Jag har hittat nästa grej! Haleluja!

Min bike har ju överlevt, iaf den andra lackningen :)

Problemet är nog snarare att dom flesta rejshojar krashas nån eller ett par gånger per år, även de som jag har lackat!

Don Quixote skrev:
2510906 Min bike har ju överlevt, iaf den andra lackningen :)

Problemet är nog snarare att dom flesta rejshojar krashas nån eller ett par gånger per år, även de som jag har lackat!

Jo men det är ju bara för att du tourade runt ;)

Blir förhoppningsvis en del lackjobb för dig åt mig i vinter :tummenupp

o vad har du lärt dig av det ?

inte ett skit..

medan andra lärt sig att aldirg lämna kåpor till lack till dig

Du är fick en fin kille så vill du lackagrannen katt?

Kungen skrev:
2510920 o vad har du lärt dig av det ?

inte ett skit..

medan andra lärt sig att aldirg lämna kåpor till lack till dig

Du är fick en fin kille så vill du lackagrannen katt?

Gubben låt bli morfinet nu och ta bara virre ;)

Jalle skrev:
2510292 Alltså, detta är jävlarimig inte lätt. Många tar alldeles för lätt på mysmekande och avfärdar det som ngt icke vetenskapligt. Du har helt rätt i att det bör utredas och jag instämmer helt på din tabell.

Något du / ni glömt är dock det underbara i nya verktyg / maskiner som också måste läggas till för att räkna ut mysfaktorn. Jag menar, en ny pelarborr för 2700:- kan LÄTT motiveras för ca 20 min användning i månaden, det är egentligen helt oviktigt.

Man kan därigenom ytterligare lägga till helts sjuka siffror i mysfaktorn om man tillbringar tid på www.verktygsboden.se eller www.driftunderhall.se
i sin jakt på den ultimata pelarborren, bänkslipen eller svetsen.
Att sedan iförd träskor traska till brevlådan med ett pirrande i kroppen för att se om postavin kommit är obetalbart. Visst, man får räkna med ett visst antiklimax när man rivit och slitit upp kartongen, monterat upp den nya maskinen och lutat sig tillbaka med en pilsner. Då är det bara att hitta något nytt man "behöver".

Har precis dragit ut 400v i garaget och letar nu svets. Bara letandet kommer att ge mig minst 40 mystimmar.
Snyft, rörande vackert skrivet. Jag mailade länken till inlägget till min hustru. Nu bara måste hon förstå. Och sluta ställa dumma frågor.

är ju shysst och blanda moffe o wirre.

2 morfin till 1 del wirre

HAHA grabbar föffan! Jag myser sönder till alla vackra ord om industrisvarvar och pelarborrar, det ska till en RIKTIGT fulmekare för att uppskatta denna sorts poesi! Ville bara tacka för en underbar tråd som fyller mig med en sorts känsla av genmenskap trots mitt låga intag av moffe och wirre för stunden. Keep up the good work i alla varma (och kalla) garage! :tomten :tummenupp

Jalle skrev:
2510623 Självklart vill man göra så mycket man kan själv. Men en ram får man väl inte godkänd hur som helst, det var rätt stora krav på svetsning, etc. och en firma som är känd för sitt rambyggande har betydlligt lättare att få den godkänd för registrering. Motor är väl lite halvsvårt att bygga själv och att knacka en tank, göra skärmar , etc. skulle nog ta en hel del material i anspråk innan man blev nöjd.
Har man sen lag ner så mycket pengar / jobb på ngt vill man ha en OK lack också? Visst, en st lackbox och några timmars träning så reder man kanske det. Meningen med denna lack är att det ska läggas in olika skuggor / logotyper och krävs det nog lite kunskap och rätt utrustning för att göra.
Skillnad på att lacka och lacka.

ja och som jag ser det, skillnad på att bygga och skruva ihop.

Chrille skrev:
2510226
Nyutvecklad teori med mysfaktor i 5 gradig skala:
Reparera privatbilen = -1 (här hjälper inget sexpack i världen)
...
Enda lösning på detta problem är att köpa 6-pack staketbira på bolaget och skita i bruksbilen.
En Fååård är iaf inte värt skiten under naglarna...:huvet

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...