Jag har förlorat oskulden!

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Igår var dagen D, jag hade bestämt mig, det var då det skulle ske. Debuten skulle ske i Uppsala, det kändes bra att göra det på bortaplan på något vis. Jag försökte få med mig några polare som psykologiskt stöd, men dom tyckte att det var något jag skulle göra själv.
Nåja. Arbetsdagen började lida mot sitt slut, så jag tog på mig mitt finaste skinnställ, mina nyinköpta handskar, tom nytt visir hade jag köpt för att vara lite extra fin sådär, äntrade min vita springare och styrde kosan norrut.
På vägen fylldes mitt huvud av grubblerier. Skulle jag kunna motstå alla kurvor? Skulle jag kunna hålla den uppe i nervositeten? Skulle jag kanske förivra mig så det gick för fort? Skulle den vara för liten å klen? Alla dessa frågor som bara hängde och väntade på svar gjorde mig inte lugnare. Halvvägs åkte jag in i en riktig regnskur, som faktiskt hade en viss avkylande effekt... Men med friskt humör strävade jag ändå vidare mot min debut.
Hittade faktiskt fram, trots att jag i befläckade min manlighet med att fråga om vägen. Nu började det bli riktigt nervöst.
Jag togs väl omhand, först en liten teorigenomgång, som rätade ut en del frågetecken, men mycket hade jag ju läst mig till på konstiga internetsiter och i diverse tidningar, såna där som man inte bör ha framme när mamma häslar på. Sen fick jag min utrustning besiktad, och den blev godkänd, det kändes väldigt skönt!
Nu var det bara lite uppvärmning kvar, innan det var dags. Så nära, så långt borta. Jag hade inte bara fjärilar i magen, jag hade Jumbojetar, flockvis.
Äntligen var det min tur, jag tryckte till på startknappen, så att det började hända grejer, rullade ut, och snart hade jag gjort mitt första varv på bana!

Fan va kul det var! Otroligt lärorikt och roligt att åka runt med andra, och få kommentarer från instruktörerna! :tummenupp

Tyvärr råkade jag även klota lite :huvet Men det blev bara lite repor, en död blinkers och ett trasigt bromshandtag. Själv fick jag några frakturer på självförtroendet :rolleyes: och en öm höft.
Stort tack till alla som hjälpte till när jag vurpade, och kollade att jag mådde bra! :Bugar
Det var inte sista gången jag körde bana, och inte sista gången på Rörken heller! :fakta Och för er som inte har testat, gör det, det är värt varenda spänn! Kostar dessutom bara 100kr, mycket välinvesterade pengar! :)

Hoztic skrev:
2202062 Igår var dagen D, jag hade bestämt mig, det var då det skulle ske. Debuten skulle ske i Uppsala, det kändes bra att göra det på bortaplan på något vis. Jag försökte få med mig några polare som psykologiskt stöd, men dom tyckte att det var något jag skulle göra själv.
Nåja. Arbetsdagen började lida mot sitt slut, så jag tog på mig mitt finaste skinnställ, mina nyinköpta handskar, tom nytt visir hade jag köpt för att vara lite extra fin sådär, äntrade min vita springare och styrde kosan norrut.
På vägen fylldes mitt huvud av grubblerier. Skulle jag kunna motstå alla kurvor? Skulle jag kunna hålla den uppe i nervositeten? Skulle jag kanske förivra mig så det gick för fort? Skulle den vara för liten å klen? Alla dessa frågor som bara hängde och väntade på svar gjorde mig inte lugnare. Halvvägs åkte jag in i en riktig regnskur, som faktiskt hade en viss avkylande effekt... Men med friskt humör strävade jag ändå vidare mot min debut.
Hittade faktiskt fram, trots att jag i befläckade min manlighet med att fråga om vägen. Nu började det bli riktigt nervöst.
Jag togs väl omhand, först en liten teorigenomgång, som rätade ut en del frågetecken, men mycket hade jag ju läst mig till på konstiga internetsiter och i diverse tidningar, såna där som man inte bör ha framme när mamma häslar på. Sen fick jag min utrustning besiktad, och den blev godkänd, det kändes väldigt skönt!
Nu var det bara lite uppvärmning kvar, innan det var dags. Så nära, så långt borta. Jag hade inte bara fjärilar i magen, jag hade Jumbojetar, flockvis.
Äntligen var det min tur, jag tryckte till på startknappen, så att det började hända grejer, rullade ut, och snart hade jag gjort mitt första varv på bana!

Fan va kul det var! Otroligt lärorikt och roligt att åka runt med andra, och få kommentarer från instruktörerna! :tummenupp

Tyvärr råkade jag även klota lite :huvet Men det blev bara lite repor, en död blinkers och ett trasigt bromshandtag. Själv fick jag några frakturer på självförtroendet :rolleyes: och en öm höft.
Stort tack till alla som hjälpte till när jag vurpade, och kollade att jag mådde bra! :Bugar
Det var inte sista gången jag körde bana, och inte sista gången på Rörken heller! :fakta Och för er som inte har testat, gör det, det är värt varenda spänn! Kostar dessutom bara 100kr, mycket välinvesterade pengar! :)

Jag har ju funderat på att prova för jag har inte så långt till
Svista. Det låter kul :)

Det var ju tur att någon (något) släppte till.. till slut. :7peta ;)

Nee, jag är glad att det gick bra. :)

Hoztic skrev:
2202062 Igår var dagen D, jag hade bestämt mig, det var då det skulle ske. Debuten skulle ske i Uppsala, det kändes bra att göra det på bortaplan på något vis. Jag försökte få med mig några polare som psykologiskt stöd, men dom tyckte att det var något jag skulle göra själv.
Fan, nu byggde du ju upp världens spänning...jag hoppades på ett minst lika spännande slut :hihi

SwedB skrev:
2202102 Det var ju tur att någon (något) släppte till.. till slut. :7peta ;)

Nee, jag är glad att det gick bra. :)

Fes han äntligen i stället!? :rofl

Fast lite avis är jag ändå. Rörken står på önskelistan över första bana att prova :tummenupp

tuppjuck skrev:
2202136 Fes han äntligen i stället!? :rofl

Fast lite avis är jag ändå. Rörken står på önskelistan över första bana att prova :tummenupp

Jag vet inte, men någon orsak måste det väl finnas till att han kallas för Pysen. :hihi

Nå Hoztic, se till att hålla dig på bägge hjulen i Finland nu. :) Bättre lägga pengarna på soppa än nya blinkers. :7peta

Last edited:
tuppjuck skrev:
2202136 Fes han äntligen i stället!? :rofl

No comments :D

Man får övningsköra där! Det var en tjej som övningskörde igår, hon tuffade runt på en gammal viffer :) Så hugg tag i nån av dina handledare och åk dit! :7peta

Bomanrd skrev:
2202110 Häftigt!

Ska fasiken ut med Rden på bana :banana

Bra idé! :tummenupp
Jag körde min gamla RD 350 på Falkenberg några gånger, och hade riktigt jäkla kul.

SwedB skrev:
2202151 Jag vet inte, men någon orsak måste det väl finnas till att han kallas för Pysen. :hihi

Nå Hoztic, se till att hålla dig på bägge hjulen i Finland nu. :) Bättre lägga pengarna på soppa än nya blinkers. :7peta
Vi ska inte gå in på vad vi kallar dig :D

Jag ska göra mitt bästa :) Å nån ny blinkers blir det inte, den håller ihop så fint med 14 varv eltejp :hihi Måste handla en ny lampa till den bara :huvet

Visst é det roligare än man tror att åka gokartbana med hoj, en fadäs händer så lätt :tummenupp bra att det gick bra med dej å hojen. Hoppas att det gick bra för dej/er hem tänkte på regn å sådant. Ses nästa måndag igen eller ?? :yoparty

Tellan skrev:
2202197 Visst é det roligare än man tror att åka gokartbana med hoj, en fadäs händer så lätt :tummenupp bra att det gick bra med dej å hojen. Hoppas att det gick bra för dej/er hem tänkte på regn å sådant. Ses nästa måndag igen eller ?? :yoparty
Förutom att jag inte såg så mycket pga regn å imma så gick det kanon! :tummenupp
Nästa måndag kör jag visserligen bana, men inte på Rörken tyvärr, men måndan efter kommer jag nog, å då har jag nog lurat med mig en polare också :tummenupp Och då vill jag ha en torr bana! :7peta :D Fast det kommer att sitta puckar på den då :rolleyes:

Hoztic skrev:
2202157 No comments :D

Man får övningsköra där! Det var en tjej som övningskörde igår, hon tuffade runt på en gammal viffer :) Så hugg tag i nån av dina handledare och åk dit! :7peta

Jao, men jag måste ha nya däck på GSX:en, rätt liiite mönster fram och flatsliten bakelitpuck bak (inte jag som åstadkommit det, och den wobblar märkligt nog inget alls trots muppdäck). Tänker inte ställa på och av Fazern bara för det även om den kör i cirklar runt Sukkan.

Men det kommer väl vad det lider.

Nu. Sova... sliten :död

Hoztic skrev:
2202062nyinköpta handskar
Sånna skulle jag haft när jag körde förra veckan. :huvet
Min premiär resulterade nämligen också i en vurpa. Två stygn i lillfingret blev det.

Men det var kul! Jag åker dit igen när jag köpt bättre handskar.

Bearing skrev:
2202310 Sånna skulle jag haft när jag körde förra veckan. :huvet
Min premiär resulterade nämligen också i en vurpa. Två stygn i lillfingret blev det.

Men det var kul! Jag åker dit igen när jag köpt bättre handskar.
Ja, visserligen är det surt att dom blev "repiga" så fort, men å andra sidan så fyllde dom sin funktion :tummenupp vilket dom gamla inte hade gjort på samma sätt :( Så det var tur i oturen att jag köpte nya dan innan :)
Lycka till med stygnen, på't igen bara :)

Hoztic skrev:
2202062

Rörken är för mesar. ;)

150:- och du får smaka gokartbana nästan där du har hjärtat. Om du kommer ihåg var Rörberg ligger dvs. :)

MrRoadSnail skrev:
2204445 Rörken är för mesar. ;)

150:- och du får smaka gokartbana nästan där du har hjärtat. Om du kommer ihåg var Rörberg ligger dvs. :)
Självklart vet jag var Rörberg ligger! :7peta Har både kört gokart där och flugit från fältet :tummenupp
Ett besök där är planerat med hojen, men det är liiiiite för långt att åka för att man ska göra det en måndagskväll, och då passerar jag ju dessutom Rörken :4skrika Men under semestern ska jag försöka planera in ett besök :tummenupp
Jäkligt kul att det blev av till slut, med hojar på Rörberg! :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back