Jag har alltid drömt om en pickup..

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Hoj
...
Gamla pojkdrömmen om att äga en pickup kommer tillbaka.
En stor och fin amerikansk pickup.

Typ en sån här:
normal_02%20%2818%29.jpg

Dodge ram 1500 -97

Nån som har nån erfarenhet av en sån?
Har knappt suttit i en själv, men dom är fräcka!

Tror ni hojen får plats på flaket på den där?
Borde väl inte vara några problem?

Eller nån som kan rekommendera nån annan pickup för runt 100k?

Hojen får garanterat plats men det är bökigt att lasta om den är i originalhöjd. Polaren har nåt liknande och det är lite halvjobbigt att få upp crossen men det går.
Fruktansvärt tråkiga och oekonomiska bilar men vill man ha en så vill man...
Det är fräckare med nåt äldre och lägre för mindre pengar.

Med sex fots flak så blir det tight med plats för hojen, hittar du en med åtta fots flak så får vilken hoj du vill plats.
Nackdelen är precis som Dee_cati skriver att det är onödigt högt att lasta, en sporthoj behöver rejält lång ramp för att klara magkåpan!
Ska man köra hojen ofta är det bättre att skaffa en van!

Fruktansvärt tråkiga och oekonomiska bilar men vill man ha en så vill man...

På vilket sätt?

Här är min. Drar 1,4l diesel milen, billig skatt, billig försäkring ingen värdeminskning, (skulle faktiskt få mer för den nu än när Jag köpte den), man kan köra på rådjur utan att grill, flyglar , huv och lycktor går. Dessutom drar man de flesta svenssonbilarna från rött för de som tycker det är något att hänga i granen.

Ford F350, 4x4, 7,3l turbodiesel, 3000kg...

Det går med 6-fotsflak om man fäller ner läppen men med 8 fot kan man trava gipsskivor i den.

Bifogat

• F350jpg.jpg
    F350jpg.jpg
    61.1 KB · Visningar: 332
Last edited:
Änsålänge är det bara tankar och idéer, inga spikade planer på att köpa en pickup. Men om jag skulle göra det är det ju praktiskt att veta vad man kan använda den till :-)

Kommer inte köra hojjen på den regelbundet, men om jag skulle behöva göra det hade det ju varit nice om den fick plats.

Ett 8 fots flak är då alltså ca 240cm, det måste ju gå att lasta en hojj eller två på. Och sålänge rampen man behöver får plats på flaket är det ju inga problem.

Att kunna köra på rådjur utan att offra grillen är ju också praktiskt :va :)

Änsålänge är det bara tankar och idéer, inga spikade planer på att köpa en pickup. Men om jag skulle göra det är det ju praktiskt att veta vad man kan använda den till :-)

Kommer inte köra hojjen på den regelbundet, men om jag skulle behöva göra det hade det ju varit nice om den fick plats.

Ett 8 fots flak är då alltså ca 240cm, det måste ju gå att lasta en hojj eller två på. Och sålänge rampen man behöver får plats på flaket är det ju inga problem.

Att kunna köra på rådjur utan att offra grillen är ju också praktiskt :va :)

du kan lasta 2 på ett 6 fotsflak med, fäll ner läppen bara. Gillar vekligen pickisar. Köp en 4x4.

En f350 är coolt o manligt, visst, super extra heavy duty eller vad de nu heter, men ska du bara dra runt en båge eller 2 så kolla efter en F150 med 6an i. Då har du råd att både försäkra o köra den med.

Håller med, longbed is da shit !!!!

På vilket sätt?

Här är min. Drar 1,4l diesel milen, billig skatt, billig försäkring ingen värdeminskning, (skulle faktiskt få mer för den nu än när Jag köpte den), man kan köra på rådjur utan att grill, flyglar , huv och lycktor går. Dessutom drar man de flesta svenssonbilarna från rött för de som tycker det är något att hänga i granen.

Ford F350, 4x4, 7,3l turbodiesel, 3000kg...

Det går med 6-fotsflak om man fäller ner läppen men med 8 fot kan man trava gipsskivor i den.

På det sättet att den drar jäkligt mycket diesel.. Om man inte kan köpa skattebefriad diesel. Då kvittar det.

Ursäkta att jag inkräktar lite på denna tråd....

Kommer förmodligen bli totalt sågad nu men det får jag leva med. :)

Varför ska ni ha så stora bilar? :confused:
Vi står faktiskt inför en klimatförändring. :näsblod

På det sättet att den drar jäkligt mycket diesel.. Om man inte kan köpa skattebefriad diesel. Då kvittar det.

Så om du har en ny Kingcab som drar 0.8, men har en rejäl värdeminskning, och dyr försäkring så är det billigare?

Varför hänger folk upp sig på om en bil drar 1.3 eller 0.9 milen och skiter fullständigt i värdemiskning, dyra försäkringar, reservdelar, mm? Vad den drar är det lilla i sammanhanget. tacka fan för att folk sitter i inbytesträsket och köper nya mondeos på löpande band och tror de är ekonomiska när de i själva verket slänger 100.000:- åt helvete varje bilbyte.

Tycker du att 1.4 är mycket för en bil man kör saker på eller drar tungt med? Lägg ett lass ärtsingel på flaket på en kingcab eller dra en båt med den och kolla om den drar mindre... knappast. Forden är faktiskt den billigaste bilen Jag har ägt om man räknar med allt.

Ursäkta att jag inkräktar lite på denna tråd....

Kommer förmodligen bli totalt sågad nu men det får jag leva med. :)

Varför ska ni ha så stora bilar? :confused:
Vi står faktiskt inför en klimatförändring. :näsblod

För att det är ballt. att det HELT PLÖTSLIGT är en klimatförändring och att det beror på utsläpp alena tror Jag inte ett skit på. De vill bara sälja på oss Prius som går på biobränsle. Allt går i cykler och en gång i tiden var jorden täkt av aktiva vulkaner som sydde ut aska. Igår var et ett program om just detta där man ifrågasatte teorin om att det är vi som påverkat klimatet.

Tycker vi ska lägga energi på att inte köpa regnskogsmaterial till bänkskivor i köket i stället. Utan syre vore det ganska lönlöst att källsortera.

En f350 är coolt o manligt, visst, super extra heavy duty eller vad de nu heter, men ska du bara dra runt en båge eller 2 så kolla efter en F150 med 6an i. Då har du råd att både försäkra o köra den med.

Håller med, longbed is da shit !!!!

Du har helt rätt. en f150 har mindre axlar och är lättare att driva så den drar betydligt mindre. Det är ändå en rejäl bil och har samma mått som f250,f350. F350 är lite onödigt men Jag min för att den är min bäjby som stig 63 har sin morgan+8.

Last edited:

För att det är ballt. att det HELT PLÖTSLIGT är en klimatförändring och att det beror på utsläpp alena tror Jag inte ett skit på. De vill bara sälja på oss Prius som går på biobränsle. Allt går i cykler och en gång i tiden var jorden täkt av aktiva vulkaner som sydde ut aska. Igår var et ett program om just detta där man ifrågasatte teorin om att det är vi som påverkat klimatet.

Tycker vi ska lägga energi på att inte köpa regnskogsmaterial till bänkskivor i köket i stället. Utan syre vore det ganska lönlöst att källsortera.

Ballt? Tillåt mig småle. :D (förmodar att du skämtar)

"HELT PLÖTSLIGT"...nu blir jag förvirrad, klimatförändringen är något det pratats om länge. Visst det kan likväl vara naturen själv som bidrar till klimatförändring men hur det än är så blir det knappast bättre med med mera avgaser. Dessutom har vi bara tillgång till en viss mängd fosiltbränsle, det kan användas till bättre saker än stora bilar.

Visst jag har full förståelse för dom som verkligen behöver tex en pickup i jobbet osv men att ha det bara för att det är "ballt" känns verkligen onödigt. Visst att kör hoj är inte direkt bra heller men dom drar iaf lite bränsle.

Ang. regnskogen behöver jag inte kommentera, för där har du helt rätt! :tummenupp

Ballt? Tillåt mig småle. :D (förmodar att du skämtar)

"HELT PLÖTSLIGT"...nu blir jag förvirrad, klimatförändringen är något det pratats om länge.

Visst att kör hoj är inte direkt bra heller men dom drar iaf lite bränsle.

Ang. regnskogen behöver jag inte kommentera, för där har du helt rätt! :tummenupp

Nja, din hoj drar väl 0.6-0.7 L/Mil, det drog min Ford Focus också men den hade katalysator samt att det var möjligt att åka fyra i den.

Så sälj R1'an och köp något katalysatorrenat du.

MVH
TLS (Med en Cheva 2500 med 6.2 L Diesel-V8 och 8-Fotsflak, en riktigt ball gårdsbil)

Nja, din hoj drar väl 0.6-0.7 L/Mil, det drog min Ford Focus också men den hade katalysator samt att det var möjligt att åka fyra i den.

Så sälj R1'an och köp något katalysatorrenat du.

MVH
TLS (Med en Cheva 2500 med 6.2 L Diesel-V8 och 8-Fotsflak, en riktigt ball gårdsbil)

:va :va

Skrev bara till att köra hoj inte var så miljövänligt.

Ville bara vet vad folk ska ha så stora bilar till. Bara för "att" känns juh lite sisådär.

Att ingen ens har nämt Typhoon och Cyclone ?
GMC_Typhoon.jpg

SycloneRobban.JPG

Dom är typ coola:yoparty

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...