Jag hatar dom !!!!!

Förstår jag rätt om du gjorde ägarbyte och avställning på samma lapp?

Ja, men det finns väl något jävla undantag som säger att det inte funkar så och att transportstyrelsen har rätt att dröja med avställningen och att jag måste teckna en försäkring under tiden utifall att någon snubblar in i min bil innan avställningen har bekräftats.

Ja, men det finns väl något jävla undantag som säger att det inte funkar så och att transportstyrelsen har rätt att dröja med avställningen och att jag måste teckna en försäkring under tiden utifall att någon snubblar in i min bil innan avställningen har bekräftats.

Verkar ju bara väldigt märkligt att avställningen ska dröja längre att behandla än ägarbyte. Det rimliga vore väl att avställningen gäller fr.o.m. det datum som står på papperet.

Som sagt, väldigt konstigt. Du får åtminstone ringa upp dem och dela ut en rejäl skopa ovett och höra om de har någon vettig förklaring till varför det blev som det blev. Lycka till.

Tog över en bil från morsan mellan jul och nyår. 27/12 skrev i papperet och kryssade i rutan för avställning. 3/1 hade transportstyrelsen registrerat uppgifterna. Idag fick jag en faktura på 833kr för 8dagar.

Helt sjukt att man ska behöva hålla koll på sånt. Vem fan försäkrar en bil som ska man nyss skickan in papper på för avställning? Just det, INGEN! Därför gör dom såhär så att dom kan tjäna massa pengar. Fattar inte hur det kan vara lagligt? Skulle ett vanligt företag göra på det här viset så skulle dom ju bli utskrattad i rätten om dom verkligen trodde att dom skulle kunna lyckas med att kräva dom pengarna.

Om du hade läst vad det står bredvid rutan för avställning så hade du vetat att det gäller tidigast från det datum avställningen registreras. Vill du ställa av fordonet med en gång så är det via internet som gäller.

Eftersom du är den nya ägaren så fort affären är klar (det datum som står på ägarbytet), så är det en självklarhet att försäkringen även ska vara registrerade på dig som ny ägare från samma datum, om fordonet inte är avställt.

Jag gillar de väldigt mycket. Med min förra hoj körde jag omkull i en kurva där någon slabbat olja, jag polisanmälde och ringde Trafikförsäkringsföreningen så var saken Biff.:)

Väldigt trevlig personal till råga på allt :tummenupp

Skriv ett personligt brev där du sakligt förklarar att du skrev fel datum på ägarbeviset vid tillfället när ni gjorde hojaffären , du var så stressad och han också för du skulle med tåget eller något sådant.

Det är ju faktiskt mänskligt att göra fel. Och det är ju viktigt att det blir rätt datum. Seså seså skriv skriv

funka för mig när jag skrev fel.:tummenupp

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back