Jag förstår inte?

Hahaha, svälj stoltheten för fasiken! Vad spelar det för roll om en pojkvän lånar pengar utav sin flickvän? Pinsamt att vara i ekonomisk kris eller?

Sajmon skrev:
Där tog emellertid stoltheten vid och jag tackade vänligt men bestämt NEJ. Låna pengar av sin dam ska man som "karl" inte göra. Annars visade hon en ganska bra inställning tycker jag! :banana

Klart man måste synca sina planer. Hur skulle par livet annars fungera om båda var ute på varsitt håll och körde hoj hela dagarna. Fira semestern med polarna längs med vägen mm mm.

Nä fråga måste man göra men inte fråga om lov. Är helt inne på Chrilles linje.

$noop skrev:
:D Okej då! Lät nästan lite väl bra för att vara sant bara

Jo, men så är jag ju singel oxå...så NÅT fel finns det iaf *skrattar* :tungan

Chrille skrev:
Det är ju en fråga om ömsesidig respekt. Om jag säger att jag ska fråga flickan så innebär det inte att jag ska fråga om lov - jag ska bara kolla om vi har något planerat eller om det kolliderar med något hon hade på gång.

Jag frågade om lov tills jag blev myndig - det kommer jag aldrig göra igen.

Exakt.

Att jag frågar/kollar med min bättre hälft eller att han kollar/frågar med frugan (mig) är av ömsidig respekt. Det handlar inte om att man måste fråga för att få lov av den andra att göra saker.

Tror att man ofta skriver så som du nämnt utan att det ligger så mycket illa i det. Det är uttryck man använder bara.

Chrille skrev:
Det finns inget värre än när honan säger "Du gör som du vill"

Då vet man att det är kört :huvet

Alldeles riktigt!!
Detta betyder: Du gör som Du vill, men må f-n ta dig om Du INTE gör som JAG vill...

:tuttar rules...

D-one skrev:
Okey vi tar fler dagar då :tummenupp
Jag skulle iallafall inte neka honom till det . Vill han ut och åka med sina vänner så får han göra det även om det handlar om övernattattning och :fyllisar

Allt handlar om att lita på varann :fakta

Om du funderar på att starta en kurs i detta ämne så anmäler jag härmed min fru direkt! :tummenupp :lol

Har en kompis som spelar golf och ha fick pröjsa knappt 10K för att spela i år.
I gengäld fick hans fru åka till Ullared (min följde också med) och shoppa för lika mycket!

D-one skrev:
Okey vi tar fler dagar då :tummenupp
Jag skulle iallafall inte neka honom till det . Vill han ut och åka med sina vänner så får han göra det även om det handlar om övernattattning och :fyllisar

Allt handlar om att lita på varann :fakta

Håller med dig helt!
Vad spelar det för roll om karl vill åka för övernattning och
:fyllisar ?
Man ska väl lita på varandra i ett förhållande, annars är det inget att ha!
Men som sagts tidigare i tråden så ska det ju gälla åt andra hållet också.
Dock är det assugit att stanna kvar på hemmaplan när han drar iväg på hojen, men det beror bara på att jag också vill!!! :(

UrbanTiger skrev:
Byt hoj (eller byt tjej) :gnissla
Alla hojar blir segare!

Jag har ingen tjej, gjorde slut förra hösten, men förra sommaren så skruvande jag bort fotpinnarna o skyllde på att jag tappat dom :D

/ Hannes

matte_r6 skrev:
Det var en bra tjej. Ni bodde inte tillsammans eller?? tänkte bor man ihopp då lånara man väll inte pengar av varandra eller??

Vi bor faktiskt ihop och har gemensam ekonomi när det gäller mat och fakturor och sånt men sen har man självklart sin "egen" plånbok att använda till diverse manliga nöjen. Det hon menade var att vi kunde "ta pengar från matkassan" och lägga på hojrelaterade utgifter! Det kallar jag samarbetsvilja!

Hon är bra min lilla älskling!!! :squid + :tuttar = :krama

Jag har redan varnat min pojkvän/sambo..kallar han mig regeringen eller nåt liknande till sina kompisar (å jag får reda på det..) så åker han ut fortare än han bokstaverar till r e g e r i n g e n...... :mad:

Han gör det han vill, jag gör det jag vill.. Men oftast gör vi det ihop! :banana

Em74 skrev:
Jag har redan varnat min pojkvän/sambo..kallar han mig regeringen eller nåt liknande till sina kompisar (å jag får reda på det..) så åker han ut fortare än han bokstaverar till r e g e r i n g e n...... :mad:

:rofl Jag hoppas det var ironisk

Lite kluriga tankar från steIIa...

VIsserligen delar jag å pojken intresset HOJ, så när han vill till stugan å meka hänger jag mer än gärna på! Köra lr åka med kan jag ju inte (inget körkort, ingen skjutssadel/pinnar), men det hindrar ju inte mig från att va me å kränga på skinnställ, putsa lite på skönheten lr kicka igång.
Klart han ska ut å busa på vägarna om han känner för de, jag skulle inte bli pissed om han gjorde de ens när jag var hemma hos honom, då får jag väl roa mig på egen hand (finns ju TV, vad mer kan jag begära?! ;)

Om han skulle avstå från sina största intressen å nöjen för att jag skulle bli grinig, skulle han antagligen inte vara lycklig, och vem vill se den man älskar olycklig??

Nä, jag finner inget nöje i att vara som en morsa åt pojkvännen, han har dessutom aldrig hindrat mig från att göra resor osv med kompisar lr vart ute å festat för femte kvällen i rad...varför skulle jag ta ifrån honom hans nöjen??

Långt...förlåt...mycke å säga ;]

Puuss//steIIa
:banana

D-one skrev:
Har läst i ett antal trådar nu och rader som :
Jag måste fråga frun först...
Ska höra med regeringen ..
Kollar med kärringen..
måste sälja, frun vill...
osv osv

Ska det fungera nåt längre tag kanske det kan vara ide att vara överens ? Sköt dig själv och skit i andra brukar inte fungera i parförhållanden :tungan

Hannez: Varför lärde du inte henne att köra istället :confused:
Är det inte roligare att kunna åka tillsammans? (istället för att skruva bort fotpinnarna, vilket iofs var lite roligt :) )

------

Jag håller med flertalet här att man måste visa ömsesidig respekt för varandra. Det kan ju hända att man har glömt någon viktig händelse i brådskan att komma iväg på en rolig tur med kompisarna.
Dessutom är det renhårigt att ringa och tala om vad man gör, inte in i minsta detalj men att man kommer hem senare än man sade på morgonen t.ex. (Annars går jag runt och oroar mig för att andra trafikanter inte har sett sig för ordentligt. brr...)
Och fråga om lov tror jag, som så många redan påpekat, är en omskrivning för att höra så att det inte krockar med någonting annat som man redan lovat.

Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC