Jag är elbil 2.0

5 mil extra, minst :foliehatt

20200513-183808.jpg


20200513-183832.jpg


20200513-183549.jpg
 
på tal om speglar, en på firman har en modell äldre NV-200 och han sabbade nyligen vänster spegel. Ny skulle gå på 4500-5000.

Dyrare än lastbilspeglar med diverse finesser. :D
 
Tvi fan, min självrisk är lägre än så iaf men t.o.m. det är tveksamt pris.. kan man tycka. Vidvinklarna från gubbdagiset gjorde väl inte saken sämre men man ska vara rätt vass för att ställa in dom =) Efter några vändor och försök ska det nog duga men något större ligger på önskelistan.
 
Första fail.. jag menar luftbromsen :gnissla Helt klart en egenskap och inget annat sådär efter 3 mil.. tankluckan darra lite i 100km/h (stekte en lastbil.. och en Saab) men runt 80 verka den må bra så jag körde vidare sista biten.

20200515-062814.jpg
 
Höhöhö, det där har inte ens min fru lyckats med (vad jag vet iaf) :tuttar
Man lär sig något nytt varje dag :tummenupp
 
"inte ens" Tänk om hon ser vad du skriver :sissy

Rätt ganska säker på att jag stängde men uppenbarligen inte ordentligt så jag ska kontrollera om jag kan återskapa, parkerad.
 
Första fail.. jag menar luftbromsen :gnissla Helt klart en egenskap och inget annat sådär efter 3 mil.. tankluckan darra lite i 100km/h (stekte en lastbil.. och en Saab) men runt 80 verka den må bra så jag körde vidare sista biten.

20200515-062814.jpg

Erfarenhet är summan av begånga misstag! :tungan

Imponerande att du inte är en mittenfilare! :tummenupp
Du använder bergis blinkers innan du byter fil eller ska svänga också. :)

Det normala är annars att ligga i mitten, inte använda speglar nämnvärt och inte använda blinkers eller, som mest, samtidigt vid filbyte. :(
 
"inte ens" Tänk om hon ser vad du skriver :sissy

Rätt ganska säker på att jag stängde men uppenbarligen inte ordentligt så jag ska kontrollera om jag kan återskapa, parkerad.
Som tur är hänger hon inte på SH :brynad
Det räcker inte att fälla ner luckan som man skulle med ett tanklock, det måste "klånka till" som när man stänger en motorhuv.
 
Köper allt du säger och försöker inte förklara bort blunder men som sagt var det även efter 3 mil och någon gång hade jag redan varit uppe i dessa hiskeliga hastigheter, redan. När jag gick ut o kika så kunde jag dock inte hitta något att skylla på men det vill jag inte prata om.

;)
 
Köper allt du säger och försöker inte förklara bort blunder men som sagt var det även efter 3 mil och någon gång hade jag redan varit uppe i dessa hiskeliga hastigheter, redan. När jag gick ut o kika så kunde jag dock inte hitta något att skylla på men det vill jag inte prata om.

;)

Nästa uppdatering kommer att ha en givare som känner om luckan är riktigt stängd. Om datorn inte får bekräftat att luckan är stängd kommer hållbromsen inte att släppa! :tummenupp :D
 
Första fail.. jag menar luftbromsen :gnissla Helt klart en egenskap och inget annat sådär efter 3 mil.. tankluckan darra lite i 100km/h (stekte en lastbil.. och en Saab) men runt 80 verka den må bra så jag körde vidare sista biten.

20200515-062814.jpg

Med en Saab Sonett kunde man komma upp i ljusets hastighet, dvs en hastighet när dom nerfällbara lysena helt plötsligt poppade upp... :D
 
Nu kom jag att tänka på när en kamrat sa att han passerade ljudvallen med sin Volvo 164. Han skulle kolla hur fort den gick och rätt som det var small det till och blev tyst.










Jag tror smällen egentligen hade med torsionssvängningar i vevaxeln och en knäckt stake att göra.
 
Lampjävel från helvete.. men det gick bra, typ. Pallar inte att editera händelseförloppet bildwajjs just nu men ska jobba imorrn så.. ;)

Det står 3W i marknadsföringen och på kartongen, på själva lampsockeln står det 2.1W =/

Ja lampsockeln har själva låsningen och de såg lika ut men det var bra svårt att få dit dessa led, hmm. Filmade med lampa på för att se men blev inge klokare av det, fick till det ok men inte mer = ledlampan sitter inte fast lika hårt som glödtrådsdito och inte helt centrerat i lyktan/hålet. Inte var det lika mellan lyktorna heller, visst båda var kluriga men den vänstra satt lite snett i en vinkel och den högra mer snett i en annan. Glödtrådarna satt däremot perfekt.

Gissningsvis tar något emot p.g.a. olika utformning men det såg helt safe ut på benchen av allt att döma. Ljuset är något bättre men kanske inte helt värt insatsen, är förmodligen en bättre affär att byta ut lamporna i dimljusen och flytta sladdarna från DRL en våning ner för korrekt inkoppling.

Time will tell.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top