Jag ÄLSKAR min del av landet

:D Kul kille!

"Ja kan lova så här. Om man bor i Älvsbykommun och har mindre än tre skotrar på gårn är man bög."

:rofl
 
Last edited:
Jag blir mest mörkrädd......

Och de klagar på att vi skåningar talar konstigt och beter oss märkligt:va
 
Var han full/efterbliven eller är alla där uppe sådär?
Btw så var jag för första gången uppe i norrland i söndags (har bara varit i sundsvall tidigare) och jävlar vad schysst ni har det däruppe! Grymma hojvägar på sommaren och massor av snö på vintern. Kunde jag jobba distans så skulle jag bosätta mig där uppe på studs!
 
Var han full/efterbliven eller är alla där uppe sådär?
Btw så var jag för första gången uppe i norrland i söndags (har bara varit i sundsvall tidigare) och jävlar vad schysst ni har det däruppe! Grymma hojvägar på sommaren och massor av snö på vintern. Kunde jag jobba distans så skulle jag bosätta mig där uppe på studs!

Misstänker att han var fullast i norra norrland då... :D
 
Ä klockan två? Åfan vi som har skoola imorgon :) Klockren att gå på skolan efter den fyllan :)
 
Riktigt bra när tjejen kommer.

Killen rättar till fin-kepsen - "Nå, gudda! hujällubölly?"
Tjejen - "Jag är från överkalix".

Coooolt! :yoparty
 
Last edited:
Fy fan de ä som här! :D

740 o hemkört.. de ä de enda som finns o göra! :tummenupp

Jag älskar östergötet!
 
fan va jag garavde åt deras översättning han styp skrek å wheelade lite med händerna "(kanske en skoter)" :rofl
 
Han snackar ju om Älvsbyn hela tiden, så det är garanterat nån av Honkiies vänner. :fakta

Han är nog för ung för att Honkiie ska känna han. Tror aldrig jag har sett han heller faktiskt. Fast jag har däremot gått i samma klass som hans syster när vi gick högstadiet. Alla från norrbotten är inte så där, men däremot alla från vidsel. Dom lider av en trasig DNA-stege hela högen.
 
Brennvinsbeltet fostrar många sosfall

Det där är inte nödvändigtvis sant.
När det blir helg norrland, då super man hejdlöst.
På måndag då går man till jobbet och jobbar. (om man har något)

Sen finns det ett visst problem med arbetslöshet i norrlands inland, vilket har fått acceptansen för att vara arbetslös att stiga, vilket i sin tur leder till att dom som inte vill jobba kan hålla sig undan hur länge som helst.
(med undantag för någon meningslös söka-jobb kurs när stämpeldagarna börjar ta slut)

Är man "ledig" 365dagar om året kan man gallra skog svart åt någon skogsägare, ta reda på gallerveden, klyva och stapla veden, jaga och fiska, och sedan leva gott på vad A-kassan ger, trots att man bor i villa (som man har köpt för 300 000) har tre nya skotrar på gården och en pickup med åtta extraljus.

Det är nog väldigt lätt för vissa att falla tillbaka på den livsstilen.

Dom som däremot vill jobba får vara desto uppfinningsrikare och flexiblare, bara för att man är utbildad kock betyder ju inte det att man inte kan svetsa snöskopor ett tag.
Det finns gott om den sorten i norrland också.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top