Jag efterlyser tävlingssugna "nybörjare"

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Det är inte så många "Rookisar" som är anmälda till tävlingen i Örebro. Det är ju er som vi behöver om sporten ska växa. Snart är även jag K-märkt och uppstoppad ståendes i klubbstugan bredvid övriga legender. Vi vill ha in ungt blod i sporten. Licens löser ni på plats på tävlingsdagen.

Så kom igen nu och ta chansen att visa farbrorn hur morgondagens supermoto-piloter ser ut.

Läs på www.teknismc.se för mera info. Rock on...........
Passa även på nu att anmäla er till Sommen. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=121426

//Lasse

RaceMe skrev:
2188269 Det är inte så många "Rookisar" som är anmälda till tävlingen i Örebro. Det är ju er som vi behöver om sporten ska växa. Snart är även jag K-märkt och uppstoppad ståendes i klubbstugan bredvid övriga legender. Vi vill ha in ungt blod i sporten. Licens löser ni på plats på tävlingsdagen.

Så kom igen nu och ta chansen att visa farbrorn hur morgondagens supermoto-piloter ser ut.

Läs på www.teknismc.se för mera info. Rock on...........
Passa även på nu att anmäla er till Sommen. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=121426

//Lasse

Ska anmäla mig inom kort! Både till SM-deltävlingen, och erat träningsläger.

Försökte ju visa dig hur en av morgondagens piloter ser ut i söndags, men du var ju så förbenat snabb hela tiden... :7peta

Ha de gôtt!

Ludde skrev:
2188543 Ska anmäla mig inom kort! Både till SM-deltävlingen, och erat träningsläger.

Försökte ju visa dig hur en av morgondagens piloter ser ut i söndags, men du var ju så förbenat snabb hela tiden... :7peta

Ha de gôtt!

Bra Ludde, flera som du behövs.

Ett tips: under race har jag tyvärr inte tid att prata, :tungan

så kom o snacka efter. Eller före.

Nu ska jag ut och köra ett pass. Skönt med egen bana. Rock on........

RaceMe skrev:
2188686 Bra Ludde, flera som du behövs.

Ett tips: under race har jag tyvärr inte tid att prata, :tungan

så kom o snacka efter. Eller före.

Nu ska jag ut och köra ett pass. Skönt med egen bana. Rock on........

Hehe, som du körde på Ticksta så hade du nog haft tid att prata under racet... :tummenupp

Vill också ha egen bana, får gå ner och skrika lite på gokartnissarna.

Ha de gôtt!

jag vill köra den helgen.. ska kolla om ekonomin går ihop till veckan så får vi se om det går att lösa :).. vad är minimum för att det ska bli race??

Trodde jag sett på Svemos tävlingkalender tidigare att ni inte att ni skulle ha en rookieklass då. Skoj!

Ska kolla möjligheterna med jobb etc att åka ner och köra, i så fall blir vi nog 2st från Östersund...

Mvh
Jocke

Kul att det väcker lite funderingar detta. Vi är inte så många ännu i B-klassen, så det finns plats för flera. Det vore kul om vi blev fullt startfält. =22 st. Ännu roligare om vi blir så många att det till nästa år måste till flera klasser. Som i England.

Tänk även på att det går en rolig tävling i Sommen snart.

Och så är det snart ett tillfälle att träna/prova på i Linköping. Tisdag 30/5 och måndag 12/6 kl.17-20. Har kostat 200 förut. Det är det värt. :yoparty

Jag var ute och körde i dag i regnet. Det gick ganska bra, eller hur Stoffy! :tungan

Last edited:
Jag hade faktiskt "glömt" att det var en rookie-klass i samband med sm, tävlig är bästa träning sägs det ju, och är det nåt jag behöver så är det träning...

sen måste jag fråga hur det funkar med engångs licensen? gäller det för en tävling eller är det en dagslicens?? ja vad vet jag :confused:

blom skrev:
2190044 sen måste jag fråga hur det funkar med engångs licensen? gäller det för en tävling eller är det en dagslicens?? ja vad vet jag :confused:

Säger samma som i mitt pm, engångslicens gäller väl vid ett tillfälle = ett race. Om tävlingen går över två dagar med kval och race på varsin dag borde rimligtvis endast en engångslicens krävas. Kan inte se att det skulle fungera på annat sätt men vet inte 100% säkert att det är så.

Fan jag blir sugen! Kommer o tränar helgen v.22, kanske ställer upp i rookie helgen efter om jag klarar av att åka på grus och hopp.. :tungan
Ludde! Samåka!?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...