Jag har förlorat oskulden!

Jag var inte helt allvarlig i mitt inlägg heller, även om jag tror att det snabbaste sättet att lära sig är att ha den inställningen. Går ju fortare att hitta gränsen genom att passare den än genom att långsamt långsamt smyga sig inpå den.

Angående körningen.
När andra var i närheten körde jag säkert. Vurpan skedde när jag skulle jaga in en lucka. Det var som roligast då, tävlingsinstinkten var triggad och allt sån't där.
Jag har bra självbehärskning och vill verkligen inte åsamka någon eller någons fordon skada, så du kan vara lungn i närheten av mig. Jag vurpar bara på egen hand (bokstavligt talat :) ).

Hmm, vet inte om det där riktigt fick mig att verka så säker att köra tillsammans med, vilket var syftet. Men det, öhh, är jag.

Jörgen Karlsson skrev:
2207947Jag skojade mest med mitt inlägg. Tycker jag att det blir för mycket krasher så är det ju bara att jag inte åker dit någe mer. :pannkyss
Jag tog det inte så hårt heller :krama :) Leker man så fårt man ta smällarna själv tycker jag :)
Fast bara för att andra kraschar så behöver det ju inte betyda att man måste krascha själv :7peta

Bearing skrev:
2207960 Jag var inte helt allvarlig i mitt inlägg heller, även om jag tror att det snabbaste sättet att lära sig är att ha den inställningen. Går ju fortare att hitta gränsen genom att passare den än genom att långsamt långsamt smyga sig inpå den.

Angående körningen.
När andra var i närheten körde jag säkert. Vurpan skedde när jag skulle jaga in en lucka. Det var som roligast då, tävlingsinstinkten var triggad och allt sån't där.
Jag har bra självbehärskning och vill verkligen inte åsamka någon eller någons fordon skada, så du kan vara lungn i närheten av mig. Jag vurpar bara på egen hand (bokstavligt talat :) ).

Hmm, vet inte om det där riktigt fick mig att verka så säker att köra tillsammans med, vilket var syftet. Men det, öhh, är jag.

Vad skönt. Jodå, det låter tryggt som pampersreklamen! =)
Som sagt, enligt Murphys lär jag ju nu garanterat och helt självförvållat lägga min hoj efter det här!

(Kul att se en KTH:are. Jag läste Farkost/skepps.)

/J

Last edited:
Hoztic skrev:
2208008 Jag tog det inte så hårt heller :krama :) Leker man så fårt man ta smällarna själv tycker jag :)
Fast bara för att andra kraschar så behöver det ju inte betyda att man måste krascha själv :7peta
Kanhända är det som du säger, att jag oroar mig i onödan. att det i själva verket är sällsynt att en krasch drar omkull någon annan hoj vid den typ av körning som är på Rörken. Jag ska fråga någon av instruktörerna nästa gång i hur många fall (om ngt) där en vurpa även fällt en annan hoj på måndagskörningarna.
Nu ska jag till Aerosvets, upptäckte just att en spricka gått genom nästa hela fästet i min ena supertrappdämp. Det är tillräckligt mycket jobb alldeles utan vurpor att få delarna att sitta kvar på en trimmad Harley kan jag plågat tillstå!! =/

Hoppas ni får en fin hojhelg! Får jag stil på min dämp så ska jag åka till Custom Bike Show i Norrtälje imorgon!! :hoppa

Mvh
J

Last edited:
Hoztic skrev:
2207201 Och på Rörken går det oftast inte så fort så att man slår sönder hela hojen om man vurpar :tummenupp

Jag har sett en Hayabusa slås i spillror av en krasch i 70km/h på gokartbana. Det blev inbyte för den .. :brinnerup

Ett tips till alla som är så rädda om sin mc så att ni tvekar med att ta ut den på bana, bör nog inte ta ut den på bana.
Jag monterade kraschkåpor på min innan, det är jag glad för nu :)

Bearing skrev:
2206681 Det gick bra. Jag fick hjälp och blev inskjutsad till sjukhuset av den snälla damen i kiosken. En kille körde in hojen till sjukhuset också så att jag kunde köra hem senare på kvällen. (Tack ännu en gång båda två för hjälpen!)
Var så god. :)

Det var skönt att läsa att du blev ivägskickad från sjukhuset redan samma kväll. Jag var lite orolig när jag fick höra att det syntes något vitt i ditt sår...

På't igen bara. :tummenupp

Jörgen Karlsson skrev:
Jag ska fråga någon av instruktörerna nästa gång i hur många fall (om ngt) där en vurpa även fällt en annan hoj på måndagskörningarna.
Jag kan inte komma på ett enda tillfälle de senaste 3 åren då två hojar krokat ihop på banan. Nu har jag ju inte varit där alla måndagarna under dessa år, men jag kan inte komma på att jag hört talas om en sådan krasch.

JoS skrev:
2214200 Var så god. :)

Det var skönt att läsa att du blev ivägskickad från sjukhuset redan samma kväll. Jag var lite orolig när jag fick höra att det syntes något vitt i ditt sår...

På't igen bara. :tummenupp

Jag kan inte komma på ett enda tillfälle de senaste 3 åren då två hojar krokat ihop på banan. Nu har jag ju inte varit där alla måndagarna under dessa år, men jag kan inte komma på att jag hört talas om en sådan krasch.
I'm delighted!! :)
/J

Last edited:
Som evighets jungfru i den lilla kiosken i nu låt mig tänka 5 eller 6 år. Så har det inte varit någon, vad jag kan dra mig till minnes, som dragit om kul någon annan.
Och jag hoppas vid min blonda själ att det inte kommer att hända heller.

Min lilla mor (damen) hälsar !

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back