En gång när jag skulle tvätta bilen i Automat-tvätt här i stan så stod jag först i kön när en taxi trände sig in före mig.
(det var en tvätt där man kör in och backar ut, så därför står man en bit från porten så att bilen som blir klar före ska kunna backa ut)
Jag stod vid det anvisade sträcket, och hade två bilar till bakom som också väntade på sin tur.
Jag blev såklart förbannad och stegade fram till taxichauffören som just höll på att skruva av antennen på bilen (inne i hallen) och sa:
Backa ut ur hallen, vi är tre bilar före
Taxininsse: Du, jag kör yrkestrafik, för mig är tid pangar, du kan vänta.
Jag: I helvete jag kan, nu backar du ut!
Taxininsse: Vi gör alltid så här på den här macken (stoppar i poletten och maskinen startar)
Jag: (dunkar in nödstoppen och hans polett går förlorad) Det skiter jag i, nu backar du ut!
Taxininsse

stoppar in en till polett, maskinen startar om) Du är ju dum i huvet, jag har bråttom, jag ska anmäla dig till mackföreståndaren.
Jag: (dunkar in nödstoppen igen, nästa polett går förlorad) Backa ut bilen och gör det, jag finns här utanför medans jag tvättar min bil.
Det hela slutar med att taxinissen backar ut, jag kör in och tvättar min bil, och undertiden snackar tydligen taxinissen med mackföreståndaren, men lämmnar platsen med otvättad bil.
Mackföreståndaren kommer ut och ger mig två tvättpolletter och säger "andra kunder har tidigare klagat på att taxi gör så här, jag tror att du har lärt taxigubbarna att dom också ska stå i kö, här har du dom två tvättar han hade betalt men inte utnyttjat...."
Det finns vissa bra taxichaufförer också, förövrigt kan man vara ett rikspucko även om man har en massa utbildning....
Seså, flytta då!