Jag bryter mot forumets regler...

• Thread starter Thread starter Kneedrag
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.

Kneedrag

Guest
edit:

En moderator tyckte att jag ska ta bort Din MC Center från min signatur för han tycker jag bryter mot forumregler.

Hej
Måste skriva vad jag tycker.
Nej igentligen bryter jag inte mot forumregler. Men Gränsen är hårfin.
Hörde du historien om Tommy Hamren , Någon satte stor fet dekal på bilen med orden "jag hatar Tommy Hamren" Polisen stoppade honom och ville givitvis att han tog bort den men det gick inte för att man har rätt enligt sveriges rikes lag att uttrycka en personlig åsikt.
(om han skrivit Hata tommy hamren skulle det vara andra bullar)
Med vad jag vill ha sagt med det här är.

Får jag inte tala om villka mc-affärer jag gillar. Om forumet går åt det här hållet så känns det som att då får man inte rekomendera, skriva i trådar villka affärer man gillar eller inte gillar . Får man skriva negativa omdämen om de annosörer som finns här, eller blir de bort moddade?

Visst blir det en sorts reklam , men man måste få ha en fri åsikt. Jag vill tala om vad jag gillar!!!

"Sporthoj.com's officiella ståndpunkt är att följa lagar och regler som Sverige tar fram"

Last edited:
Är det någon som har tröttnat på att du har smygreklam för Din-Mc Center i din signatur..?

Och ja det är reklam även om man skriver "jag gillar" innan.

Har plöjt igenom reglerna för forumet nu och det visade sig att man faktiskt får lov att ha åsikter, så det är bara att surfa vidare som om inget har hänt. :tummenupp

Är det någon som har tröttnat på att du har smygreklam för Din-Mc Center i din signatur..?

Samt ebay... Lätt särskrivet men när man pusslat ihop meningarna träder reklamen fram.

Inte för att jag bryr mig.

Vet du vad vi kan ju sluta skriva och rekomendera om mc-verstäder och affärer m,m på sporthoj. Det är också reklam.
men hur rolig blir den här sidan då.:rolleyes:

Vad vill du få fram med den här tråden?

Om jag gillar något så vill jag framföra det. Freedoom of spech du vet.
Sen om det är smygreklam javisst kan man kalla det , Men då kan man ju modderar hela sporthoj.com isåfall om man nu inte vill ha det så.:rolleyes:

Om jag gillar något så vill jag framföra det. Freedoom of spech du vet.
Sen om det är smygreklam javisst kan man kalla det , Men då kan man ju modderar hela sporthoj.com isåfall om man nu inte vill ha det så.:rolleyes:

Och du tycker inte att det är lite skillnad på att rekommendera något i en tråd mot att ha det i sin ständigt återkommande signatur med fet text?

:död

Så vad är problemet?

Att TS inte får bedriva reklam på ett forum som TS inte äger eller på annat sätt betalar för?

Att de som äger sporthoj och har det som affärside inte vill ha obetald reklam på sidan?

Eller bryter TS mot en regel om att starta trådar utan innehåll?

Vad är ironin, jag förstår inte....?
:confused:

Men då kan man ju modderar hela sporthoj.com isåfall om man nu inte vill ha det så.:rolleyes:

Ja, hellre ett snyggt och välstädat forum, en massa trådar om ingenting.

Kolla t.ex SOE! Där ligger tex sh låååångt efter.
Så här på sh har DU rätt så fritt ändå ska du veta :D

Så vad är problemet?

Att TS inte får bedriva reklam på ett forum som TS inte äger eller på annat sätt betalar för?

Att de som äger sporthoj och har det som affärside inte vill ha obetald reklam på sidan?

Eller bryter TS mot en regel om att starta trådar utan innehåll?

Vad är ironin, jag förstår inte....?
:confused:

nej det gör du inte

nej det gör du inte

Jag tycker att du borde tänka efter lite!
Om jag var moderator så skulle jag gett dig en varning samt gjort så att du inte kan använda signaturer.

Idioti att gå ut med en sådan här tråd.
Du lär ju inte få något medhåll från som andra som sköter sig hyfsat.

Nää. Passar det inte så kan du ju dra till ett annat forum.
Sant men tragiskt...:D Regler är ju till för att följa.
Hur skulle det se ut om jag rekommenderade alla butiker som jag tycker är bra? Sedan så kanske någon annan tycker det är skit osv.

SH ägs av någon och finansieras med reklam. Om ägaren eller dennes representant anser att TS publicerar reklam så är det väl bara att ta bort den. Vad är problemet?

nej det gör du inte

Precis, så varför förklarar du inte så att folk förstår. Det är trots allt din tråd och du ville ha nåt sagt. Eller är just otydligheten budskapet i sig?

Att du bedriver någon sorts Lars Vilks projekt där du pressar gränserna för trådar på sporthoj och vill veta var gränserna för yttrandefriheten går?

Jag tycker att du borde tänka efter lite!
Om jag var moderator så skulle jag gett dig en varning samt gjort så att du inte kan använda signaturer.

Idioti att gå ut med en sådan här tråd.
Du lär ju inte få något medhåll från som andra som sköter sig hyfsat.

Nää. Passar det inte så kan du ju dra till ett annat forum.
Sant men tragiskt...:D Regler är ju till för att följa.
Hur skulle det se ut om jag rekommenderade alla butiker som jag tycker är bra? Sedan så kanske någon annan tycker det är skit osv.

du har helt rätt.

du har helt rätt.

Det vet jag väl:tummenupp (Tror jag i alla fall).

Citat från regler:

"Regler om reklam på Sporthoj.com:

* Konton med företagsnamn / produktnamn vars syfte är att göra reklam kommer tas bort / bannas utan förvarning vid första överträdelse av regler om reklam nedan.
* Betalande annonsörer får ej annonsera i inlägg / trådar eller PM. I samband med överträdelse av regler om reklam, kan kontot låses / tas bort utan förvarning.
* Reklam eller material som kan uppfattas som reklam annan än sådan som godkänts av Sporthoj.com är ej tillåten och kan tas bort utan förvarning. Vid upprepade överskridningar kan kontot stängas av. Detta för att gynna de som betalar för att annonsera på Sporthoj.com.
* Syftet med att ingen ska få göra reklam i trådar, även betalande annonsörer, är för att ha koll på annonseringen så ingen får fördel över annan. Enbart reklam via de reklambannerfält som finns via prisnivåer kommer ge rättvis exponering.
* Dessa regler gäller även Köp & Sälj som enbart är en privat begagnatmarknad. Företagsannonser tas bort och kan leda till banning. "

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer