Jag ÄLSKAR min del av landet

Brennvinsbeltet fostrar många sosfall

Brännvinsbältet och socfall:mattias

Edit: Jag tycker om norrlänningar. Och Norrland med för den delen. Filmar man en tillräckligt full stockholmare, gotlänning, smålänning eller skåning tror jag inte att det låter mycket bättre.
 

Sen finns det ett visst problem med arbetslöshet i norrlands inland, vilket har fått acceptansen för att vara arbetslös att stiga, vilket i sin tur leder till att dom som inte vill jobba kan hålla sig undan hur länge som helst.
(med undantag för någon meningslös söka-jobb kurs när stämpeldagarna börjar ta slut)

Är man "ledig" 365dagar om året kan man gallra skog svart åt någon skogsägare, ta reda på gallerveden, klyva och stapla veden, jaga och fiska, och sedan leva gott på vad A-kassan ger, trots att man bor i villa (som man har köpt för 300 000) har tre nya skotrar på gården och en pickup med åtta extraljus.

Det är nog väldigt lätt för vissa att falla tillbaka på den livsstilen.

.

En verklighet för inte bara norrlänningar.
Skrämmande egentligen, men visst kan man förstå att man är inte dummare än att man gynnar sig själv.

Brännvinsbältet och socfall:mattias

Edit: Jag tycker om norrlänningar. Och Norrland med för den delen. Filmar man en tillräckligt full stockholmare, gotlänning, smålänning eller skåning tror jag inte att det låter mycket bättre.

Har väl inte nämnt något negativt om norrläningar mer än att det sups något överjävligt i vissa kulturer och skandinaver i allmänhet.:tummenupp
 
Last edited:
vaihellvetti!?:skrämd han snackar ju för fan grötigare än vi skåningar!!:skrämd
 
En verklighet för inte bara norrlänningar.
Skrämmande egentligen, men visst kan man förstå att man är inte dummare än att man gynnar sig själv.



Har väl inte nämnt något negativt om norrläningar mer än att det sups något överjävligt i vissa kulturer och skandinaver i allmänhet.:tummenupp

Det var bara det första som vart till dig.:)
Sen kom jag på att det skulle vara jäkligt onödigt att bara kommentera din stavning så jag lade till min syn på vad jag tycker om filmer där man filmar fulla personer bara för att tyka.
 
Utan textning som ledtrådar hade det varit kört att fatta va han sa.

Lite positivt. Snubben fick ju träffa en smålänning för lite kulturutbyte:D
 
Det var bara det första som vart till dig.:)
Sen kom jag på att det skulle vara jäkligt onödigt att bara kommentera din stavning så jag lade till min syn på vad jag tycker om filmer där man filmar fulla personer bara för att tyka.

De va ett evigt tjat om hur man stavar och säger, jag älskar alla :pannkyss är du nöjd nu för det är min fru i varje fall :)
 
Hahaha..det påminnde mig om en blöt kväll i somras när mina kusiiiiiiinääääär som bor i Gällivaaaaaaaaaaaare var och hälsade på och vi sluddrade om scootrar och snus :D JOMÄNVISST!! Norrland Rocks :yoparty


Hrm det är inte bara Norrlänningar som blir på lyset..från den kvällen :P
 

Bifogat

  • kalasnykter.jpg
    kalasnykter.jpg
    20.1 KB · Visningar: 43
Last edited by a moderator:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top