Jag har alltid drömt om en pickup..

OJOjojojojojojo vad mycket att svara på. blir detta tidernas mest omfattande inlägg månne?

Ballt? Tillåt mig småle. :D (förmodar att du skämtar)

"HELT PLÖTSLIGT"...nu blir jag förvirrad, klimatförändringen är något det pratats om länge. Visst det kan likväl vara naturen själv som bidrar till klimatförändring men hur det än är så blir det knappast bättre med med mera avgaser. Dessutom har vi bara tillgång till en viss mängd fosiltbränsle, det kan användas till bättre saker än stora bilar.

Visst jag har full förståelse för dom som verkligen behöver tex en pickup i jobbet osv men att ha det bara för att det är "ballt" känns verkligen onödigt. Visst att kör hoj är inte direkt bra heller men dom drar iaf lite bränsle.

Ang. regnskogen behöver jag inte kommentera, för där har du helt rätt! :tummenupp

Som du säger så är hojen rätt onödig också. Men då åter till den existensiella frågan. Är livskvalitet något som kan klassas som nytta? Enligt mig så är det så. Om inte är en hoj klart mer omotiverad än min fullsizepickis. Fick min gamla fugasarretta att dra 1.4 liter och den väger knappt 200 kg och är bara till för kul. Den där väger 3000 kg och drar likförbannat bara 1.4 och då har Jag kört gipsskivor med den, dragit up och sjösatt stooora båtar, dragit upp folk ur dikena, körd bärlager och ärtsingel. HELT klart motiverbar enligt mig och JA Jag tycker den är skitball!

sen ang klimatfrågan menar Jag folk som tror att eftersom det var en varm vinter i år så har vi förstört våran vackra jord unjefär mellan 2002 och 2006 och nu får vi skörda domedagen. Vakna.

Nja, din hoj drar väl 0.6-0.7 L/Mil, det drog min Ford Focus också men den hade katalysator samt att det var möjligt att åka fyra i den.

Så sälj R1'an och köp något katalysatorrenat du.

MVH
TLS (Med en Cheva 2500 med 6.2 L Diesel-V8 och 8-Fotsflak, en riktigt ball gårdsbil)

En klassiker som dessutom drar ganska lite soppa, dryga litern va? :tummenupp

Så här skall en pickup se ut
Ford F750

Tror tyvärr att det "bara" är en F650:rolleyes:

snälla... säg att den här tråden spårar! :D

Hehe, du vinner... International med cummins. Fordägd truck med chryslerägd rova :va knepig crossover.

Last edited:
Så om du har en ny Kingcab som drar 0.8, men har en rejäl värdeminskning, och dyr försäkring så är det billigare?

Varför hänger folk upp sig på om en bil drar 1.3 eller 0.9 milen och skiter fullständigt i värdemiskning, dyra försäkringar, reservdelar, mm? Vad den drar är det lilla i sammanhanget. tacka fan för att folk sitter i inbytesträsket och köper nya mondeos på löpande band och tror de är ekonomiska när de i själva verket slänger 100.000:- åt helvete varje bilbyte.

Tycker du att 1.4 är mycket för en bil man kör saker på eller drar tungt med? Lägg ett lass ärtsingel på flaket på en kingcab eller dra en båt med den och kolla om den drar mindre... knappast. Forden är faktiskt den billigaste bilen Jag har ägt om man räknar med allt.

För att det är ballt. att det HELT PLÖTSLIGT är en klimatförändring och att det beror på utsläpp alena tror Jag inte ett skit på. De vill bara sälja på oss Prius som går på biobränsle. Allt går i cykler och en gång i tiden var jorden täkt av aktiva vulkaner som sydde ut aska. Igår var et ett program om just detta där man ifrågasatte teorin om att det är vi som påverkat klimatet.

Tycker vi ska lägga energi på att inte köpa regnskogsmaterial till bänkskivor i köket i stället. Utan syre vore det ganska lönlöst att källsortera.

Köp en gammal kingcab utan värdeminskning. Nu var det ju faktiskt hojar han skulle ha på den och inte singel eller båtar :)

Det är givetvis lätt att tro att ens egna bil är det bästa valet i världen även om det inte alltid är så. Angående värdeminskning har du helt rätt. Så jävla mycket pengar som jag slängt i sjön på mina pendlarbilar har jag lärt mej det och kör numera tjänstebil istället.

Klimatförändring eller inte så menar man med klimat, klimat som är möjliga för människan att leva i. Jorden reder upp det där själv när vi väl försvunnit utan några större problem. För övrigt går prius på bensin :tungan

Nu är det för inne att vara klimataktivist. Förr var det inne med palestinasjalar men nu får man inte köra vilken bil man vill trots att man betalar för det. Kul att se att många läser aftonbladet...eller inte. Kör vad ni vill, elda vad ni vill. Det kommer inte att spela någon som helst roll överhuvudtaget. Det är bara vi svenskar som ska bära världssamvetet.

Som du säger så är hojen rätt onödig också. Men då åter till den existensiella frågan. Är livskvalitet något som kan klassas som nytta? Enligt mig så är det så. Om inte är en hoj klart mer omotiverad än min fullsizepickis. Fick min gamla fugasarretta att dra 1.4 liter och den väger knappt 200 kg och är bara till för kul. Den där väger 3000 kg och drar likförbannat bara 1.4 och då har Jag kört gipsskivor med den, dragit up och sjösatt stooora båtar, dragit upp folk ur dikena, körd bärlager och ärtsingel. HELT klart motiverbar enligt mig och JA Jag tycker den är skitball!

1.4L hur lyckades du? :)
Ja jag har full förståelse, men vissa verkar juh bara snurra omkring med sina 3ton utan någon som helst praktisk användning av den...För vem fan behöver en sådan stor bil bara för att handla,det är sådana användare iaf jag önskade försvinna.
Nu hinner jag inte skriva mer...dax att åka till jobbet med min Peugeot 206(Samåker dessutom) ;) :D

:va :va

Skrev bara till att köra hoj inte var så miljövänligt.

Ville bara vet vad folk ska ha så stora bilar till. Bara för "att" känns juh lite sisådär.

Folk får väl köpa vilka bilar dom vill? Vad vi ska och inte ska göra brukar skatt som styrmedel reda upp utan din medverkan.

Köp en gammal kingcab utan värdeminskning. Nu var det ju faktiskt hojar han skulle ha på den och inte singel eller båtar :)

nä han ville väl ha en stor jänkepickis va?:va Och jag har aldrig skrivit att min jänkepickis är bäst (även om den är det) Gillar dodgen med cumminssexan också och som nämnts i tråden, chevas gamla 6,2:a som iof är slö men som inte drar ett skit/milen.

finns inte prius som biobil?:va det är väl de där fula va som man inte ser vilket håll dom ska åka åt va?

1.4L hur lyckades du? :)

Full pung martin ljung bara! tankade fullt precis efter sthlm och höll pungen till gryttjom strax innan tierp. Fick torsk precis innan macken och lyckades hålla rullfart in. det är ganska precis 12 mil.

Last edited:
Ballt? Tillåt mig småle. :D (förmodar att du skämtar)

"HELT PLÖTSLIGT"...nu blir jag förvirrad, klimatförändringen är något det pratats om länge. Visst det kan likväl vara naturen själv som bidrar till klimatförändring men hur det än är så blir det knappast bättre med med mera avgaser. Dessutom har vi bara tillgång till en viss mängd fosiltbränsle, det kan användas till bättre saker än stora bilar.

Visst jag har full förståelse för dom som verkligen behöver tex en pickup i jobbet osv men att ha det bara för att det är "ballt" känns verkligen onödigt. Visst att kör hoj är inte direkt bra heller men dom drar iaf lite bränsle.

Ang. regnskogen behöver jag inte kommentera, för där har du helt rätt! :tummenupp

Ja på 70-talet trodde forskarna att det skulle bli en ny istid, men sanningen är nog att de inte har följt vädret tillräckligt länge för att kunna avgöra om det är normalt eller ej.

Klart grabben ska ha en pickis om han vill det, om du hade haft något motorintresse så skulle du nog förstå honom ;)
Oljan kommer de att köra slut på iaf så då är det väl bättre att han hjälper till att göra det i sin pickis med katalysator än att soppan hamnar i nån gammal rysk bil från -73.

STOPP

Har lite bråttom nu så skall fatta mej kort.

Detta är en tråd om min barndomsdröm, INTE om miljöbilar, regnskog eller fossilbränsle. Ni får jättegärna lov att diskutera detta NÅN ANNANSTANS.

För övrigt så är ju gmc syclone'n jävligt fräck, men lite annat budget på den va?

cheva s10, smidig som en personbil lastar två crossar drar soppa som vilken 200 hk bil som hälst (0.7-1,4 beroende på hur det körs)

Vem bryr sig om det är oekonomiskt lr opraktiskt :confused:
Spec. när man kör mc då det är både och oftast!

Nej köp en pickup dom är feta! :tummenupp

En pickis bör ha en V10a med över 500 hästar. Då blir det en SRT-10 som sparkar stjärt med alla era andra småbilar (utom en vråltrimmad cyclone då :rolleyes: )

2006-Dodge-Ram-srt10.jpg

:va :va

Skrev bara till att köra hoj inte var så miljövänligt.

Ville bara vet vad folk ska ha så stora bilar till. Bara för "att" känns juh lite sisådär.

Du kommer nog inte nå någon vidare framgång här, men jag håller med dig. Och inte nog med det så är bilarna sjukt fula dessutom. :zpy

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti