Jag fick 1 mån fängelse för fortkörning!

Chris Ash skrev:
I övrigt är jag skadeglad, snacka om välförtjänt!
Summa summarum så har han betalat mindre i skadestånd än en självrisk för stulen hoj och han har fortsatt köra (som en idiot?) under hela tiden körkortet var återkallat. Känns inte som skäl nog för att bli skadeglad ens. Tyvärr. Det minsta man kan begära är väl femsiffrigt bötesbelopp och att körkortet måste tas om i alla fall.

Nu är det säkert nån annan som tagit upp detta men de e ju jättesmart att erkänna att man ljugit i rätten... :7peta

Olof Eriksson skrev:
2167900 Nu är det säkert nån annan som tagit upp detta men de e ju jättesmart att erkänna att man ljugit i rätten... :7peta
Inte bara det utan han är stolt och skrävlar om vilken idiot han är.......

N.Blomqvist skrev:
2167069 Appappappappapp! :fatta!

Hördududu, herr hobbypolis, var har du fått det ifrån?

Jag blev tagen i bil, klockad till över 160 km/h på motorväg, och fick indraget kort i tre månader. -Inte ett pip om vårdslöshet.

Mycket fantasier och folk som tror i den här tråden.

Det är väl upp till länsstyrelsen det där vad dom anser. straffen ligger allt från böter till fängelse.

Kia skrev:
2167279 Vaddå sluta gnäll??? Jag skiter fullständigt i honom... Men jag vill inte möta honom nånstans varken i bilen eller på hojjen...
Lämpligt straff hade väl varit att få besöka nån som råkat ut för en sån här dåre i trafiken å som hade "turen" att överleva... för att se vad som kan hända... inget man vill ha på sitt samvete tror jag.

Vem var det som provcerade honom att köra över hans förmåga da? Deras praxis är att avbryta sådana jakter, men OFFICER JUDGE DRED i den blåvita T5a han skulle fan skippa rättvisa om det så skulle innebära Johan här, han själv, sin kollega eller någon annan fick sätta livet till. Tror en Volvo V70 på 2 ton orsakar betydligt mer skada på medtrafikanter än en liten sporthoj på knappa 200 kg, cirka en tiondelsvikt. För att inte nämna den stora träffyta som bilen har i förhållande till motorcykeln. Om jag minns rätt så är det också så att Motorcyklister som vurpar skadar sig själv i större utrsträckning än någon medtrafikant i förhållande till vad en bil gör.

avfartsgatan skrev:
2167972 Vem var det som provcerade honom att köra över hans förmåga da? Deras praxis är att avbryta sådana jakter, men OFFICER JUDGE DRED i den blåvita T5a han skulle fan skippa rättvisa om det så skulle innebära Johan här, han själv, sin kollega eller någon annan fick sätta livet till.QUOTE]

Han valde själv: att dra snuten, han hade redan gjort en brottslig och vårdslös trafikgärning. han var medveten om risken han tog, han förlorade. :tummenupp
Ingen provokation alls.....eget val....

duckie skrev:
2167167 Vadå - killlen körde vårdslöst och försökte smita. Han åkte dit och rätten dömde ut ett straff.

Det om något bevisar väl att det svenska rättsystemet funkar. Eller menar du att han skulle gått fri?

Om man dömer utan bevis, tycker du då att rättsamhället fungerar?

Klart han skall dömas rent moraliskt, men pricipen att det skall finnas bevis är viktigare. Resultatet blir ju i slutändan att någon oskyldig döms.

Om du hade dömts på samma indicier men varit oskyldig, inte fan hade du ansett att du kunde ta straffet då du visste att bidrog till att sätta fast andra fartsyndare. Det finns en anledningn till vad som står i lagboken "bortom allt rimligt tvivel", men är ju en tolkningsfråga som många konservativa nämdemän utnytjar och ser väldigt lättvindigt på. Därav den stora skillnaden av utslag i olika domstolsinstanser.

Gabor skrev:
2167985
avfartsgatan skrev:
2167972 Vem var det som provcerade honom att köra över hans förmåga da? Deras praxis är att avbryta sådana jakter, men OFFICER JUDGE DRED i den blåvita T5a han skulle fan skippa rättvisa om det så skulle innebära Johan här, han själv, sin kollega eller någon annan fick sätta livet till.QUOTE]

Han valde själv: att dra snuten, han hade redan gjort en brottslig och vårdslös trafikgärning. han var medveten om risken han tog, han förlorade. :tummenupp
Ingen provokation alls.....eget val....

Och officer judge dred hade inget möjlighet att påverka situationen då hans FOT RÅKADE VARA FASTLIMAD PÅ PEDALEN OCH KONSTIG KRAFT PÅVERKAD AV NÅGOT SLAGS PERSONLIG VENDETTA I HANS SKALLE TVINGADE HONOM ATT PRESSA PEDALEN. Eller du kanske är som dom pariotistiska hökarna i USA där man hävdar THE END JUSTFIES THE MEANS! Offra vad som helst för att upprätthålla lagen.

avfartsgatan skrev:
2167972 Vem var det som provcerade honom att köra över hans förmåga da?

