Jag behöver hjälp/ Jag har en fråga TRÅDEN!

• Thread starter Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date Start date
Kom ner på jorden, jag har väl aldrig påstått nåt annat än att den hamnar i magen? Jag fick igår höra att detta tydligen inte är möjligt, varpå jag då ställde frågan till personen ifråga som påstod detta.

Jag skrev i stort sett samma ska till dig igår men då vart det tydligen oklart, antingen missuppfattar vi varandra eller så har du bara vaknat på fel sida.
Alla vet väl att det är möjligt att svälja luft, men att det inte sker utan att man tvingar sig själv till det (alltså en mekanism som styr detta i normala fall, precis som att du inte andas in mat och vatten). Så, nu kan jag nog inte bli tydligare. :mad:

Alla vet väl att det är möjligt att svälja luft, men att det inte sker utan att man tvingar sig själv till det (alltså en mekanism som styr detta i normala fall, precis som att du inte andas in mat och vatten). Så, nu kan jag nog inte bli tydligare. :mad:

Det är bra att du är tydlig. Nu handlade ju dock min fråga om att faktiskt svälja luft med flit för att eventuellt få i sig någon slags partikel som kan liknas med energi.

Folk verkar tro att jag planerar att sluta upp med att intaga föda på det lite mer vanliga sättet och istället nu börja livnära mig på att svälja luft innehållande dofter av mat, det är ju inte riktigt dit jag vill komma.

Vi är tillbaka på ruta ett.

Vi är tillbaka på ruta ett.
Nej du har fått svar på din fråga, seså.

Boris JR skrev:
Luften innehåller inga signifikanta mängder partiklar trots att det luktar. Ponera dock att man riktigt mättar den med partiklar så kommer du till problemet att lungorna inte absorberar näring (ev absorberade partiklar i lungorna äts upp av makrofager och kan inte tillgodogöras) utan detta sker i magsäcken och förhoppningsvis så sväljer du inte luft utan det ser sphinktermekanismerna till att stoppa.

Är RCA samma sak som lågnivå anslutningar?
när det gäller bil sterio. (jag menar dom där röda och vita kontakterna)

Följdfråga
Varför finns det inga bilsterios som har RCA och iPod ready funktion.. det är det ända jag vill ha, ja och mp3 föstoss..
800-1300 är budjeten

Jag har fått ett svar som frångår min fråga en aning men jag får väl helt enkelt vara nöjd med det där, orkar inte tjata längre.

En lite enklare förklaring.........

1. Partiklar som absorberas i lungorna kan inte tillgodogöras som näring
2. När du sväljer luft hamnar den vanligtvis inte i magen även om du försöker detta då vi har mekanismer som stänger av färdvägen till magen när där inte kommer någon mat. En del personer kan dock lura denna mekanism och svälja luft om de anstränger sig, resultatet blir att de rapar upp den luft de nyligen svalt.

Följdfråga
Varför finns det inga bilsterioapparater som har RCA och är iPod kompatibla? Det är det enda jag vill ha förutom MP3 funktion.
800-1300 är budgeten

Det finns använd prisjakt.nu utmärkta selekteringsfunktion, där går att filtrera fram önskvärda egenskaper och där finns minst 5 spelare som uppfyller dina krav.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v662#rparams=k=s12966620

Last edited:
En lite enklare förklaring.........

1. Partiklar som absorberas i lungorna kan inte tillgodogöras som näring
2. När du sväljer luft hamnar den vanligtvis inte i magen även om du försöker detta då vi har mekanismer som stänger av färdvägen till magen när där inte kommer någon mat. En del personer kan dock lura denna mekanism och svälja luft om de anstränger sig, resultatet blir att de rapar upp den luft de nyligen svalt.

Det finns använd prisjakt.nu utmärkta selekteringsfunktion, där går att filtrera fram önskvärda egenskaper och där finns minst 5 spelare som uppfyller dina krav.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v662#rparams=k=s12966620
tack så mycket fast jag kom på att jag behöver ISO-anslutning oxo.. och då gick priset upp till 1800 :huvet

Vad skall du med ISO anslutning till?

Kass stavning må ge streetcred i 125 avdelningen men inte här.....
sorry, vet att det inte funkar att skylla på dyslexi här men men...

på den sterion jag har nu (som håller på att ge upp) har jag både
ISO
162604384193341649314606607711667306212.jpg

och lågnivå (till steget)
Hur ska jag göra annars?

sorry, vet att det inte funkar att skylla på dyslexi här men men...

på den sterion jag har nu (som håller på att ge upp) har jag både
ISO
162604384193341649314606607711667306212.jpg

och lågnivå (till steget)
Hur ska jag göra annars?

Dyslexi ger ursäkt för felstavningar men inte för slappt språkbruk.

JVC KD-PDR31 får jag upp för 1395 när jag snabbt gör urvalet enl ovan. Sen är det troligen så att de spelare som är markerade som icke ISO ändå har ISO anslutning men är felmärkta. Surfa in på handlarens hemsida och läs mer

EDIT: Skippa all sortering förutom IPOD hantering och kolla upp utgångarna manuellt.

Last edited:
Dyslexi ger ursäkt för felstavningar men inte för slappt språkbruk.

JVC KD-PDR31 får jag upp för 1395 när jag snabbt gör urvalet enl ovan. Sen är det troligen så att de spelare som är markerade som icke ISO ändå har ISO anslutning men är felmärkta. Surfa in på handlarens hemsida och läs mer
Jo jag kollade på den, fast det visade sig att den där iPod-funktionen bara var vanlig AUX-anslutning. Jag vill kunna styra Poden från sterion.
Annars verkade den klockren.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...