Sandfållan
#6 R-600 2014
Hände likadant för mig när jag köpte min nya hoj, det satt ett par år gamla bakelitdäck (Pilot Road I) på dem, med feta chickenstrips. Första bandagen släpper det i Ejes, och det var INTE framdäcket som släppte först. Släpar hojen till depån och nyfiken nybörjare som man var la jag handen på ett backdäck som precis hade kört 1.06-1.07 tider runt banan: Första intrycket var att jag hade lagt handen på en tvättsvamp, sedan skrek jag till när jag insåg att "tvättsvampen" var c:a 70-80 grader och noterade förvånat hur några "spindelmannentrådar" sträckte sig från min bortryckta hand till däcketDärefter har jag bara kört på dunlops sportsmart (mjukare gatdäck) och enda gången som det har släpt på dem har varit när dem varit utslitna - skillnaden var, utan att överdriva, ENORM. Jag kan bara drömma om hur det skulle vara med "spindelmannendäck".
Så ja, du körde antagligen inte optimalt men hade bara haft lite bättre däck så hade det med största sannolikhet inte hänt.
Skicka mig konto nr jag blir din huvudsponsor. Jag tar 35% av framtida intäkter. 1.06 på första bandagen ever bådar gott inför framtiden!!