Jack-up kit, erfarenheter?

Min personliga erfarenhet av liknande kit är tyvärr negativ. Att montera kortare eller längre dragstag till stötdämparlänkaget brukar allt som oftast ändra stötdämparlänkagets utväxling. Detta innebär att man bör byta fjäder såväl som dämpning i stötdämparen, men delar för att göra detta brukar sällan ingå i sänknings- eller höjningskit. Resultatet blir oftast att man får en rejält lägre eller högre hoj med tveksamt fungerande fjädring.

Mitt tips skulle vara att kolla upp om hojen verkligen är sänkt och i så fall montera tillbaka original dragstag.
 
Kan inte va så att dämparn är slut bak så den säckat ihop? Kolla orginal sitthöjd så får den uppfattning om hur den ska va.
 
Okej, tack för tipsen! Ska kolla upp original sitthöjd och se. Slut tror jag inte den är dämparen, den känns helt okej och har bara rullat 1200 mil än.

Har dock ändå funderat med på att byta dämparen bak, har läst en del på utländska forum att många byter till R6-dämpare. Tror ni att den är ett bättre val om man ska lägga pengarna på det?
 
Jag höjde min YZF 750 med 25 mm med ett kit från Lust racing. Funkade fint, hojen blev lite mer lättstyrd. Enda problemet jag råkade ut för var att sidostödet inte räckte ner lika bra så jag fick svetsa dit en stor mutter på undersidan av det.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top