Ja, jag erkänner, det var jag som gick omkull, men varför..? Rörken 22/7

Hände likadant för mig när jag köpte min nya hoj, det satt ett par år gamla bakelitdäck (Pilot Road I) på dem, med feta chickenstrips. Första bandagen släpper det i Ejes, och det var INTE framdäcket som släppte först. Släpar hojen till depån och nyfiken nybörjare som man var la jag handen på ett backdäck som precis hade kört 1.06-1.07 tider runt banan: Första intrycket var att jag hade lagt handen på en tvättsvamp, sedan skrek jag till när jag insåg att "tvättsvampen" var c:a 70-80 grader och noterade förvånat hur några "spindelmannentrådar" sträckte sig från min bortryckta hand till däcket :näsblod Därefter har jag bara kört på dunlops sportsmart (mjukare gatdäck) och enda gången som det har släpt på dem har varit när dem varit utslitna - skillnaden var, utan att överdriva, ENORM. Jag kan bara drömma om hur det skulle vara med "spindelmannendäck".

Så ja, du körde antagligen inte optimalt men hade bara haft lite bättre däck så hade det med största sannolikhet inte hänt.

Skicka mig konto nr jag blir din huvudsponsor. Jag tar 35% av framtida intäkter. 1.06 på första bandagen ever bådar gott inför framtiden!!

Skicka mig konto nr jag blir din huvudsponsor. Jag tar 35% av framtida intäkter. 1.06 på första bandagen ever bådar gott inför framtiden!!

Återigen så har dina båda hjärnceller strulat till det hela! Det vb försöker säga är att han brände sig på någon annans däck när han gick nyfiken runt i depån! Att det ska vara så svårt att läsa :)

Hände likadant för mig när jag köpte min nya hoj, det satt ett par år gamla bakelitdäck (Pilot Road I) på dem, med feta chickenstrips. Första bandagen släpper det i Ejes, och det var INTE framdäcket som släppte först. Släpar hojen till depån och nyfiken nybörjare som man var la jag handen på ett backdäck som precis hade kört 1.06-1.07 tider runt banan: Första intrycket var att jag hade lagt handen på en tvättsvamp, sedan skrek jag till när jag insåg att "tvättsvampen" var c:a 70-80 grader och noterade förvånat hur några "spindelmannentrådar" sträckte sig från min bortryckta hand till däcket :näsblod Därefter har jag bara kört på dunlops sportsmart (mjukare gatdäck) och enda gången som det har släpt på dem har varit när dem varit utslitna - skillnaden var, utan att överdriva, ENORM. Jag kan bara drömma om hur det skulle vara med "spindelmannendäck".

Så ja, du körde antagligen inte optimalt men hade bara haft lite bättre däck så hade det med största sannolikhet inte hänt.

Jo det var lite det jag försökte säga tidigare i tråden. Har man riktigt bra däck, som tex sportsmart som jag också har kört på och är väldigt nöjd med så har man marginaler till att göra misstag. Vad jag tycker är det absolut viktigaste för att köra fort på bana är däcken. Kör man med kassa däck så spelar det ingen större roll om man gör resten rätt. Jag har gjort massor av misstag mitt i kurvorna utan att det har blivit speciellt dramatisk och anledning till det är att jag alltid har kört med bra däck.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka