Jag bryter mot forumets regler...

• Thread starter Thread starter Kneedrag
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.
I teorin åtminstone.

Problemet med att vara moderator på sidor med tiotusentals användare är att det är mer eller mindre omöjligt att hålla koll på varje litet regelbrott, precis som det är för myndigheter i det verkliga livet. På de flesta forum har man löst detta genom någon form av rapporteringssystem där andra användare kan påtala regelvidrigheter eller oacceptabelt beteende.

Att gå tillväga såsom gjorts i denna tråd leder emellertid sällan till mycket annat än en måltavla mitt i plytet på TS. I de med stor majoritet flesta fallen slutar det med att vederbörande blir bannad och att forumet därefter lever vidare som om ingenting hade hänt.
Ja, martyrskap på forum fungerar liksom inte såvida man inte har jäkligt bra grund. Att klaga på att ens signatur kanske bryter mot sajtens regler och därmed vill lämna sajten, ja varsågod säger jag bara.

SHs regler är minst sagt rimliga och inga naziregler direkt.

Nej jag får ingen rabatt eller på något sätt vinner på det. Utan det är bara vad jag verkligen tycker , ni vet ju hur suzukitokig jag är .

Du har rätt Swedie, :) skulle ta det med dig istället först. Sorry.
Bra att du förstår. Ett hett tips, minska din signatur. Den är både blå och många rader för att berätta om Din MC. Du bör kortfattat på en rad, utanfärgläggning kunna säga till folk att du gillar affären. Så, förstora inte "Din MC center". Använd mindre text, men fortfarande blå kan du använda. Sedan länken till bilden lägger du i en länk istället [ url=länktillbild ]rubrik på länk[ /url ] (ta bort mellanrummen i [ ].

Last edited:
En moderator tyckte att jag ska ta bort Din MC Center från min signatur för han tycker jag bryter mot forumregler.

Detta tycker jag verkar vara mycket märkligt. :va
Har denna moderator också hört av sig till alla de andra tusentals här på forumet som också har ett företagsnamn i sin signatur, eller är det bara du som blivit tillsagd?
Om fallet är det sistnämnada, saknar personen relevans då man knappast kan tillrättavisa en, men samtidigt tillåta andra.

Ja, martyrskap på forum fungerar liksom inte såvida man inte har jäkligt bra grund. Att klaga på att ens signatur kanske bryter mot sajtens regler och därmed vill lämna sajten, ja varsågod säger jag bara.

SHs regler är minst sagt rimliga och inga naziregler direkt.

Bra att du förstår. Ett hett tips, minska din signatur. Den är både blå och många rader för att berätta om Din MC. Du bör kortfattat på en rad, utanfärgläggning kunna säga till folk att du gillar affären. Så, förstora inte "Din MC center". Använd mindre text, men fortfarande blå kan du använda. Sedan länken till bilden lägger du i en länk istället [ url=länktillbild ]rubrik på länk[ /url ] (ta bort mellanrummen i [ ].

Fixar det .tack:)

Det är så kul att få igång dig så du besvärar dig att svara i den här tråden. He he

...jaa och du kanske också skulle besvära dig om att svara på min fråga och inte vara så putslustig, för annars kommer ingen ta dina åsikter på allvar överhuvudtaget utan du utmålar dig bara som ett genomsnittligt jehu...

Last edited:
Detta tycker jag verkar vara mycket märkligt. :va
Har denna moderator också hört av sig till alla de andra tusentals här på forumet som också har ett företagsnamn i sin signatur, eller är det bara du som blivit tillsagd?
Om fallet är det sistnämnada, saknar personen relevans då man knappast kan tillrättavisa en, men samtidigt tillåta andra.
Fullständigt orealistiskt tankesätt. Gör andra fel gör det inte rätt! Det säger jag ofta. Så lösningen är, följ reglerna och du kommer inte få några problem med att du "plötsligt" varnas eller att din signatur tas bort.

förstår inte vad problemet är . du äger inte hemsidan .
vad jag vet så finns det ett forum där man kan betygsätta verkstäderna .
Följ reglerna eller byt sida . ingen som tvingar dig å vara medlem .

förstår inte vad problemet är . du äger inte hemsidan .
vad jag vet så finns det ett forum där man kan betygsätta verkstäderna .
Följ reglerna eller byt sida . ingen som tvingar dig å vara medlem .

Appropå det så verkar röstningsfunktionen på den sidan ha hängt sig. Har man röstat på säg en verkstad för två år sedan så går det inte att rösta mer. Borde vara säg ½-1 år sedan öppnas röstningsmöjligheten igen.

Edit. Kolla just, det var ju fixat nu! Solly!

Last edited:
Jag är ganska tacksam till att SH är gratis.

Ett stort skäl till att den kan fortsätta vara gratis är att företag faktiskt köper reklam här.

Om det då betyder att jag därmed inte får rekomendera eller göra smygreklam för min flickväns/pojkväns/föräldrars/kompisars/vänners företag så är det någonting jag är redo för att offra för att SH skall fortsätta vara gratis.

Appropå det så verkar röstningsfunktionen på den sidan ha hängt sig. Har man röstat på säg en verkstad för två år sedan så går det inte att rösta mer. Borde vara säg ½-1 år sedan öppnas röstningsmöjligheten igen.

Edit. Kolla just, det var ju fixat nu! Solly!
Simpson style: "Ha ha"

:)

Instämmer du med dig själv eller med Swedie!?? :confused:

Jag instämmer med att det är ett fullständigt orealistiskt tankesätt, att en moderator plötsligt väljer att anmärka på en specifik medlem, när den ser igenom fingrarna på alla andra.
Känns föga logiskt.
Dessutom känns det hela en smula absurt när moderatorn också själv(!) har en länk i sin signatur.

Glashus deluxe.

Jag ser inget problem med trådskaparens signatur, däremot blir det knivigt om personen i fråga jobbar hos exempelvis Din MC.

Finns förövrigt ett praktexempel på forumet, finns en person som jobbar hos Honda City som så fort det börjar närma sig rea börjar "skriva" trådar om detta, där kan man prata om reklam :gnissla

Jag ser inget problem med trådskaparens signatur, däremot blir det knivigt om personen i fråga jobbar hos exempelvis Din MC.

Finns förövrigt ett praktexempel på forumet, finns en person som jobbar hos Honda City som så fort det börjar närma sig rea börjar "skriva" trådar om detta, där kan man prata om reklam :gnissla
Jag läser inte allt på SH utan förlitar mig på lite att medlemmar "tjallar" till moderatorer när någon medlem bryter reglerna.

Jag instämmer med att det är ett fullständigt orealistiskt tankesätt, att en moderator plötsligt väljer att anmärka på en specifik medlem, när den ser igenom fingrarna på alla andra.
Känns föga logiskt.
Dessutom känns det hela en smula absurt när moderatorn också själv(!) har en länk i sin signatur.

Glashus deluxe.
Fortsätt inte tjata. Du har fel. Läs vad jag skrev. Kan du inte förstå, tipsar jag dig att sätta dig in i jobbuppgiften att göra som du förväntar dig det ska fungera. Du kommer sen till insikten att det är inte realistiskt utan man får förlita sig på rapporteringar, eller man tar det när man ser det. Kan du ändå inte inse det, får du leva med att du inte tycker om hur det fungerar.

Och i med att du är så stark i din åsikt och vet att 1000 andra har det, kan du ju länka till dessa så jag kan få se det. Eller så babblar du bara för att du gillar sätta dig på tvären.

Moderatorn som länkar till garaget.org bryter inte reglerna på SH, då reglerna gäller för reklam. Dock ovisst att länka till en på sätt och vis konkurrerande sida. Så han kan snällt oxå få en uppmaning att tänka om angående det.

Jaha...men Swedie menade ju att DITT sätt att tänka var orealistiskt. Därför blev jag lite konfunderad. :va
Hon vill bara göra sig lustig och hakat upp sig på "grejen" bara. Nog inte tänkt så länge utan slänger ur sig första reaktionen. Ibland är det bättre att ta en andpaus och faktiskt försöka förstå sig på varför det är som det är och sedan komma med vettiga konkreta förslag eller kritik. Just nu är det för oigenomtänka inlägg som kommer fram, tycker jag. Borde egentligen inte svara på dom, men gör jag inte det har det en tendens att skena och bli större än nödvändigt.

Last edited:
Hon vill bara göra sig lustig och hakat upp sig på "grejen" bara. Nog inte tänkt så länge utan slänger ur sig första reaktionen. Ibland är det bättre att ta en andpaus och faktiskt försöka förstå sig på varför det är som det är och sedan komma med vettiga konkreta förslag eller kritik. Just nu är det för oigenomtänka inlägg som kommer fram, tycker jag. Borde egentligen inte svara på dom, men gör jag inte det har det en tendens att skena och bli större än nödvändigt.

Det är det som kallas "cabin fever". ;)

Jaha...men Swedie menade ju att DITT sätt att tänka var orealistiskt. Därför blev jag lite konfunderad. :va

Jag vet att han menade det, och jag svarade med att jag tyckte likadant om hans.

Swedie skrev:
Fortsätt inte tjata. Du har fel. Läs vad jag skrev. Eller så babblar du bara för att du gillar sätta dig på tvären.

Hon vill bara göra sig lustig och hakat upp sig på "grejen" bara.
Nog inte tänkt så länge utan slänger ur sig första reaktionen. Ibland är det bättre att ta en andpaus och faktiskt försöka förstå sig på varför det är som det är och sedan komma med vettiga konkreta förslag eller kritik. Just nu är det för oigenomtänka inlägg som kommer fram, tycker jag. Borde egentligen inte svara på dom, men gör jag inte det har det en tendens att skena och bli större än nödvändigt.

Trevliga ordval. En upplysning dock om att det alltid kommer finns människor som inte alltid kommer dela dina åsikter i livet och bara för att man framför dem ska de inte nedgraderas till "tjat", "sätta sig på tvären", "ogenomtänkt", "göra sig lustig," när det helt enkelt handlar om olika åsikter i frågan.
Tack.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...