Jag fick 1 mån fängelse för fortkörning!

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Ort
på tiptop
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
jag tycker du gjorde rätt o drog på lite. det hade jag med gjort, dom hade ju dej redan för 200. dumt o stanna då. synd bara att du stannade och inte hade vassare hoj. jag skulle nog aldrig stannat förren det va helt säkert, långt långt borta. straffet.. tja du är ju skyldig, man blir inte straffad för man begår brott i detta land, man blir straffad för att man klantar sej o snuten får tag i en. bra tips förresten på sidan :hihi hade lite funderingar på en gammel-cbr som förstahoj nästa år fast jag tror jag behöver nåt vassare nu
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
duckie skrev:
2167167 Vadå - killlen körde vårdslöst och försökte smita. Han åkte dit och rätten dömde ut ett straff.

Det om något bevisar väl att det svenska rättsystemet funkar. Eller menar du att han skulle gått fri?

Välkommen till dubbelmoralens högborg!
Hojtjuvar skall avrättas summariskt vid blotta misstanken men fortkörning ska fanimej kräva DNA-bevis för att böter skall kunna utdömmas!
 

Jensa

Behov av ännu mera pengar!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Motala
Hoj
Yamaha YZ426-02 såld,R6ss såld
bmwjohan skrev:
2166277 Det har efterlysts här på sporthoj om det inte finns någon som har åkt fast för en riktigt rejäl getaway. Jag har nu gjort det och tänkte dela med mig lite om detta.

Jag var på väg hem på motorvägen och låg och gled i 200 som vanligt men det var mycket trafik så det blev en hel den slalomkörning. Efter ett tag ser jag att det ligger en snutbil bakom och blinkar blått. Ser även att det står en snutbil och väntar på mig i vägkanten. Jag lägger ner rejält och viker snabbt av på en avfart och drar sedan på ganska mycket. bränner på rätt mycket på en raka och ligger väl runt 230 och tänker att nu är dom redan långt efter. Kollar i backspegeln och snutbilen ligger typ 3 meter bakom. What the fuck!!. Växlar ner och drar sedan på så in åt helvete. Jag var verkligen tvungen att köra som satan för att komma ifrån. Mätaren i botten på rakorna samt riktiga GR-omkörningar vid vajerräcken. Efter 1,5 mil har jag skakat av mig dom och åker ut och halvgömmer mig i skogen. Med hjälp av en massa privatpersoner som ringer och skvallrar så hittar polisen mig. Har dock gått en 20 minuter från att de tappade mig ur synhåll så det ska ju vara lungt. Poliserna är totalt vansinninga och det råder lynchstämning. Jag säger att det var en annan kille som provkörde hojen. Jag förlorar både i tingsrätten och i hovrätten och får 12 månaders körkortsindragning samt 1 mån fängelse.

Ja, vad ska man nu säga om det här. Jag är skyldig så det är helt ok att jag blir dömd, dock tycker jag att det är helt sjukt att man kan döma någon skyldig utan att det finns några bevis på att det är jag som har kört. I rättegång framgår det att det absolut inte finns någon som har sett mig köra hojen samt att det skulle ha kunnat skett hur många förarbyten som helst. Det som fällde mig i rätten var att rätten inte ansåg det troligt att man skulle låna ut sin motorcykel till någon annan. Jag sa att jag stod med provkörarens bilnycklar i fickan, nycklarna till en bil som är värd 3 gånger så mycket som min hoj, men det var ändå inte trovärdigt. Väldigt konstigt beslut tycker jag.

Jag har alltid trott att det räcker med att köra ifrån snuten så att dom inte ser vem som kör för att man ska klarar sig, men det gör det tydligen inte. Även om man åker ifrån dom med mycket god marginal.

Alla ni moraltanter som hatar mig på detta forum, ni får verkligen njuta nu, för nu fick jag smaka nederlag till max. För er skull bifogar jag en bild på min bojade fot. :hihi

Jag har en kompis som gillar att dokumentera saker och han har lagt ut polisrapport med mera på sin hemsida så in kan gå in där och kolla. Adressen är http://www.out4speed.com/simonstorp_index.htm
Det förekommer lite lögner i den från polisens sida, men inte så farligt. För er som inte orkar läsa allt, så läs promenoria 1 och 2. Det är poliserna som beskriver händelseförloppet.
:yoparty åfan vad tufft alltså!!!!!! :4skrika
Eller neeeä! :va
 

Bomanrd

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2005
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha Rd 350 -83, xr600 -86
Du kan ju alltid kvittera ut filmen (offentlig?) som polisbilarna spelat in och sälja den som Ghostrider 5 :rolleyes:

haha, du skulle ha gjort som Basil i Fawlty Towers när dom hittade dig bakom containern. "ohh, im am just checking the walls" :D

Men den som ger sig in i spelet...

Ha det så kul med fotbojjan
 

Kia

Guest
Det här är verkligen hur pinsamt som helst...

Det läggs upp tråd på tråd om dödsolyckor, minneslunden etc..för att få folk att tänka till en gång extra. Ändå hyllas idioter som kör på det här viset som hjältar... De enda hjältarna i det här fallet är snutarna som får bort ialla fall en liten del av dessa rötägg från våra vägar, ett tag ialla fall.
Hade jag förlorat nån jag tyckte om i en motorcykel olycka hade jag tagit den här tråden som ett stort slag i ansiktet och ett fett hånflin... såå pinsamt..
 

shoei

^_-
Gick med
19 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1-03 såld
Kia skrev:
2167255 Det här är verkligen hur pinsamt som helst...

Det läggs upp tråd på tråd om dödsolyckor, minneslunden etc..för att få folk att tänka till en gång extra. Ändå hyllas idioter som kör på det här viset som hjältar... De enda hjältarna i det här fallet är snutarna som får bort ialla fall en liten del av dessa rötägg från våra vägar, ett tag ialla fall.
Hade jag förlorat nån jag tyckte om i en motorcykel olycka hade jag tagit den här tråden som ett stort slag i ansiktet och ett fett hånflin... såå pinsamt..

Sluta gnäll.. Vill han köra så så ska han väl få det. Han har ju fått sitt straff nu.

Tycker synd om dig iaf, skönt att du slapp fängelse.
 

Kia

Guest
shoei skrev:
2167275 Sluta gnäll.. Vill han köra så så ska han väl få det. Han har ju fått sitt straff nu.

Tycker synd om dig iaf, skönt att du slapp fängelse.



Vaddå sluta gnäll??? Jag skiter fullständigt i honom... Men jag vill inte möta honom nånstans varken i bilen eller på hojjen...
Lämpligt straff hade väl varit att få besöka nån som råkat ut för en sån här dåre i trafiken å som hade "turen" att överleva... för att se vad som kan hända... inget man vill ha på sitt samvete tror jag.
 

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
korvgubbe skrev:
2167175 Välkommen till dubbelmoralens högborg!
Hojtjuvar skall avrättas summariskt vid blotta misstanken men fortkörning ska fanimej kräva DNA-bevis för att böter skall kunna utdömmas!

Vilken människa är inte "self serving" :hihi kom inte o säg att du är objektiv nog att likställa stöld med att "ta ut svängarna lite" .

Att vara så moraliskt onyanserad är inte möjligt :confused:
 

sandstream

Guest
IronMike skrev:
2166849 ja man börjar ju undra om man ska starta eget forum för riktiga sporthojjare, så man slipper alla goretex-ghey å moppefuckon...
Även om du mot förmodan skulle lyckas starta ett forum så blir det nog svårt att få bort moppefuckon så länge du är där.
 

FTW

WTF?
Gick med
2 May 2006
Ort
-
Hoj
800, blåsvart
sandstream skrev:
2167290 Även om du mot förmodan skulle lyckas starta ett forum så blir det nog svårt att få bort moppefuckon så länge du är där.
Där satt den :hihi
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Chii skrev:
2167286 Vilken människa är inte "self serving" :hihi kom inte o säg att du är objektiv nog att likställa stöld med att "ta ut svängarna lite" .

Att vara så moraliskt onyanserad är inte möjligt :confused:

Stöld:
Kostar oftast enbart försäkringsbolaget pengar. ingen skadas förutom det sura i att vara utan hojen ett par veckor. Tycker självfallet stöld ska ge kännbara straff.
Hojstöld i bästa fall: - tjuvarna tas på bar gärning, hojen återfås
Hojstöld värsta fall: - Oförsäkrad hoj och inga tjuvar tas. Ingen skadad men ägaren måste köpa ny hoj. Surt som fan. Pengar är livet så ägaren är mer eller mindre död.. eller nått..

Vårdslöshet i trafik:
Att bränna 200-250, kryssa mellan bilar och göra vajeromkörningar med en bil som jagar?!
Vad spelar det för roll om man är grym på att köra om fotbollsmorsan längre fram på vägen är lite ouppmärksam när hon byter fil och dessutom är så korkad att hon inte räknar med att lampan hon såg i bakspegeln faktiskt färdas med en hastighet som är dubbelt så hög som hennes...

Nu hade bmxjohan tur.

I bästa fall:
Fotboja i en månad som matchar Jeansen.

I värsta fall:
Fotbollsmorsan byter fil hastigt eftersom hon tror att hojen kör margienllt snabbare. Sekunden senare är hojen parkerad inuti bilen där hennes två snoriga skrikiga ungar satt.
 

burnout

gasa mera ;-)
Gick med
16 Nov 2005
Ort
täby
Hoj
ingen för tillfället
skulle tro att de flesta klarar sig. Om du inte stöter på samma polis senare i livet som känner igen reg-plåt lr liknande och som har ett helvetes bra minne,
och sen så finns det tyvärr människor som bara måste lägga sig i andras angelägenheter, som i ditt fall...att du gömde dig i skogen.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
burnout skrev:
2167329
och sen så finns det tyvärr människor som bara måste lägga sig i andras angelägenheter, .

Ja, det är jätteupprörande med alla dumma snokande djävlar som anger brottslingar. Sköt er själva och skit i andra förihelvete!
:mad:

Hörde om nån dum djävel här på sporthoj som började snoka och försöka sätta dit hojtjuvar. Vaffan kan han inte sköta sig själv för istället för att lägga sig i deras affärer..
 

sandstream

Guest
burnout skrev:
och sen så finns det tyvärr människor som bara måste lägga sig i andras angelägenheter, som i ditt fall...att du gömde dig i skogen.
Och hade han varit killen som snodde din hoj hade du säkert resonerat likadant :rolleyes:

BMX bojan är skyldig, det erkänner han själv, och sedan sitter det en massa folk och gråter ut om rättsmaskineriet som borde ha friat honom.
Har ni bara otur eller hur f*n bär ni er åt när ni kommer fram till era slutsatser?

korvgubbe skrev:
Hörde om nån dum djävel här på sporthoj som började snoka och försöka sätta dit hojtjuvar. Vaffan kan han inte sköta sig själv för istället för att lägga sig i deras affärer..
Huvudet på spiken :tummenupp
 

jens_rock

SMC Väst - AI
Gick med
17 May 2004
Ort
Göteborg - Björkekärr
Hoj
GSX-R 1000 K7 dirt edition
Blir riktigt trött på det svenska rättssystemet i alla fall.
Mycket märkligt att dom hänger på i detta fallet, och jag anser att dom skulle släppt redan vid 150.
Det enda en sådan jakt leder till är att öka faran för allmänheten.
Och det var ju inte en knarkalangare, med 200kg heroin i skuffen, som dom jagade. :fatta!
Och det är ju inte så att vi kommer sluta att köra inspirerat....

Tråkigt att det hände, men du kan ju kalla dig en riktig outlaw nu iaf :hihi
 

raiderpatz

homoside in presinkti
Gick med
1 Feb 2006
Ort
sumpen
Hoj
äss
Bomanrd skrev:
2167243 Du kan ju alltid kvittera ut filmen (offentlig?) som polisbilarna spelat in

Jepp, bara att skriva en skriftlig begäran till polismyndigheten i aktuellt län. Efter en vecka får man cdskiva innehållande en .avi fil.
 

Savage

Idiot-Ivar!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Viking Motor Park
Hoj
KTM 250 EXC -00 Hayabusa -10
Åklagaren i Hovrätten hade ju en jävla koll på bilar :rofl
Att hon inte kan ge sig? Och hur kan hon vara så dum så hon tror att nån går och memorerar nummerplåtar?! Mycket underhållande ilsken tant :hihi

Misstänker att det kommer att vara skinande rent i det bmwska hushållet i en månad framöver, med färdig middag när gumman behagar komma hem...
 
Last edited:

"Ojje"

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2006
Ort
Oxelösund
Hoj
Honda CBX 1000
Har svårt att tro att polisen hänger efter i över 200 blås!
Och tänk om det var din tjej eller familjemedlem som satt i den där bilen som träffades av en mc i över 200 blås, inte såå kul då va?

Alla ni som hyllar denna förare........ta och berätta denna händelse till den person (äldre) som ni tycker är förnuftig och fråga vad han tycker.

Jag tror att hans åsikt kommer att skilja sej från eran, inte för att eran åsikt är fel men det handlar om mognad.

Kör försiktigt!
 

nabru

Medlem
Gick med
4 Apr 2003
Ort
luleå
Hoj
Hojlös. Och ska förbli så ett tag. Känns på något vis tryggare...
What can a man say...

...ids inte läsa igenom alla insändare. Den enda kommentar jag tänker ge (som andra säkert också gett) är att jag tycker det är helt ok om man som du vill chansa och köra som en idiot, men se för helvete till att du är ensam på vägen så ingen oskyldig drabbas!
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top