Ingen till att börja med, citat bmx-johan "gled i 200 som vanligt men det var mycket trafik så det blev en hel den slalomkörning."

Jag skulle vilja säga att med mycket trafik, hans egna ord, så är 200 över allas förmåga OM någon byter fil utan att blinka, bromsar för ett rådjur eller något annat oväntat inträffar. Vid ett sådant tillfälle spelar det helt plötsligt ingen roll om man kört utan minsta incident i en massa år
:död

Sedan, som många andra påpekar, om man kör 200 + på en öde landsväg blir ju en helt annan risksituation och där har jag inga moralkakor att dela ut.

avfartsgatan skrev:
2168024 Och officer judge dred hade inget möjlighet att påverka situationen då hans FOT RÅKADE VARA FASTLIMAD PÅ PEDALEN OCH KONSTIG KRAFT PÅVERKAD AV NÅGOT SLAGS PERSONLIG VENDETTA I HANS SKALLE TVINGADE HONOM ATT PRESSA PEDALEN. Eller du kanske är som dom pariotistiska hökarna i USA där man hävdar THE END JUSTFIES THE MEANS! Offra vad som helst för att upprätthålla lagen.

....men vad är det som inte går in... Hade inte han kört i 200 så hade inte polisen behövt göra det heller... Hade han bara stannat och tagit sitt straff på en gång så hade det gått mycket smidigare... Vad har vi våra trafikpoliser till?? Att försöka hålla vägarna lite säkrare... å då behövs det rensas från såna här idiotfasoner.... :fatta!

avfartsgatan skrev:
2168024 Och officer judge dred hade inget möjlighet att påverka situationen då hans FOT RÅKADE VARA FASTLIMAD PÅ PEDALEN OCH KONSTIG KRAFT PÅVERKAD AV NÅGOT SLAGS PERSONLIG VENDETTA I HANS SKALLE TVINGADE HONOM ATT PRESSA PEDALEN. Eller du kanske är som dom pariotistiska hökarna i USA där man hävdar THE END JUSTFIES THE MEANS! Offra vad som helst för att upprätthålla lagen.
:ätapiller

NakenBandit skrev:
2168025 Ingen till att börja med, citat bmx-johan "gled i 200 som vanligt men det var mycket trafik så det blev en hel den slalomkörning."

Jag skulle vilja säga att med mycket trafik, hans egna ord, så är 200 över allas förmåga OM någon byter fil utan att blinka, bromsar för ett rådjur eller något annat oväntat inträffar. Vid ett sådant tillfälle spelar det helt plötsligt ingen roll om man kört utan minsta incident i en massa år
:död

Sedan, som många andra påpekar, om man kör 200 + på en öde landsväg blir ju en helt annan risksituation och där har jag inga moralkakor att dela ut.

Eller så kanske det var så att jag syftade på vad som hände när snuten kom fram, att han körde över sin förmåga, klart att det var hans fel ,men han hade ju indraget körtkort med mera att ser framemot och då kanske man som polis kan (om man inte är allt för trög i huvudet) räknat vad en sådan jakt kan resultera i.

avfartsgatan skrev:
Tror en Volvo V70 på 2 ton orsakar betydligt mer skada på medtrafikanter än en liten sporthoj på knappa 200 kg

Ja, en hpj i tvåhundra blås gör ju ingen skada..
:rolleyes:

- Sluta tjata nu ungar! Ni får kissa när ni kommer fram! Vad fan var det där...
- ....ungar?...Ungar?...hallå? Vad tysta ni blev där bak!?

crash4.jpg

Kia skrev:
2168038 ....men vad är det som inte går in... Hade inte han kört i 200 så hade inte polisen behövt göra det heller... Hade han bara stannat och tagit sitt straff på en gång så hade det gått mycket smidigare... Vad har vi våra trafikpoliser till?? Att försöka hålla vägarna lite säkrare... å då behövs det rensas från såna här idiotfasoner.... :fatta!

Det är det väl inget tivel om vad det är dom är till för och klart att han skulle ha stannat in, så långt är enbart han ansvarig, men när polisen dra efter på det sättet dom gjorde, då äventyrar dom med sin bil mer liv än vad han gör.

avfartsgatan skrev:
2167972 Vem var det som provcerade honom att köra över hans förmåga da? ...

Det är lättare att gå genom livet när man inte behöver ta ansvar för sina handlingar, tycker du inte? Ansvar är så.... vuxet, på något sätt. Inget som bmxkalle kan relatera till.

:huvet blir redigt Spyfärdig på alla Moralkärringar i denna tråden .
Jag hade också brassat helvet om det hade vart en mordgalen apsnut i backspegeln i över 200 blås .bara av ren rädsla . :gnissla

Fråga: Vad fan gäller det om? Har han varit ute efter sympatier eller? Han körde fort, drog en snut, åkte fast och fick ett straff han i första inlägget skriver att han är skylldig till... Det är väl inget att snacka om :va

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing