Kapten Blåskägg
Ny medlem
HönaPower skrev:hade han sprutat mig i ansiktet så hade jag också sänkt honom....
Jag också

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
HönaPower skrev:hade han sprutat mig i ansiktet så hade jag också sänkt honom....
GuW skrev:En gång när jag skulle tvätta bilen i Automat-tvätt här i stan så stod jag först i kön när en taxi trände sig in före mig.
(det var en tvätt där man kör in och backar ut, så därför står man en bit från porten så att bilen som blir klar före ska kunna backa ut)
Jag stod vid det anvisade sträcket, och hade två bilar till bakom som också väntade på sin tur.
Jag blev såklart förbannad och stegade fram till taxichauffören som just höll på att skruva av antennen på bilen (inne i hallen) och sa:
Backa ut ur hallen, vi är tre bilar före
Taxininsse: Du, jag kör yrkestrafik, för mig är tid pangar, du kan vänta.
Jag: I helvete jag kan, nu backar du ut!
Taxininsse: Vi gör alltid så här på den här macken (stoppar i poletten och maskinen startar)
Jag: (dunkar in nödstoppen och hans polett går förlorad) Det skiter jag i, nu backar du ut!
Taxininssestoppar in en till polett, maskinen startar om) Du är ju dum i huvet, jag har bråttom, jag ska anmäla dig till mackföreståndaren.
Jag: (dunkar in nödstoppen igen, nästa polett går förlorad) Backa ut bilen och gör det, jag finns här utanför medans jag tvättar min bil.
Det hela slutar med att taxinissen backar ut, jag kör in och tvättar min bil, och undertiden snackar tydligen taxinissen med mackföreståndaren, men lämmnar platsen med otvättad bil.
Mackföreståndaren kommer ut och ger mig två tvättpolletter och säger "andra kunder har tidigare klagat på att taxi gör så här, jag tror att du har lärt taxigubbarna att dom också ska stå i kö, här har du dom två tvättar han hade betalt men inte utnyttjat...."![]()
Det finns vissa bra taxichaufförer också, förövrigt kan man vara ett rikspucko även om man har en massa utbildning....
Seså, flytta då!
Maxxi skrev:Nej inte jag heller, lånen är redan betalda. Men jag kör hellre taxi än att gå hemma och vara arbetslös som Sossarna vill att man ska göra. Skulle tjäna mer på att stämpla, men den biten överlåter jag till många andra lata i detta land. Som inte kan ta ett skitjobb som taxiförare, för det är ju ett skitjobb för puckade människor enligt många här på forumet.
Lugn skrev:Jo, varenda gång man åker taxi så får man ju höra att chauffören minsann var raketforskare innan han kom till Sverige......
Jobbar på industri, springer inte runt och är bitter över det!Maxxi skrev:Du är bara för pinsam att kommentera. Bitter för att du svetsar och jobbar på industrigolvet eller?
Maxxi skrev:Men jag kör hellre taxi än att gå hemma och vara arbetslös som Sossarna vill att man ska göra. .
Markus skrev:Men hur menar du att det är sossarnas fel att du inte får en anställning inom det du är utbildad för?
UrbanTiger skrev:Jag tror det har med att göra att sossarna släpper in för mycket folk utifrån och tvingar dom att jobba taxi.
prulle skrev:... Det enda taxi jäveln kunde säga var "Nej! min nya bil!" medans min polares far dog av inre blödningar...
Killen (?) kan ju varit chockad åxå, inte vet jag...TomK skrev:och den chauffören lever än idag ? Att inte räddningsmanskapet slog ihjäl honom på fläcken med en spade, är ett under. Det tyder på extremt god självbehärskning.
BT-truck söker svetsare börja där så slipper du vara bitterMaxxi skrev:Du är bara för pinsam att kommentera. Bitter för att du svetsar och jobbar på industrigolvet eller?
Är inte det minsta bitter, trivdes bra med mitt taxijobb, det jag irriterade mig över från början var att många på forumet generaliserar och drar alla över samma kamm. Min åsikt var att alla taxinissar inte är korkade bara för att de kör taxi, utan ibland finns det ingen annan lösning för att tjäna pengar, då arbetsmarknaden för akademiker inte är särskilt ljus för tillfället. Och jag står fast i att sossarnas politik med höga skatter och arbetsgivaravgifter inte direkt underlättar för företag att anställa folk och för att de ska kunna konkurera med andra länder där skatter och löner är lägre. Orkar inte med pajkastning så nu lägger jag ner, ni förstår nog min åsikt.BMW R90s skrev:BT-truck söker svetsare börja där så slipper du vara bitter![]()
Stortryne skrev:Killen (?) kan ju varit chockad åxå, inte vet jag...
Agamemnon skrev:Ganska vanligt att folk ser ner på taxichaufförer. Vanligtvis är det bortskämda horungar från stockholm (ev andra större städer) som försöker vara märkvärdiga, men av naturliga skäl är dessa slynglar korkade spån som man lätt plockar ner på jorden igen. En smart kille gör sig inte lustig på någon annans bekostnad.
Caffe skrev:Men..men..försöker inte du just nu vara märkvärdig och göra dig lustig på horungarnas bekostnad?![]()
mibe04 skrev:Jag kör taxi i uppsala...och pluggar. Problemet med att taxi kör fort beror till stor del på sättet som man blir betald. I stort sätt alla åkare kör ren provision (finns en mycket låg garanti för heltidare, dock inte för deltidare). Ändring är dock på gång har jag hört (förbud mot provisionsbaserad lön i trafiken).
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |