OJOjojojojojojo vad mycket att svara på. blir detta tidernas mest omfattande inlägg månne?
Som du säger så är hojen rätt onödig också. Men då åter till den existensiella frågan. Är livskvalitet något som kan klassas som nytta? Enligt mig så är det så. Om inte är en hoj klart mer omotiverad än min fullsizepickis. Fick min gamla fugasarretta att dra 1.4 liter och den väger knappt 200 kg och är bara till för kul. Den där väger 3000 kg och drar likförbannat bara 1.4 och då har Jag kört gipsskivor med den, dragit up och sjösatt stooora båtar, dragit upp folk ur dikena, körd bärlager och ärtsingel. HELT klart motiverbar enligt mig och JA Jag tycker den är skitball!
sen ang klimatfrågan menar Jag folk som tror att eftersom det var en varm vinter i år så har vi förstört våran vackra jord unjefär mellan 2002 och 2006 och nu får vi skörda domedagen. Vakna.
En klassiker som dessutom drar ganska lite soppa, dryga litern va?
Tror tyvärr att det "bara" är en F650
Hehe, du vinner... International med cummins. Fordägd truck med chryslerägd rova
knepig crossover.
Ballt? Tillåt mig småle.(förmodar att du skämtar)
"HELT PLÖTSLIGT"...nu blir jag förvirrad, klimatförändringen är något det pratats om länge. Visst det kan likväl vara naturen själv som bidrar till klimatförändring men hur det än är så blir det knappast bättre med med mera avgaser. Dessutom har vi bara tillgång till en viss mängd fosiltbränsle, det kan användas till bättre saker än stora bilar.
Visst jag har full förståelse för dom som verkligen behöver tex en pickup i jobbet osv men att ha det bara för att det är "ballt" känns verkligen onödigt. Visst att kör hoj är inte direkt bra heller men dom drar iaf lite bränsle.
Ang. regnskogen behöver jag inte kommentera, för där har du helt rätt!![]()
Som du säger så är hojen rätt onödig också. Men då åter till den existensiella frågan. Är livskvalitet något som kan klassas som nytta? Enligt mig så är det så. Om inte är en hoj klart mer omotiverad än min fullsizepickis. Fick min gamla fugasarretta att dra 1.4 liter och den väger knappt 200 kg och är bara till för kul. Den där väger 3000 kg och drar likförbannat bara 1.4 och då har Jag kört gipsskivor med den, dragit up och sjösatt stooora båtar, dragit upp folk ur dikena, körd bärlager och ärtsingel. HELT klart motiverbar enligt mig och JA Jag tycker den är skitball!
sen ang klimatfrågan menar Jag folk som tror att eftersom det var en varm vinter i år så har vi förstört våran vackra jord unjefär mellan 2002 och 2006 och nu får vi skörda domedagen. Vakna.
Nja, din hoj drar väl 0.6-0.7 L/Mil, det drog min Ford Focus också men den hade katalysator samt att det var möjligt att åka fyra i den.
Så sälj R1'an och köp något katalysatorrenat du.
MVH
TLS (Med en Cheva 2500 med 6.2 L Diesel-V8 och 8-Fotsflak, en riktigt ball gårdsbil)
En klassiker som dessutom drar ganska lite soppa, dryga litern va?

Så här skall en pickup se ut
Ford F750
Tror tyvärr att det "bara" är en F650

snälla... säg att den här tråden spårar!![]()
Hehe, du vinner... International med cummins. Fordägd truck med chryslerägd rova

Last edited: