Jag fick 1 mån fängelse för fortkörning!

#acke#

Det spelar ingen roll vem som gör det...
Gick med
1 Nov 2005
Ort
Sthlm
Hoj
CBR 900, XR600
Kia skrev:
2167279 Vaddå sluta gnäll??? Jag skiter fullständigt i honom... Men jag vill inte möta honom nånstans varken i bilen eller på hojjen...
Lämpligt straff hade väl varit att få besöka nån som råkat ut för en sån här dåre i trafiken å som hade "turen" att överleva... för att se vad som kan hända... inget man vill ha på sitt samvete tror jag.

Men snälla du, när tillförde du någonsin det här forumet någonting? Oerhört tröttsam är vad du är!
 

Kia

Guest
#acke# skrev:
2167444 Men snälla du, när tillförde du någonsin det här forumet någonting? Oerhört tröttsam är vad du är!


Min blotta närvaro tillför de här forumet lite stil... ;)
Tröttsam... det enda som är riktigt tröttsamt härinne är killar som är så stora i orden men ack så små på jorden... Det ända som kan vara mer tröttsamt är alla dessa smågrabbar som blir impade av just sånt här...
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Nästan lite kul, när man läste polis rapporten... Hade du plockat av dig skinstället och allt och satt dig och kurrat bakom en container :rofl

Varför inte försöka kört vidare och sluppit bojan och böter....

Rätt så komisk historia... Pga att förneka och säga att någon annan kört, Lånade han även din ryggsäck??? :hihi

Men men så kan livet vara... Synd med bojan bättre lycka nästa gång...


///M
 

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions
Har skummat lite i tråden.

Om jag har förstått det rätt, BMX johan blev jagad mellan Norrköping och Katrineholm och var aldrig under 200 blås. Väg 55 således.

Får inte det att gå ihop med den hastigheten, låg riskmedvetenhet, vilken skicklighetsgrad föraren har (?) och polisen.

Får ursäkta, men det låter som en lite "vinklad" och "kryddad" historia. Till vilket syfte?

Badger, ej moralkärring men en med förståndet kvar hoppas jag.

Edit: BMW - BMX (f-n var för snabb med tangenterna :huvet)
 
Last edited:

Rocky

Kenta Kofot
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Hemma.......
Hoj
V-Rod
bmxjohan skrev:
2166277 Det har efterlysts här på sporthoj om det inte finns någon som har åkt fast för en riktigt rejäl getaway. Jag har nu gjort det och tänkte dela med mig lite om detta.

Ha ha ha ha ha, sitter du bakom en container och gömmer dig för farbror polisen.
Du får fan skylla dig själv!!!!!!!
Sluta lipa och kom in i matchen, att du överhuvudtaget undrar varför du åkte dit är så jävla löjligt.
Nej har man bestämt sig för att åka ifån "harry-haffa" så stannar man inte föräns man är på "trygg mark", inte fan sitter man bakom en container och hoppas på att läget skall bli bättre, möjligtvis så hade du kunnat hoppat in i containern och stannat där!

:tummenupp
 

sandstream

Guest
Ojje skrev:
2167409 Har svårt att tro att polisen hänger efter i över 200 blås!
Det gör dem, men det beror givetvis på omständigheterna.
Vet ett exempel där en narkotikapåverkad hojtjuv jagades i farter en bra bit över 200 på motorväg.
Polisens T5:eek:r gör ca 260 km/h på mätaren.
#acke# skrev:
2167444 Men snälla du, när tillförde du någonsin det här forumet någonting? Oerhört tröttsam är vad du är!
Kia tillför nog mer än de flesta i den här tråden.
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Savage skrev:
2167389 Åklagaren i Hovrätten hade ju en jävla koll på bilar :rofl
Att hon inte kan ge sig? Och hur kan hon vara så dum så hon tror att nån går och memorerar nummerplåtar?! Mycket underhållande ilsken tant :hihi

länken till hovrätten funkar inte :huvet

nån som har den?, jag vill lyssna tokig chärring
 

Gabor

Guest
:rolleyes: ,,,orkade tillslut läsa igenom hela tråden....
kan inte säga annat än att....ju längre säsongen med mc ÅKARE är igång desto mer börjar man fundera om mänsklighetens förfall.
BMX fjollan som inte är riktigt med i matchen över huvud taget...vem fan bryr sig i hur du klantar till det för dig själv?? Var glad att du lever med tanke på hur du kör, om nu du förstår varför du överlevt så länge. Beror nog mest på att andra håller sig undan när du far fram.....lägg av och kör som en idiot i trafiken, ingen jävla lekplats för anarkister.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=119310

De som tycker det är synd om honom, tjena och lycka till den dagen det händer en olycka...inte fan kommer jag att sörja er som inte kan bete sig.

Polisen tog en förbrytare, bra gjort, rättsväsendet tog sitt ansvar , en eloge.
Det gnälls som fan över hojtjuvar och det ska till alla medel för att ta dessa och slå dom i hjärn.....De som tipsade och tjallade runt var just hojägare själva som äntligen tog chansen att sätta dit en tjyv....

Oj, det var visst en som bara körde fort för att det var kul att dra "snuten" och kunne skryta för övriga finalister i årets mest korkade moppe fjuno.

Nåja, nu lyckade tillslut ordningsmakten ta vederbörande klantskalle. :tummenupp

Ha nu en trevlig sommar på er som fortfarande kan köra hoj, övriga, sukta å sona era brott....sitta på läktaren å gnälla, när det finns de som spelar på planen.... :lol :rofl :tummenupp .
 
Last edited:

robeen

jag har en egen bana i stan
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
K1200R
Jag satt och kurade bakom några villor i gamla enskede förra sommaren, dock med kläderna på och tummen på startknappen :)

Att någon ringer polisen när någon fylltratt är ute och vinglar på vägarna har jag full förståelse för, men för lite buskörning blir man bara förbannad. Jag vet vilka det är, det är samma personer som skvallrade för fröken när någon kastade suddgummi i klassrummet, samlade på bokmärken och var med i kören.
 

Mayer

Kunskap är mackt!
Gick med
22 Feb 2006
Ort
Gbg
Hoj
Superduke
Gabor skrev:
2167592 :rolleyes: ,,,orkade tillslut läsa igenom hela tråden....
kan inte säga annat än att....ju längre säsongen med mc ÅKARE är igång desto mer börjar man fundera om mänsklighetens förfall.
BMX fjollan som inte är riktigt med i matchen över huvud taget...vem fan bryr sig i hur du klantar till det för dig själv?? Var glad att du lever med tanke på hur du kör, om nu du förstår varför du överlevt så länge. Beror nog mest på att andra håller sig undan när du far fram.....lägg av och kör som en idiot i trafiken, ingen jävla lekplats för anarkister.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=119310

de som tycker det är synd om honom, tjena och lycka till den dagen det händer en olycka...inte fan kommer jag att sörja er som inte kan bete sig.

polisen tog en förbrytare, bra gjort, rättsväsendet tog sitt ansvar , en eloge.

ha nu en trevlig sommar på er som fortfarande kan köra hoj, övriga, sukta å sona era brott....sitta på läktaren å gnälla, när det finns de som spelar på planen.... :lol :rofl :tummenupp .

:tummenupp håller med dig helt!
 

Wibäck

Lagligt är fränt!
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha YZF1000R Thunderace
Mycket snack!

Kia skrev:
2167459 Min blotta närvaro tillför de här forumet lite stil... ;)
Tröttsam... det enda som är riktigt tröttsamt härinne är killar som är så stora i orden men ack så små på jorden... Det ända som kan vara mer tröttsamt är alla dessa smågrabbar som blir impade av just sånt här...

Respekt! :tummenupp :nicka
 

#acke#

Det spelar ingen roll vem som gör det...
Gick med
1 Nov 2005
Ort
Sthlm
Hoj
CBR 900, XR600
Lite lustigt att alla moralkärringar upprepar som ett mantra "Jo visst, jag kör också som fan men jag väljer mina platser". Skulle vara kul att veta hur man väljer sina platser så man uppnår total säkerhet för sig själv och sina medtrafikanter. Över 200km/h känns det som rätt mycket oförutsett kan inträffa, kanske till och med ett möte? Dubbelmoral är vad det handlar om.

Ingen som åker hoj med lika många hästkrafter som kg lär åka helt säkert såvida de inte håller sig endast på bana.
 

AlexH

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2004
Ort
Söderöver
Hoj
Lånehoj
Sorry, men du får inte ett uns sympatier från mig.
Är du så korkad och uppför dig så nonchalant får du fan skylla dig själv.

Bara för att du, i ditt tycke, kan köra fort utan att ha varit involverad i någon incident så betyder det inte att du kommer att klara dig i framtiden. Uppenbarligen fattar du inte att man kan missa se en en hoj som kommer upp bakifrån i 200blås när man ex ska göra en omkörning. "En titt i backspegeln - fritt- blinkers och påbörja omköring - en hoj i sidan". Min farbror omkom i en liknande olycka. Killen som körde hojen är ett kolli idag.

I ditt fall var det kanske det bästa som kunde hända att du belv stoppad för 1-2 km längre fram hade kanske du satt hojen i sidan på en bil.
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Även om det nu var bmwjohan som körde vid tillfället, så tycker jag att det är illa att det inte verkar finnas handfasta bevis. Det är det minsta man kan begära när man döms till ett så hårt straff.
 

Gabor

Guest
#acke# skrev:
2167674 Lite lustigt att alla moralkärringar upprepar som ett mantra "Jo visst, jag kör också som fan men jag väljer mina platser". Skulle vara kul att veta hur man väljer sina platser så man uppnår total säkerhet för sig själv och sina medtrafikanter. Över 200km/h känns det som rätt mycket oförutsett kan inträffa, kanske till och med ett möte? Dubbelmoral är vad det handlar om.

Ingen som åker hoj med lika många hästkrafter som kg lär åka helt säkert såvida de inte håller sig endast på bana.


Det finns massor av platser att köra fort, säkert, över 200, flera ggr per dag..i många år.

Skulle aldrig tala om vart och hur jag väljer mina, då blir det bara fler som kör där och då finns risken för sk insidenter....

Åratal av idogt farande på alla vägar man kan hitta, en del bra andra dåliga...
Så hittar man sina säkra platser...mitt ute i ingenstans finns plötsligt dröm vägen, kurvor på ett öppet fält med fantastisk sikt, långa rakor, det är en säkerplats.

Mitt heta tips annars på bra vägar där ni andra kan köra ä E4, E6 och stora delar av autopistan i Italien.... :tummenupp :D
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
Ett par saker: Huruvida man blir dömd för vårdslöshet/grov vårdslöshet i trafik har inget direkt samband med vilken hastighet man håller. Någon påstod helt felaktigt att man blir dömd för grov vårdslöshet i trafik om man kör 50km/h för fort. Mna blir dömd för GROV vårdlöshet i trafik om man visar uppenbar likgiltighet för andras liv och egendom. Om du kryssar motorvägen i 250 knyck i rusningstrafik blir du sannolikt dömd för grov vårdslöshet då du inte bryr dig om vilka risker du utsätter andra för. Kör du i 250km/h på flygrakan utanför Sjöbo mitt i natten utan ett annat fordon i sikte blir du sannolikt endast dömd för fortkörning. Ett exempel som påstås vara från verkliga livet som jag fick berättat för mig under min trafiklärarutbildning (av en trafikpolis):

Vid ett tillfälle var det en ensam motorcyklist som for fram som en vettvilling. Inga andra fordon fanns i närheten. Polisen jagade ifatt honom och han blev dömd till vårdslöshet i trafik (inte grov).
En annan motorcyklist, med passagerare gjorde en liknande grej. Han blir dömd till GROV vårdslöshet i trafik. Skillnaden? Föraren visar uppenbar likgiltighet för andras (nämligen passagerarens) liv och säkerhet.

Vad gäller rättegångarna och bevisbördan, så kan man aldrig vara 100% säker på att bevisningen är korrekt. Inte ens DNA är 100%-ig. Om det är 1 chans på 5 miljarder att det är fel, så är det inte 100%. För att det ska anses bevisat räcker det väl med att det är ställt utom all rimlig tvivel vem som körde. Och i BMX-johans fall med mussepigg-historien bakom containern lär det ju vara så. Synd bara att straffet gick att omvandla till fotboja. Men evolutionen lär ha sin gång. Återfallsförbrytare lär inte få boja. Ett litet tips bara: böj dig inte ner efter tvålen :brinnerup
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Ja vårdslös körning i 200+ är inte så farligt. Men ve dig om det hade varit en fyllekörning.

I övrigt är jag skadeglad, snacka om välförtjänt!
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top