Jag förstår inte?

Chrille skrev:
Det finns inget värre än när honan säger "Du gör som du vill"

Då vet man att det är kört :huvet

Eeeeexakt!! Och gärna i samband att de vänder sig om och går iväg när de sagt så!! Då är det kokta riset brunt!!!

Jag tror många killar är för mesiga då vågar inte fråg ens. Sedan är det nog också så att om frugan frågat samma sak skulle hon aldrig få göra det.

Jag har en skit bra flickvän jag kan göra det jag vill efter att pratat med henne först. Kan ju inte bara komma hem och säga " pullan jag dra till danmark och festar i 3 dagar punk SLUT!" Utan man tar upp det på ett bra sett och då löser det sig alltid. Vist jag kanske inte har precis samma syn på det hela som hon har men om hon vill åka får hon det men kanske inte lika lätt som jag får. Är lite mer orolig än vad hon är.

Man kan inte bina fast någon vid ens sidan då tar det slut pga det istället men behöver ju inte tillåta allt heller tycker jag!

Felix skrev:
Vänta själva tills ni står med fru och barn och 150% arbete och knappt hinner se familjen, den lilla tid som är över är halvpoppis att spendera på hojen... Nåja har iaf. hunnit köra en del så jag skall inte klaga.

/Felix

Jag/vi har barn, 2 st och allt vad det innebär. Men jag tycker iallafall att man ska försöka låta ens partner göra lite som de vill..

Håller med BB, Glöm inte att träffa dina vänner,dom är viktigare än du tror när det verkligen gäller..

Ni vet väl vad det bästa är.....!!??... att alla gör som dom vill..!! :tummenupp

Tjing för att inte bli hindrad....o för den delen... inte hindra.

Gillar man olika saker o ändå gillar varandra...då måste man ge den friheten.

Så ÄR det!!

Tjing!

//Mad

En relation baseras oftast på att man träffar varandra lite nu och då och sådant tar tid i anspråk, som man kanske annars hade nyttjat till att vara ute och supa, kört hoj eller vfsh. Finns det barn med i bilden så går det åt ännu mera tid till familjelivet i och med att man inte kan lämna kottarna vind för våg. Jag kör inte hoj lika mycket nu som för några år sedan (levde då i sadeln i stort sett), men har nu istället hittat andra kvalitéer i livet och väljer själv att göra något annat än att kuska runt på två (ett) hjul. De gånger jag kör på bana eller landsväg blir därför nu mer värdefulla och njutbara.

Men för egen del är det aldrig fråga om att "fråga om lov", utan att man synkar varandras planer och gör kompromisser för att kunna tillbringa så mycket tid som möjligt tillsammans.

D-one skrev:
Jag/vi har barn, 2 st och allt vad det innebär. Men jag tycker iallafall att man ska försöka låta ens partner göra lite som de vill..

Håller med BB, Glöm inte att träffa dina vänner,dom är viktigare än du tror när det verkligen gäller..

D-One, du missar en sak hela tiden. Om jag varit far till dina barn så hade du haft en pojkvän som hade spenderat 12 helger på banorna förra sommaren. Det tror du väl inte att du hade velat ha va? Hade det då varit självklart att du skulle passa barnen för att maken gjorde som han vill?

Det MÅSTE vara en fråga om kompromisser även för dig. Hur gör du annars när DU vill göra som du vill?

Raskus skrev:
Haha, du har ingen flickvän va?
Då skulle du förstå...

Du den som startade denna tråd är en TJEJ!!! vid hennes nickname...rund ring med pil ned = tjej... rund ring med sne pil upp höger = kille.. kan vara bra att veta!!!

matte_r6 skrev:
Du den som startade denna tråd är en TJEJ!!! vid hennes nickname...rund ring med pil ned = tjej... rund ring med sne pil upp höger = kille.. kan vara bra att veta!!!

Jag uppfattade det som ett ironiskt skämt :hihi

Du missa nog att läsa hans tråd 2ggr... :D

matte_r6 skrev:

Chrille skrev:
D-One, du missar en sak hela tiden. Om jag varit far till dina barn så hade du haft en pojkvän som hade spenderat 12 helger på banorna förra sommaren. Det tror du väl inte att du hade velat ha va? Hade det då varit självklart att du skulle passa barnen för att maken gjorde som han vill?

Det MÅSTE vara en fråga om kompromisser även för dig. Hur gör du annars när DU vill göra som du vill?

Klart att det handlar om att kompromissa. Men det är just den här fråga om lov biten jag inte förstår :confused:
även vi synkar ihop våra planer för att få det att fungera. Men som jag sa tidigare så är inte sommaren så lång. Jag vet ju hur mycket han tycker om att vara ute o köra/ titta på race osv. och han vet vad jag gillar. Jag nekar inte honom o han nekar inte mig.

En liten anekdot kring detta:
När jag, i ett infall av idioti, fick för mig att sälja hojen pga taskig ekonomi så övertalade min flickvän mig att behålla den.
Hon sa: -Om det är så dyrt med försäkring osv bla bla så får vi väl äta snabbmakaroner och ketchup under sommaren. -Du har ju tjatat så mycket hela vintern så det är väl bäst att du har kvar hojen och kör den så ofta du kan och dessutom om du behöver pengar så kan du få låna av mig.

Där tog emellertid stoltheten vid och jag tackade vänligt men bestämt NEJ. Låna pengar av sin dam ska man som "karl" inte göra. Annars visade hon en ganska bra inställning tycker jag! :banana

D-one skrev:
Klart att det handlar om att kompromissa. Men det är just den här fråga om lov biten jag inte förstår :confused:
även vi synkar ihop våra planer för att få det att fungera. Men som jag sa tidigare så är inte sommaren så lång. Jag vet ju hur mycket han tycker om att vara ute o köra/ titta på race osv. och han vet vad jag gillar. Jag nekar inte honom o han nekar inte mig.

jag kan även tänka mig att " fråga om lov " biten och kan vara ett utryck som vi killar använder istället för att säga " tala med tjejen om det " tex. Bara för att det ska kanske låta lite mer skämtsamnt. Vad vet jag.. jag säger då inte "fråga om lov" utan mer "ska hör med tjej".

KawaChris skrev:
Jag uppfattade det som ett ironiskt skämt :hihi
det gjoirde jag med :rofl men inte matter6 flickvän kanske :D

jag har nu blivit farsa och vet vad folket menar med att (jag måste fråga osv)
som chrille säger så måste man kompremissa. det kan ju även handla om ekonomi.
jag tycker inte att det skulle vara så spänande att hon åkte iväg i FLERA dar och söp på någe ställe och hon skulle förmodligen inte heller tycka det var så kul. en stor eloge till er som frågar och visar respekt för era partners :tummenupp

Sajmon skrev:
En liten anekdot kring detta:
När jag, i ett infall av idioti, fick för mig att sälja hojen pga taskig ekonomi så övertalade min flickvän mig att behålla den.
Hon sa: -Om det är så dyrt med försäkring osv bla bla så får vi väl äta snabbmakaroner och ketchup under sommaren. -Du har ju tjatat så mycket hela vintern så det är väl bäst att du har kvar hojen och kör den så ofta du kan och dessutom om du behöver pengar så kan du få låna av mig.

Där tog emellertid stoltheten vid och jag tackade vänligt men bestämt NEJ. Låna pengar av sin dam ska man som "karl" inte göra. Annars visade hon en ganska bra inställning tycker jag! :banana

Det var en bra tjej. Ni bodde inte tillsammans eller?? tänkte bor man ihopp då lånara man väll inte pengar av varandra eller??

blom skrev:
nej men läs alla inlägg så ser du att någon skrivit flera dagar

Okey vi tar fler dagar då :tummenupp
Jag skulle iallafall inte neka honom till det . Vill han ut och åka med sina vänner så får han göra det även om det handlar om övernattattning och :fyllisar

Allt handlar om att lita på varann :fakta

Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...