Jag har åkt dit.....

Klintan skrev:
2236085 Och till er som inte tror att det går att köra fort med en bww kan jag bara säga att det handlar nog mer om föraren än hojen i det fallet, jag personligen har piskat bla R1:or på småvägarna här hemma med farsans 1200GT :7peta :hihi

Klart att föraren betyder mest. Rossi skulle piskat de flesta på forumet med en gammal GPZ900 på bana. :Bugar
Dock talat vikt o längd samt motoreffekt mot att en k1200 kan hänga av t ex en R1:a om förarna är lika bra. Skulle jag däremot tourat ner till spanien och fick välja mellan k1200 o R1 skulle jag tagit k1200:an alla gånger.

RW skrev:
2236117 Klart att föraren betyder mest. Rossi skulle piskat de flesta på forumet med en gammal GPZ900 på bana. :Bugar
Dock talat vikt o längd samt motoreffekt mot att en k1200 kan hänga av t ex en R1:a om förarna är lika bra. Skulle jag däremot tourat ner till spanien och fick välja mellan k1200 o R1 skulle jag tagit k1200:an alla gånger.

Uhuh. Det är ju två olika hojjar. Tror inte 1200:an är avsedd att tävla på tex. Den har optimerats med avseende på annat än prestanda.

F.ö har den ju i tråden jämförts med bla busan och Blackbirden, och de är nog mer rättvisa/jämnbördiga "motståndare". De kan inte heller jämföras med R1 G1 osv.....

Starstriker skrev:
2236129 F.ö har den ju i tråden jämförts med bla busan och Blackbirden, och de är nog mer rättvisa/jämnbördiga "motståndare". De kan inte heller jämföras med R1 G1 osv.....

De klassas väl in i epitetet sport touring: Zx12, Busan m fl. I det gänget klarar sig k1200 bra, tror Bike klassade den som bäst i nåt jämförande test.

Har inte provkört BMWn. men av erfarenhet av andra kardan hojar så tycker jag dom uppför sig väldigt konstigt vid gaspådrag. dom reser sig i baken ist för att sjunka ihop lite.. är det nått som dom lyckats få bort på nya hojen? nån mer som håller med??
:3freak

Tobbe600rr skrev:
2239295 Har inte provkört BMWn. men av erfarenhet av andra kardan hojar så tycker jag dom uppför sig väldigt konstigt vid gaspådrag. dom reser sig i baken ist för att sjunka ihop lite.. är det nått som dom lyckats få bort på nya hojen? nån mer som håller med??
:3freak

BMW har nån form av stag (Paralever??) som ska ha tagit bort det mesta av denna "hisseffekt". Hurvida de lyckats fullt ut vetefan.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla