Jag bryter mot forumets regler...

• Thread starter Thread starter Kneedrag
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.
Jag tycker att du borde tänka efter lite!
Om jag var moderator så skulle jag gett dig en varning samt gjort så att du inte kan använda signaturer.

Idioti att gå ut med en sådan här tråd.
Du lär ju inte få något medhåll från som andra som sköter sig hyfsat.

Nää. Passar det inte så kan du ju dra till ett annat forum.
Sant men tragiskt...:D Regler är ju till för att följa.
Hur skulle det se ut om jag rekommenderade alla butiker som jag tycker är bra? Sedan så kanske någon annan tycker det är skit osv.

det roliga är att moderatorn ifråga inte är bättre själv göra reklam för garage.org ha ha

Om jag gillar något så vill jag framföra det. Freedoom of spech du vet.
Sen om det är smygreklam javisst kan man kalla det , Men då kan man ju modderar hela sporthoj.com isåfall om man nu inte vill ha det så.:rolleyes:

Nja, alltså..

Jag arbetade under en period med ett större forum än detta med juridik och moderation. Freedom of speech, som du uttrycker det, existerar egentligen inte på privatägda forum. När du skriver här är det inte att direkt jämföra med att du går runt på stan och pratar. Så enkelt är det. Du kan acceptera detta faktum eller finna ett annat forum som tillåter dig att skriva vad du nu inte får här.

Vad gäller exemplet med Tommy Hamrén är jag inte heller säker på att det egentligen är "tillåtet enligt svensk lag". Det skulle mycket väl kunna utgöra åtminstone förolämpning enligt Brb 5 kap 3 §.

Nja, alltså..

Jag arbetade under en period med ett större forum än detta med juridik och moderation. Freedom of speech, som du uttrycker det, existerar egentligen inte på privatägda forum. När du skriver här är det inte att direkt jämföra med att du går runt på stan och pratar. Så enkelt är det. Du kan acceptera detta faktum eller finna ett annat forum som tillåter dig att skriva vad du nu inte får här.

Vad gäller exemplet med Tommy Hamrén är jag inte heller säker på att det egentligen är "tillåtet enligt svensk lag". Det skulle mycket väl kunna utgöra åtminstone förolämpning enligt Brb 5 kap 3 §.

Ja det finns många andra forum, SH var bättre förr sant men tråkigt.

det roliga är att moderatorn ifråga inte är bättre själv göra reklam för garage.org ha ha

Förresten.
Varför leva med:

"Kan han göra det så kan jag också".

Skulle du råna en bank bara för att det finns folk som gör detta också?
Vad har du då att skylla på?

-Ja, men min polare rånade ju också banker. Men han fick bara 1års fängelse:D

Ja det finns många andra forum, SH var bättre förr sant men tråkigt.

Ja, men dra till familjeliv.se eller vad det nu heter då:D. Sorry, har inget imot dig som person. Är bara uttråkad.:yoparty

Last edited:
Tja, jag ser inte varför du skulle ha kvar det där utan bevis på att du är helt utan inblandning i affären i fråga. Rekommendera gärna butiken i samtliga trådar där butiksrekommendationer är av intresse men som signatur? Det bryter faktiskt mot reglerna.

Så, det finns två saker du kan göra. Antingen fortsätter du bryta mot reglerna eller så anpassar du dig. Flera forum har signaturer avstängda just av den här anledningen och jag ser egentligen inte varför inte SH ska gå samma väg.

Jag tror faktiskt att den här diskussionen har varit uppe förut, gör en sökning o se vad moderatorerna skrev där.
Men jag håller med, finns det företag som betalar för reklamplats på sidan av sidan så vill dom nog inte se någon annans namn mitt i trådar utan att dom betalar för det.

Jag tror faktiskt att den här diskussionen har varit uppe förut, gör en sökning o se vad moderatorerna skrev där.
Men jag håller med, finns det företag som betalar för reklamplats på sidan av sidan så vill dom nog inte se någon annans namn mitt i trådar utan att dom betalar för det.

Fast om det är ett problem så får man i så fall vara konsekvent och ta bort alla signaturer som kan uppfattas som reklam. Och de räknas i 100tal på detta ställe....

Visst blir det en sorts reklam , men man måste få ha en fri åsikt. Jag vill tala om vad jag gillar!!!

"Sporthoj.com's officiella ståndpunkt är att följa lagar och regler som Sverige tar fram"

Förstår du inte att det bara blir patetiskt när du själv skriver att du förstår att det är reklam (som bryter mot reglerna på forumet). Trodde du var en vuxen människa.:huvet

Förstår du inte att det bara blir patetiskt när du själv skriver att du förstår att det är reklam (som bryter mot reglerna på forumet). Trodde du var en vuxen människa.:huvet

Furstenhoff och sina däck he he. Ja vad säger man.

...vad är det som hindrar dig från att säga upp medlemsskapet på sh? :confused:

Det är så kul att få igång dig så du besvärar dig att svara i den här tråden. He he

Last edited:
Furstenhoff och sina däck he he. Ja vad säger man.

"Men men men... han gör ju också så ju... då mååååste jag med..."

Vad FAN! Är det dagis eller???
Om det stör dig så anmäl det till moderatorerna så kommer även han få ta bort det om det nu inte är så att han faktiskt är sponsor (vilket jag inte har någon aning om).

Fast om det är ett problem så får man i så fall vara konsekvent och ta bort alla signaturer som kan uppfattas som reklam. Och de räknas i 100tal på detta ställe....
Ja, det tycker jag.

Tina: Skriv inte i taltext, det är riktigt riktigt jobbigt att läsa.

Tips ;)

Om det är reklam i egen vinning där på något sätt får något ut av det så bryter du mot reglerna på SH. Alltså t.ex för att du ska få din rabatt, ska du ha en länk i din signatur. Det är då smygreklam och företaget i fråga bör istället betala för sig.

RR förare som visar upp sin knippe sponsorer är därmed OK, då RR-förare knappast har signaturen som orsak till att de fått sponsringen.

Och det här med "det var bättre förr" är ju så gammalt och lam ursäkt att dra till när man plötsligt är på gränsen av reglerna och blir tillsagd.

Hela den här tråden är oxå rätt onödig och sättet du vill påverka och få "massorna på SH" är löjlig. Uppskattar inte sådant här. Ta upp det direkt med mig istället (var dock inte jag som skrev till henne tidigare, men den andra moderatorn gjorde rätt!).

I teorin åtminstone.

Problemet med att vara moderator på sidor med tiotusentals användare är att det är mer eller mindre omöjligt att hålla koll på varje litet regelbrott, precis som det är för myndigheter i det verkliga livet. På de flesta forum har man löst detta genom någon form av rapporteringssystem där andra användare kan påtala regelvidrigheter eller oacceptabelt beteende.

Att gå tillväga såsom gjorts i denna tråd leder emellertid sällan till mycket annat än en måltavla mitt i plytet på TS. I de med stor majoritet flesta fallen slutar det med att vederbörande blir bannad och att forumet därefter lever vidare som om ingenting hade hänt.

Om det är reklam i egen vinning där på något sätt får något ut av det så bryter du mot reglerna på SH. Alltså t.ex för att du ska få din rabatt, ska du ha en länk i din signatur. Det är då smygreklam och företaget i fråga bör istället betala för sig.

RR förare som visar upp sin knippe sponsorer är därmed OK, då RR-förare knappast har signaturen som orsak till att de fått sponsringen.

Och det här med "det var bättre förr" är ju så gammalt och lam ursäkt att dra till när man plötsligt är på gränsen av reglerna och blir tillsagd.

Hela den här tråden är oxå rätt onödig och sättet du vill påverka och få "massorna på SH" är löjlig. Uppskattar inte sådant här. Ta upp det direkt med mig istället (var dock inte jag som skrev till henne tidigare, men den andra moderatorn gjorde rätt!).

Nej jag får ingen rabatt eller på något sätt vinner på det. Utan det är bara vad jag verkligen tycker , ni vet ju hur suzukitokig jag är .

Du har rätt Swedie, :) skulle ta det med dig istället först. Sorry.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form