ja se godag stefan

Stefan skrev:
Oftast så fattas det inte en dm. flak utan nån jävla kund har inte kunnat mäta/uppskatta godset så det tar mer plats än vad som är bokat....Då kan man bli sur eftersom åkeriet förlorar pengar på att inte kunna köra det gods som ska få plats.

Så felet ligger oftast inte hos bilens längd utan hos idioterna som bokat frakten :4skrika

Det drabbar dessutom oftast inte kunden som gör fel, utan problemet uppstår på nästa lastningsställe. Då borde man fan tippa av skiten som tar för mycket plats och debitera full frakt ändå.

Stefan skrev:
Oftast så fattas det inte en dm. flak utan nån jävla kund har inte kunnat mäta/uppskatta godset så det tar mer plats än vad som är bokat....Då kan man bli sur eftersom åkeriet förlorar pengar på att inte kunna köra det gods som ska få plats.

Så felet ligger oftast inte hos bilens längd utan hos idioterna som bokat frakten :4skrika
tänk att jag hade på känn att det skulle finnas två olika perspektiv på frågan. :hihi

Stefan skrev:
blablabla

såna som riktiga män hanterar...läs Jag o Blom)
:rofl OMFG

erik skrev:
Det drabbar dessutom oftast inte kunden som gör fel, utan problemet uppstår på nästa lastningsställe. Då borde man fan tippa av skiten som tar för mycket plats och debitera full frakt ändå.
Jag var snäll nog att dra ut allt vårt gods, medan juggen stod och skrek i telefonen, han var arg som matadoren på julafton, sen sa han "give me knife" så skar han av spännbanden (!!??) till de aluminiumprofiler som var lite för långa, så pekade han åt mig att ställa våra pallar PÅ det för långa godset.

Stefan skrev:
(nu menar jag inte skithusrullar utan riktiga pappersrullar (2-3 ton st och en dia. på 1-1,5m.) såna som riktiga män hanterar...läs Jag o Blom)
Att du var stor i käften visste vi redan men att du var så fet om röven var en nyhet.

Stefan skrev:
(nu menar jag inte skithusrullar utan riktiga pappersrullar (2-3 ton st och en dia. på 1-1,5m.) såna som riktiga män hanterar...läs Jag o Blom)
:yoparty :tummenupp :fyllisar

Kyckling skrev:
Att du var stor i käften visste vi redan men att du var så fet om röven var en nyhet.
hellre fet än rös och hårig var oxå ett ord som myntades :rofl

Stefan skrev:
(nu menar jag INTE skithusrullar utan riktiga pappersrullar (2-3 ton st och en dia. på 1-1,5m.) såna som riktiga män hanterar...läs Jag o Blom)

Exakt vilken del av ordet "inte" var det du inte förstod, fågeljävel

kan du inte ordna så vi får komma ut och provköra lite tunga maskiner stefan? jag skulle gärna gräva ett hål eller plöja en liten åker för att får prova en fet tralle :yoparty

crashtestdummy skrev:
kan du inte ordna så vi får komma ut och provköra lite tunga maskiner stefan? jag skulle gärna gräva ett hål eller plöja en liten åker för att får prova en fet tralle :yoparty

Det hade ju vart skoj att se er leka lite men diesel är svindyrt o farsan är snål o folkilsken så jag tror det blir svårt....

Och för övrigt så har vi ingen grävare och plöja slutade man med på 1900-talet

Stefan skrev:
Det hade ju vart skoj att se er leka lite men diesel är svindyrt o farsan är snål o folkilsken så jag tror det blir svårt....

Och för övrigt så har vi ingen grävare och plöja slutade man med på 1900-talet
:skrämd :va

Va säger du nu?
Går alla bönder på 100% EU-bidrag numer eller har ni dresserat sådden att själv leta sig ut på fälten, gräva ner sig och sen sitter in och väntar på att chipsen ska ploppa upp själva (ja, jag kan inte så mkt om sånt här!)

Supermoto skrev:

Va säger du nu?
Går alla bönder på 100% EU-bidrag numer eller har ni dresserat sådden att själv leta sig ut på fälten, gräva ner sig och sen sitter in och väntar på att chipsen ska ploppa upp själva (ja, jag kan inte så mkt om sånt här!)

Om man häller ut chipskrosset som ligger i botten av påsen, gror det då tror du Stefan?

Supermoto skrev:

Va säger du nu?
Ja ungefär så går det till.
Jordbruket revolutionerades 2000 när genforskaren Jachar Schiitti Nermiye lyckades klona in hundgener i utsäde.
(Utsäde = det man stoppar ner i marken för att det ska växa upp nya saker).
Nu skickar man utsäden på dressyrkurs sen är det bara att peka var gärdet ligger så fixar den resten själv. :tummenupp

Har hört rykten om att de försöker få in förprogramerade gener från brevduvor så det hittar fram själv och sedan göra det ärftligt så den färdiga skörden samlar ihop sig själv i silosarna.

Eller hur var det nu?! :va
:rolleyes: :)

Back