Jag hatar dom !!!!!

The Svånk

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
Highland sm *såld*. Gsxr1000
Någon som har något bra knep att bli av med Trafikförsäkrings föreningen :kocko ..
Köpte en hoj den 3/4 och tänkte försäkra den när bytet var registrerat så jag gick och vänta på att skiten skulle dimpa ner i brevlådan och idag den 19 fick jag det..Tyckte det tog lång tid men han jag köpte den av skulle skicka papprena när han löst in postväxeln (kanske va lat)!!
Ringde Bilregistret och fråga vilket datum som gällde och han sa att det va förvärvsdatumet som TFF gick på och ägar bytet var mottaget den 6/3 och dom hade inte registrerat det förän den 16/4 för dom hade så mkt att göra , dom lata äckliga jävlarna :kulspruta :kulspruta :kulspruta
Så om några dagar så kommer det nog en räkning på 2 papp :huvet
Så nån som har något knep eller dylikt för att slippa parasiterna !!
Har ju fan inte ens använt hojjen....

Nåt som är ännu tråkigare är att det inte är första gången :4skrika

min bil va utan försäkring i 6 månader, men de gick o snacka bort, bilregistret visste inte ens om vem som ägde bilen! :D

Råkade ut för samma sak, killen jag köpte hojen av sa att hojen var besiktigad, inget mer. Jag såg att skattemärket saknades och förutsatte dum som jag var att den då var avställd. Senare visade det sig att han hade supit bort skattemärket, och jag fick pröjsa typ 1000:- för den missen.

Trots tjat och gnäll var det bara att böja sig framåt :arsele och betala...

/J

Om motorcykeln du köpte var påställd så är man tvungen att lösa försäkring från första dagen....sådana är reglerna och det har funnits en sådan tråd om detta tidigare.
Du blir inte av med kostnaden för tiden du ägt hojen till du löst en egen försäkring.
Du är försäkringstagare från den sekunden du lämnar över pengarna och du får nyckeln på hojen. Där är de juridiska aspekterna helt klara.
Mer du undrar över ?

Kontakta föregående ägare och be honom skicka in ett intyg med "rätt" värvärsdatum. Skriv att affären sköts upp men ni glömde ändra på pappret... Så gjorde jag.

Finns ett sätt till som jag lyckats med ... Övertyga fsg bolaget att bakdatera försäkringen. De kommer säga det går inte... Men jag lovar det går ! Givetvis enklare om det är ett bolag du har tidigare relationer med....

tassen skrev:
Om motorcykeln du köpte var påställd så är man tvungen att lösa försäkring från första dagen....sådana är reglerna och det har funnits en sådan tråd om detta tidigare.
Du blir inte av med kostnaden för tiden du ägt hojen till du löst en egen försäkring.
Du är försäkringstagare från den sekunden du lämnar över pengarna och du får nyckeln på hojen. Där är de juridiska aspekterna helt klara.
Mer du undrar över ?

Mmm.. "Tidsgränserna för anmälan om ägarbyte skärps också. Den nye ägaren skall registreras inom tio dagar från överlåtelsen. " inte 13 dagar ??
Fel av bilregistret..

Tjejen åkte fast med min bil som va körförbud på !! Jag fick 600 i böter och hon ingeting , jag va inte ens med i bilen.
Brukat fordon trots körförbud , stod det
Lite knepigt.

Regler regler regler , betala betala betala.. jävla diktatur

RG500-Johannes skrev:
Råkade ut för samma sak, killen jag köpte hojen av sa att hojen var besiktigad, inget mer. Jag såg att skattemärket saknades och förutsatte dum som jag var att den då var avställd. Senare visade det sig att han hade supit bort skattemärket, och jag fick pröjsa typ 1000:- för den missen.

Trots tjat och gnäll var det bara att böja sig framåt :arsele och betala...

/J

:spammer

Hur gör man när man super bort ett skattemärke ?? :va

// TOK :fyllisar

Som någon nämde tidigare. Kontakta säljaren & ändra ägarbytesdatumet.
Har själv gjort det med bra utgång...

En jävligt simpel grej är ju annars att skryssa i att fordonet skall vara avställt när ni skickade in ägarbytet. Går ju ställa på på internet på 1 min :7peta

Medin skrev:
En jävligt simpel grej är ju annars att skryssa i att fordonet skall vara avställt när ni skickade in ägarbytet. Går ju ställa på på internet på 1 min :7peta

en polare har kryssat i dom där när han köpt avställd bil å så men dom har inte märkt de på bilregistret å de e deras fel men dom bara påstår att de e kompisen som inte kryssat så de bästa e å ringa å snacka me dom personligen å ta ett fax på de hela!!

Jepp, bara att pröjsa... Köpte min hoj och trodde att den var avställd. Det är ju ändå en banhoj, fick sen syn på plåten med kontrollmärket, och insåg att det var kört. 1200 spän fattigare.

GSX-R Micke skrev:
en polare har kryssat i dom där när han köpt avställd bil å så men dom har inte märkt de på bilregistret å de e deras fel men dom bara påstår att de e kompisen som inte kryssat så de bästa e å ringa å snacka me dom personligen å ta ett fax på de hela!!

Det har jag alltid gjort på alla bilar och hojar jag köpt. Har haft 4 bilar och 5 hojar och det har aldrig strulat för mig. Så han måste haft otur bara :tummenupp

Liknande har hänt mig med... Men pga kunskapsbrist när jag köpte min första hoj. En 81:a 2-takts Suzuki 250cc :(

Va fan är trafikförsäkringsföreningen för jävla sossetrams???
Inga varningar, inga påminnelser bara en fet jävla räkning på flera tusen helt plötsligt.

Och vad är det man får "böter" för? Vad är det som kostar så jäääävla mycket pengar för staten? Jo bara en enda sak! Nämligen att det kostar så mycket pengar att hålla igång själva föreningen med löner etc att man är tvungen att få in pengarna på något sätt...
Hata socialdemokrater!!!!

Ska nog starta en ny förening tror jag "Föreningen, hata trafikförsäkringsföreningen"

SimonJ skrev:
Som någon nämde tidigare. Kontakta säljaren & ändra ägarbytesdatumet.
Har själv gjort det med bra utgång...

Problemet är att den tidigare ägaren har fått sin försäkring annullerad automatiskt pga ägarbyte.
Ska sen försäkringsbolaget bakdatera för gamla ägaren så är det samma problem som om du skulle vilja bakdatera den....

Fungerar i 99 gånger av hundra inte!!

Det som kan hända är att gamla ägaren får TFF-krav pga avsaknad av försäkring.... :död

Excalibur skrev:
Och vad är det man får "böter" för? Vad är det som kostar så jäääävla mycket pengar för staten?

Det är pengar som används till trafikskador där bilister/mc-förare etc. har kört utan trafikförsäkring och tex. gjort någon invalid.
Pengar betalas då ut däifrån.

Vi snackar flera miljoner i en sådan skada....

Jag brukar lösa det här genom att försäkra samma dag som man får hem det nya fordonet.... Precis som man ska göra. Att snåla ett par hundringar blir snart dyrt.

Ringde Bilregistret och fråga vilket datum som gällde och han sa att det va förvärvsdatumet som TFF gick på och ägar bytet var mottaget den 6/3 och dom hade inte registrerat det förän den 16/4 för dom hade så mkt att göra , dom lata äckliga jävlarna...

Är du seriös?? Vem är det som är den late djäveln när inte orkar lyfta luren och ringa försäkringsbolaget? Du VET ju att det här händer. Du har ju till o med varit med om det förut om det nu inte räcker med det faktum att man ALDRIG är skyddad av den förre ägarens försäkring som det var för när det tydligen fanns en överlapp på 7 dagar.

Trafikförsäkringsföreningen är till för att man skall kunna få ersättning även om den som kör på en saknar försäkring,smiter och så vidare. Därför har de också rätt att ta betalt av den som inte försäkrar sitt fordon. När man tar körkort i det här landet får man lära sig att det är lag på att ha trafikförsäkring från första dagen. Så var i ligger misstaget

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back