Ja se dessa bittra taxichaffisar...

Det beror på vem som dricker också. Vissa kunder är helt klart roligare att köra med lite sprit i sig, och då tänker jag inte enbart på unga flickor som känner sig ensamma :D

Agamemnon skrev:
Det beror på vem som dricker också. Vissa kunder är helt klart roligare att köra med lite sprit i sig, och då tänker jag inte enbart på unga flickor som känner sig ensamma :D

Absolut! Men jag tänkte mer generellt med natt/dag-pass.

Få yrken där man kan träffa så mycket konstigt folk! Dessutom är man med om dom konstigaste sakerna man kan tänka sig.. Skulle man skrivit ner allt så skulle man kunna roa en hel nation!

Man får verkligen träffa samhällets alla typer av människor, inklusive de mer udda. Ena stunden kan man diskutera livets mening med en pundare som suttit inne för mord på sin bäste kamrat och nästa körning kan vara en 96 årig tant som berättar om sina 36 barnbarn, för att senare agera psykolog för någon tjej som behöver hjälp med att förstå pojkvännen.

Det är meriterande att ha kört taxi om man söker till polisutbildningen och det är kanske inte så konstigt med tanke på hur man lär sig hantera alla typer av människor inklusive sig själv.

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år