Jag ska banta 9 HK!

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Gavazn skrev:
Jag inklusive vätskor ca 98 Kg.
Jag inklusive vätskor om 4-5 månader 80 K

Det är helt omöjligt att banta bort så mycket vikt på 4-5 månader..
För det e väll banta du ska göra?? Om du ska tränna vilket rekomenderast bättre kommer du omvandla fett till muskler vilket väger mer så du kommer inte tappa så mycket på vågen men kommer säkert bli mer v formig än u formig!!!

Lycka till med det du bestämmer dig för och kör hårt... Men lägg av med panik bantningen.. skadar kroppen mer än vad du gör nytta :rolleyes:
Du kan inte mycket om det det där.. Att du "hört" något betyder inte att det är så..
Man kan (utan att förstöra sig) deffa bort 0,5-1kg i veckan.. Då skulle det innebära runt 20 kg på 5 månader.. (inte troligt att han pallar det, men omöjligt, nej.)

Omvandla fett till muskler... Nej du så funkar det inte riktigt..
Läs på lite..
Och min diskussion slutar här, orkar inte diskutera träningslära/näringslära..
/ I alla vänlighet..

Maverick_ou812 skrev:
sandstream! Trimma, förhelvete trimma!!!

:lol Jag är på! Har effektsvagare hoj men i övrigt nästan samma ingångsvärden.
Dessutom ett nytt skinnställ som inte skall töjas utan det som är inuti som skall krympas, 18 kg är dock i mesta laget tycker jag.
Men minus 10 kg till siste mars är väl ett bra mål?
Vad säger du, ska vi göra det officiellt här på SH, kanske fler som hänger på?
En officiell viktminskningstråd med rapporter, tips och annat?
Invägning 2005-01-10

Bara en tanke...
Tävla och göra bort sig själv är ju alltid kul... :)
Jag har redan börjat.. Nästan 3 kg - redan :yoparty

Starta tråden.. :)

Hultan skrev:
Man kan (utan att förstöra sig) deffa bort 0,5-1kg i veckan.. Då skulle det innebära runt 20 kg på 5 månader.. (inte troligt att han pallar det, men omöjligt, nej.)

Jag har funderat på det förut, och nån gång måste man ju fråga. Va betyder "deffa" och vad innebär det?

Din drink ser riktigt go ut föresten. :tummenupp

på 4-5 månader tror jag att du kan gå ner 12kg men ligger du i kan du nå 15 och en jävla kondition som grädde på moset.

Varför skall alla gå ner i vikt när det är mycket speciagre att köpa kolfiber och titanprylar.?

sandstream skrev:
Nu ska du inte vara så negativ :fatta! ;)

Angående 4 Kg = 1 Hk så kan det inte stämma.
Man måste ju ta vikten i förhållande till antalet hk i varje specifikt fall.

Lite nyfiken på hur du ska gå ner 18kg på 4-5 månader, säger inte att de inte går o att du inte ska göra de men är bara nyfiken helt enkelt!

Det felet dom flesta yngre tjejer gör när dom går ner i vikt är ju att dom slutar äta ibland varvat med motion, men slutar man äta o sedan går ner i vikt kommer man gå upp rätt snabbt igen när man väl börjar äta igen.

Ska du springa/gå ? träna på nåt sätt ?
Som jag sa jag är bara nyfiken!
Tycker förövrigt de är helrätt o hålla igång kroppen :banana
//D

Hultan skrev:
Du kan inte mycket om det det där.. Att du "hört" något betyder inte att det är så..

Omvandla fett till muskler... Nej du så funkar det inte riktigt..
Läs på lite..
Och min diskussion slutar här, orkar inte diskutera träningslära/näringslära..
/ I alla vänlighet..
18 kg fett = 162 000 Kcal. Det ger dryga 1 000 Kcal om dagen i fem månader om man räknar med 30 dagar per månad. Det är en lång tid att ligga på ett sådant kaloriunderskott. Klart att det går, men roligt blir det inte. Bätttre att öka energiförbrukningen - motionera alltså - och sikta på ett lite lägre kaloriunderskott.

