Jag har köpt en ny motorcykel - tråden

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Nope inte det heller. En ledtråd: dom är rätt eftertraktade
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Ser grymt fin ut.
Önskar en sån själv!
Tack så mycket!

Tyvärr fick den något ljummen kritik i Bike, mycket beroende på fjädringen som de tyckte va kass. Mjuk fram och stötig bak. Men skitsamma, jag ska ju bara titta på den.
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Ska bli spännande och se om den är så bra som hypen gör gälla.
 

CooperCorgi

Medlem
Gick med
22 Jan 2016
Ort
Ja
Hoj
MT-09 2021
Ska bli spännande och se om den är så bra som hypen gör gälla.
Nu har jag inte kört just Rally Edition, men den vanliga är väldigt underhållande! Känns som en större motard med längre fjädringsväg tycker jag! :) Trevlig växellåda och motor. Bra drag genom hela registret. I like!

edit: stavfel
 
Last edited:

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Jag har köpt en ny hoj också. Jag har bara inte fått den än. Den som gissar vad jag köpt får prova den

Jag har också köpt en till hoj, den som gissar rätt måste provköra den ändå om man inte vill

En ledtråd, den är från början av 2000-talet och röd
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
Inte sommar än!
Om den där T7an i #565; vi har två sådana här i södra stockholm som butiken köpt in. Jag var hos dom i Masmo (Stockholms MC-varuhus) och skulle kolla på nya hjälmar, såg då en blå hoj med gult inslag och guldfälgar i ögonvrån. När min hjärna registrerar nåt sånt stannar hela världen och jag måste gå och känna på saken. Det var en '21 Tenere, och den kostade tydligen 138tkr. Om den är värd det eller inte är inget jag begrundar, utan "Rally" är godis för ögat, och således välgörande för resten av kroppen och själen.

Nu har jag provat förra årets T7, också den en vacker hoj men dessvärre lite för tung för mig. Jag befarar att skulle jag provköra Rally så skulle jag väl känna liknande, så jag låter bli. Den får förbli legenden jag aldrig fick, och för mig gör den sig bäst på bild. Jag håller mig till lättare hojar som jag med lagom möda kan lyfta och slänga i sjön om jag blir förbannad på den.

.. men vacker är den. Hade jag haft ett altare stort nog hade den fått stå där och glänsa.2020-Yamaha-Tenere.jpg
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Om den där T7an i #565; vi har två sådana här i södra stockholm som butiken köpt in. Jag var hos dom i Masmo (Stockholms MC-varuhus) och skulle kolla på nya hjälmar, såg då en blå hoj med gult inslag och guldfälgar i ögonvrån. När min hjärna registrerar nåt sånt stannar hela världen och jag måste gå och känna på saken. Det var en '21 Tenere, och den kostade tydligen 138tkr. Om den är värd det eller inte är inget jag begrundar, utan "Rally" är godis för ögat, och således välgörande för resten av kroppen och själen.

Nu har jag provat förra årets T7, också den en vacker hoj men dessvärre lite för tung för mig. Jag befarar att skulle jag provköra Rally så skulle jag väl känna liknande, så jag låter bli. Den får förbli legenden jag aldrig fick, och för mig gör den sig bäst på bild. Jag håller mig till lättare hojar som jag med lagom möda kan lyfta och slänga i sjön om jag blir förbannad på den.

.. men vacker är den. Hade jag haft ett altare stort nog hade den fått stå där och glänsa.View attachment 460471
Jag köpte med en såkallad loveringlink så min t7 kommer bli 2.5cm lägre fram och bak. Pga jag är altitudhandikappad och för att min sambo förmodligen kommer lägga dom flesta milen på den.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top