ,, men om jag inte har helt fel så brukar kawer va rätt ok i sadelhöjd,, men det går ju alltid o fixa ,, skaffa en modell du trivs med o modda

Luta hojen mot ett träd eller liknande:tummenupp

Jag fick lära mig den hårda vägen....tycker du ska göra likadant:arsele

Luta hojen mot ett träd eller liknande:tummenupp

Jag fick lära mig den hårda vägen....tycker du ska göra likadant:arsele

Har testat det mesta, finns ju massor utav fina jordhögar överallt men kanske inte alltid just där jag bestämmer mig för o trilla :) jag påstår inte att det går men eftersom jag har lite pengar över som jag kan sätt på sprätt så varför inte fixa en cross till :-p

Sänk någon cm och köp 2 sadlar varav den ena kapar du av så den ser ut som en fmx-sadel.
Vill du lägga max 8k och ha 250 kommer det bli riktigt tungt och tråkigt i längden. 125cc är inte mycket slöare utan har bara ett kortare register.

Sänk någon cm och köp 2 sadlar varav den ena kapar du av så den ser ut som en fmx-sadel.
Vill du lägga max 8k och ha 250 kommer det bli riktigt tungt och tråkigt i längden. 125cc är inte mycket slöare utan har bara ett kortare register.

Där sa du ngt! Kanske räcker med att köpa en ny sadel.

Ebay nästa!:tummenupp

///Tim

Kan faktiskt hålla med Martin om att 125a varit något för oss. Säger oss för jag har varit lite i funderartankarna på att kanske byta till en sån. Det är asjobbigt att inte kunna hantera hojen själv, speciellt kicka igång den.

Jag ska fixa min hoj i veckan så man kan börja köra på allvar nu. :)

Kan faktiskt hålla med Martin om att 125a varit något för oss. Säger oss för jag har varit lite i funderartankarna på att kanske byta till en sån. Det är asjobbigt att inte kunna hantera hojen själv, speciellt kicka igång den.

Jag ska fixa min hoj i veckan så man kan börja köra på allvar nu. :)

oh yes! ska bli så kul o så najs! givetvis blir det en merkostnad på alla sätt o vis o skaffa en till cross, måste hitta någon stans o ha den, sen måste jag ju ha råd med delar o hyra ett släp varje gång vi ska iväg o köra. Kanske tagit mig vatten över huvudet :gnissla men annars e ju att gröpa ur sadeln ett billigt o bra alternativ till den vi har nu...men så måste jag ju dela den med Tim o jag vill ju kunna hoppa över honom på guppen haha! :D

oh yes! ska bli så kul o så najs! givetvis blir det en merkostnad på alla sätt o vis o skaffa en till cross, måste hitta någon stans o ha den, sen måste jag ju ha råd med delar o hyra ett släp varje gång vi ska iväg o köra. Kanske tagit mig vatten över huvudet :gnissla men annars e ju att gröpa ur sadeln ett billigt o bra alternativ till den vi har nu...men så måste jag ju dela den med Tim o jag vill ju kunna hoppa över honom på guppen haha! :D

ni kanske skulle köpa ett släp? ni har ju köpt en bil med dragkrok.

man kanske skulle leta upp ett garage o samhyra. :va börjar bli fler o fler hojar o då kunde man ha alla på samma ställe.

ni kanske skulle köpa ett släp? ni har ju köpt en bil med dragkrok.

man kanske skulle leta upp ett garage o samhyra. :va börjar bli fler o fler hojar o då kunde man ha alla på samma ställe.

Ja någon gång i framtiden blir d nog en sån men inte just nu. Men d hade underlättat en del. Ja, det här med garage hade varit till en fördel, jag måste förmodligen hyra en parkeringsplats här hemma o där får bara ett fordon vistas, lite surt till ett så litet fordon. Men som sagt allt löser sig alltid :)

Nu äger jag min egna cross!! wohooo! Suzuki rm 80 -91, så kul jag ska ha!!

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back