Blondie skrev:
samma visa varje år!

hur gick det för våra sporthojtjockisar förra året?
För mig faktiskt mycket bra :)

slappa:
ställ in kroppen på svällt... ;)

*tidiga morgonpromenadet på fastande mage 15~20min rasktakt.
*se över kosten
*börja träna/håll igång kroppen.

gör inget av ovanstående...

Det funkar ganska bra att gå ner så mycket i vikt på 4 -5 månader...
Gjorde det själv för nästan precis två år sedan...
Testade viktväktarna och vägde in på 109,6 i januari 2003 och i juni var jag nere på 90,2 så det var ungefär 18 kilo på 5 månader...
Det var inte jobbigt ens och vikten har legat kvar där nere, pendlar lite mellan 90 - 93 nu för tiden...
Keep up the good work..

PacMan skrev:
Jag har funderat på det förut, och nån gång måste man ju fråga. Va betyder "deffa" och vad innebär det?

Din drink ser riktigt go ut föresten. :tummenupp
Deffa = Definiera, är synonymt med "avgränsa, logiskt bestämma, bestämma, begränsa, ange vad något är, ange, fastställa, precisera, inringa" Så jag skulle nog säga precisera kroppen eller göra musklerna mer tydliga helt enkelt!
Tjejer bantar, killar deffar :)

Edit/
Drinken är en caipirhinia! Bjuder på en sån till sommaren!
Mumsig!

Last edited:
Bingo skrev:
18 kg fett = 162 000 Kcal. Det ger dryga 1 000 Kcal om dagen i fem månader om man räknar med 30 dagar per månad. Det är en lång tid att ligga på ett sådant kaloriunderskott. Klart att det går, men roligt blir det inte. Bätttre att öka energiförbrukningen - motionera alltså - och sikta på ett lite lägre kaloriunderskott.
Som jag sa, det är möjligt.. inte lätt

Jag ska ner till 76-78 kg nånstans. Började på 90,6 kg. Väger nu 86 kg (va ner på 83kg innan jul :mad: ).

Detta genom att öka tränings-intensiteten, och minska kalori-intaget.

Plus att jag ska trimma hojen lite. :D
De låter väl som en bra kombination?

(Deffa= define= definiera. Alltså förtydliga musklerna).

Twosaint skrev:
på 4-5 månader tror jag att du kan gå ner 12kg men ligger du i kan du nå 15 och en jävla kondition som grädde på moset.
Jag gick ner 17 kg på 10 veckor, när jag skulle tävla i bodybuilding -97.
De va inte roligt på något vis. Men de gick. :)

Gick upp 14 kg på 3 dagar efter tävlingen -96. :banana

En annan sak man kan tänka på, har man 20-30 kg övervikt, man är fet alltså, då är det fan så mycket lättare att gå ner en jävla massa kg genom små omläggningar i kost, lite mer motion osv...
Är man helt normal och vill bli vältränad,dvs "skulptera" sin kropp.. Är det hyfsat mycket svårare att lossa dom sista 3-4 kilona.. och sen ligga på 8 -10% Kroppsfett

Lite skillad på banta och banta...

avklarat

augusti till jan. 10 % bantat.
från 90 kg till 81, 2 storlekar i midjan, dyrt med nya kläder.

Inget fika bröd, potatis, vitt bröd, godis, chips, läsk..
massor med frukt grönsaker och kyckling, fisk och kötträtter. FUNKAR....

Sen ska hojen lättas också.... :tummenupp

Jag tror det hela beror på om man har den vikt man ska gå ner i övervikt eller inte också, det går nog inte direkt att jämföra från 110-90 kilo och 90-70kg på samma längd.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8