Jag hatar dom !!!!!

Tyvärr så går det så här om man inte har koll, jag kollar upp fordonet noga före innan jag köper och sen har jag koll på att det verkligen blir ett ägarbyte.
Fast jag har åkt på sånt där jag med ändå, svindyrt var det.

Silwer skrev:
Tyvärr så går det så här om man inte har koll, jag kollar upp fordonet noga före innan jag köper och sen har jag koll på att det verkligen blir ett ägarbyte.
Fast jag har åkt på sånt där jag med ändå, svindyrt var det.

Har jag rört ihop det eller? Vi måste prata om olika saker för det finns inget att röra ihop. När man kommer hem med sitt nya fordon så ringer man Fbolagen och skaffar en försäkring.

EDIT/ Att däremot åka på en skatteskuld kan man ju göra om man slarvar lite.

Last edited:
Excalibur skrev:
Va fan är trafikförsäkringsföreningen för jävla sossetrams???
Inga varningar, inga påminnelser bara en fet jävla räkning på flera tusen helt plötsligt.

Och vad är det man får "böter" för? Vad är det som kostar så jäääävla mycket pengar för staten? Jo bara en enda sak! Nämligen att det kostar så mycket pengar att hålla igång själva föreningen med löner etc att man är tvungen att få in pengarna på något sätt...
Hata socialdemokrater!!!!

Ska nog starta en ny förening tror jag "Föreningen, hata trafikförsäkringsföreningen"

TFF är inte staten utan försäkringsbolagen,
dvs inte sossarna utan storkapitalet.

gthyni skrev:
TFF är inte staten utan försäkringsbolagen,
dvs inte sossarna utan storkapitalet.

Alla onda räkningar är alltid sossarnas fel så är det bara... En huvudregel :rolleyes:

Hur som helst så är det ingen självklarhet att veta att man måste anmäla hojen till ett försäkringsbolag och därefter avställa den när det tex är mitt i vintern och det rör sig om en gammal skräphoj (som det rörde sig om i mitt fall) och man ändå inte kommer använda hojen (eftersom det är vinter).

Sen dimper bara en jätteräkning ner i brevlådan, utan varningar. Och det enda svaret man får när man ringer är i princip "sorry grabben, det måste man bara veta".

De kunde ju i alla fall gå ut en varning eller påminnelse som förklarar att man inte betalt avgiften och vilka konsekvenser det medför... SEN kan man ju få en räkning.
Och det enda skälet till att detta inte sker är för att de vill suga ut så mycket pengar som möjligt ur alla som inte har kunskap att trafikförsäkringsföreningen överhuvudtaget existerar eller som gör ett enstaka misstag.
Ett handlingssätt som överensstämmer med vänsterpolitiken i Sverige!

Chrille skrev:
Har jag rört ihop det eller? Vi måste prata om olika saker för det finns inget att röra ihop. När man kommer hem med sitt nya fordon så ringer man Fbolagen och skaffar en försäkring.

EDIT/ Att däremot åka på en skatteskuld kan man ju göra om man slarvar lite.

Jo jag köpte en hoj som påstods vara avställd, därav åkte jag på en smäll.
Sen dess har jag kollat upp hojarna jag köper före.
Sen kan man inte heller försäkra andras fordon, så jag vet inte hur trådstartaren har missat, jag menar om han tänkte köra så ville han väl försäkra?

Excalibur skrev:
Alla onda räkningar är alltid sossarnas fel så är det bara... En huvudregel :rolleyes:

Hur som helst så är det ingen självklarhet att veta att man måste anmäla hojen till ett försäkringsbolag och därefter avställa den när det tex är mitt i vintern och det rör sig om en gammal skräphoj (som det rörde sig om i mitt fall) och man ändå inte kommer använda hojen (eftersom det är vinter).

Sen dimper bara en jätteräkning ner i brevlådan, utan varningar. Och det enda svaret man får när man ringer är i princip "sorry grabben, det måste man bara veta".

De kunde ju i alla fall gå ut en varning eller påminnelse som förklarar att man inte betalt avgiften och vilka konsekvenser det medför... SEN kan man ju få en räkning.
Och det enda skälet till att detta inte sker är för att de vill suga ut så mycket pengar som möjligt ur alla som inte har kunskap att trafikförsäkringsföreningen överhuvudtaget existerar eller som gör ett enstaka misstag.

Så du tycker att staten ska vara som en dagisfröken till folk som inte har koll på saker och ting eller? Är inte det ett väldigt vänsterpolitiskt synsätt??

10 min innan ja ger pengar för nån hojen så ringer ja o kollar upp att hojen inte e stulen, så nojjig e ja! :D

Excalibur skrev:
...

Eller hur? Hade det varit vänstertänkande hade du ju fått dina varningar och någon som hållt dig i handen. Nu finns det istället ett system som går ut på att du skall tänka själv och klara dig själv. Har naturligtvis inget med sosseri att göra.

Vackert va?

t-rex skrev:
Eller hur? Hade det varit vänstertänkande hade du ju fått dina varningar och någon som hållt dig i handen. Nu finns det istället ett system som går ut på att du skall tänka själv och klara dig själv. Har naturligtvis inget med sosseri att göra.

Vackert va?
Hela det privata företagssammhället går ut på att man först får en påminnelse sedan en fet smäll...

Nä, det betyder inte att någon håller en i handen bara för att man ska få en påminnelse innan man får en skattesmäll. Det är bara vanligt folkvett!!!

Men nämn en enda instans i sammhället som fungerar på det sättet. Inga varningar eller påminnelser. Bara "jasså visste du inte det, haha"!

ALLA gör misstag, ALLA har något de inte vet i den över 10 cm tjocka lagboken. ÄVEN NI !!!!!! Så sluta med era "tro-att-vi-vet-allt"-fasoner.

Och återigen SOSSAR ÄR SKIT, det är bara vissa som inte har förstått det än... :D

Chrille skrev:

När jag köpte min vackra skåpbil :rolleyes: så var ägarbytet på villovägar några dar och när jag väl fick reda på att jag var ägare hade jag enligt bilregistret varit det en vecka. Försäkringsbolaget ville inte låta mig teckna en försäkring innan jag stod som ägare och det gick inte att bakdatera så det blev lite pengar till trafikförsäkringsföreningen istället.

Silwer skrev:
Jo jag köpte en hoj som påstods vara avställd, därav åkte jag på en smäll.
Sen dess har jag kollat upp hojarna jag köper före.
Sen kan man inte heller försäkra andras fordon, så jag vet inte hur trådstartaren har missat, jag menar om han tänkte köra så ville han väl försäkra?

Detta gäller ju Stavgren också men jag vet att jag har försäkrat bilar i mitt namn innan ägarbytet har varit registrerat. "Jag har just köpt en bil och vill ha försäkring på den...." det hr funkat flera ggr. Men mot korkade handläggarestår man sig ju slätt.

Det gick bra hos IF också för mig,
Jag tecknade försäkringen veckan innan att gälla
från dagen jag skulle hämta hojen och skriva pappren.

Chrille skrev:
Är du seriös?? Vem är det som är den late djäveln när inte orkar lyfta luren och ringa försäkringsbolaget? Du VET ju att det här händer. Du har ju till o med varit med om det förut om det nu inte räcker med det faktum att man ALDRIG är skyddad av den förre ägarens försäkring som det var för när det tydligen fanns en överlapp på 7 dagar.

Faan va du är duktig !!
Trodde det var från att bilregistret registrerade ägarbytet som man va tvungen att ha försäkring från , kollade på nätet varje dag så jag kunde försäkra.
Hade inte bilregistret varit så jävla lama så hade det inte blivit så mkt.
Betalar ju trots allt deras lön så nån jävla service borde man ju få.
10 arbetsdagar för ett ägarbyte är fan patetiskt :fatta!
Och den första gången visste jag inte att Tff fanns !! försäkrade bilen då jag först började använda den , och sen kommer räkningen.
Lika jävla hög klass på dom som modemkapare :klappar

Hur fan kan det vara möjligt att försäkra någon annans fordon!!
Tror att jag skall försäkra farsans bil och smälla den ihelgen ,kanske får 2 nya på försäkringen, Lr ?? :tummenupp

The Svånk skrev:
....
Och den första gången visste jag inte att Tff fanns !! försäkrade bilen då jag först började använda den , och sen kommer räkningen.
Lika jävla hög klass på dom som modemkapare :klappar

Du hade vetat om det om du hade gjort dina läxor och läst körkortsteorin ordentligt. Där brukar alla lära sig att ett påställt fordon MÅSTE vara skattat och försäkrat. Annars får du ställa av det...

Jag minns det som igår, jag skulle köpa min första bil. Farsgubben var lite osäker på vad som verkligen gäller för det hade ändrats regler fram o tillbaka så jag ringde till försäkringsbolaget och sade "Jag ska köpa mig en bil, hur ska jag göra med försäkringen?" Tro det eller ej, på 15 bilar så har jag inte betalat en spänn till Tff.

Allal kan göra misstag, men vem är det som inte har försäkrat din bil? De odugliga djävlarna på vägverket eller du som är skyldig enligt lag att ha ett påställt fordon trafikförsäkrat?

The Svånk skrev:
Hur fan kan det vara möjligt att försäkra någon annans fordon!!
Tror att jag skall försäkra farsans bil och smälla den ihelgen ,kanske får 2 nya på försäkringen, Lr ?? :tummenupp

Nej du har rätt. Jag ljuger för dig så att du ska bli utskrattad när du ringer ditt försäkringsbolag!

"Bwahahaha, ska du försäkra en bil?? Som du har köpt i dag?? E du go i huvvet eller???Hahaha!!!"

Se upp med dubbelförsäkring bara, blir ett jävla liv om vem som ska pröjsa om det väl händer nåt!

/ Hannes

Chrille skrev:
Detta gäller ju Stavgren också men jag vet att jag har försäkrat bilar i mitt namn innan ägarbytet har varit registrerat. "Jag har just köpt en bil och vill ha försäkring på den...." det hr funkat flera ggr. Men mot korkade handläggarestår man sig ju slätt.
Ok, jag har hört annat när jag frågat, men det var iofs länge sen.
Men normalt sett försäkrar man ju så fort man kan givetvis, så man har kanske inte märkt ifall ägarbytet gått igenom.

Excalibur skrev:
Liknande har hänt mig med... Men pga kunskapsbrist när jag köpte min första hoj. En 81:a 2-takts Suzuki 250cc :(

Va fan är trafikförsäkringsföreningen för jävla sossetrams???
Inga varningar, inga påminnelser bara en fet jävla räkning på flera tusen helt plötsligt.

Och vad är det man får "böter" för? Vad är det som kostar så jäääävla mycket pengar för staten? Jo bara en enda sak! Nämligen att det kostar så mycket pengar att hålla igång själva föreningen med löner etc att man är tvungen att få in pengarna på något sätt...
Hata socialdemokrater!!!!

Ska nog starta en ny förening tror jag "Föreningen, hata trafikförsäkringsföreningen"

Håller med dig !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Har en ide om en ny förening vi kan starta :fyllisar Tv licens föreningen !
Alla som köper ny tv eller mottagare måste betala tvlicensen från den dan dom köper den.
Annars så tar vi en avgift på 200 spänn per dag ,fast det säger vi inget om.
Fan va kosing det hade blivit ,kanske nästa grej för Göran och gänget.

Det enda demokratiska med Sverige är att vi kan välja diktator var 4:år :arsele

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back