Jävla bankid-helvete!

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Vad är detta för skitprogram? Skiten funkar bara var tionde gång, max!

Hänger sig efter att man knappat in lösenordet och man trycker enter... Har avinstallerat, installerat, avinstallerat, installerat.. Kört i kompatibilitetsläge hit och dit, administratör, testat via annan webbläsare osv..

Skiten hänger sig direkt när man ominstallerat det. Ja, det är fel å varje sätt det kan vara.. Sen är det roliga att det dagen efter kan funka perfekt. :huvet:huvet:huvet:mad:

Är det någon annan som också är förbannad på detta skitprogram? Visa lite sympati :näsblod
 
Har du (eller din tjej etc) något liknande program installerat samtidigt?

Kan krocka rätt hårt har jag märkt...
 
Har du (eller din tjej etc) något liknande program installerat samtidigt?

Kan krocka rätt hårt har jag märkt...
Näe, jag har knappt några program alls installerade. Inget program som har ngt med inloggning/säkerhet att göra i alla fall.

Får hoppas skiten hoppar igång, snart!

Men det får bli samtal till banken och bankid-folket imorron. Bäst för dom att dom har en lösning som funkar! :mad:
 
har inte haft ett fel sen jag skaffa det. funkar klockers :tummenupp (taiträ)
 
Jag tvärvägrar använda all elektronisk pengahantering.

Jag har använt sådana här i över ett halvt sekel. De har fungerat varje gång.
pengar-789564.jpg
 
mitt blev skumt som fan när jag uppdaterade firefox har jag för mig. men jag installerade om det och sen dess har det funkat fint igen.

prova annan webläsare
 
mitt blev skumt som fan när jag uppdaterade firefox har jag för mig. men jag installerade om det och sen dess har det funkat fint igen.

prova annan webläsare
Har tyvärr redan provat allt sånnt där. Men tar en runda igen imorron innan joppet och hoppas på att skiten vill starta då...
 
Hade liknande problem,installerade om windows så nu funkar det.
 
Största problemet med BankID är ju att man använder det så sällan, att man lyckas glömma bort det genialiska lösenordet man kom på när programmet laddades ner... :gnissla

Iofs är det ju bara att ladda ner ett nytt.
Har minst tre stycken på datorn :D Man kanske skulle ta bort dem man inte använder :va
 
Bank-ID är det den man kopplar in med USB i datorn?

JAg har den modellen som är fristående med nån lustig kryptering sör lösenorden (Swedbank)...

Någon som vet vilka fler banker som har den? Tror inte bank-ID funkar på Linux...
 
Jepp, jag hatar det! Funkade finfint på min förra dator, men vägar på den jag har nu. Har pratat med banken om det, men inte fan har de kunnat hjälpa mig. Sjukt störigt, är ju så himla praktiskt att kunna använda.
 
Last edited:
Bank-ID är det den man kopplar in med USB i datorn?

JAg har den modellen som är fristående med nån lustig kryptering sör lösenorden (Swedbank)...

Någon som vet vilka fler banker som har den? Tror inte bank-ID funkar på Linux...
Näe, bankid är ett program, typ. Du laddar ner/fixar in ditt eget "id" i datorn. Sen installerar du bankid-programmet. När du sen ska in på banken/skatteverket/whatever så startar detta programmet och inloggningen verifieras genom det på någon vänster...

Jepp, jag hatar det! Funkade finfint på in förra dator, men vägar på den jag har nu. Har pratat med banken om det, men inte fan har du kunnat hjälpa mig. Sjukt störigt, är ju så himla praktiskt att kunna använda.
Samma här. Funkade alltid på den gamla datorn.. Men orka ha en speciell bankdator för att skiten ska funka. Dags att dom fixar en ny version av skitprogrammet.

Jepp, jag hatar det! Funkade finfint på in förra dator, men vägar på den jag har nu. Har pratat med banken om det, men inte fan har du kunnat hjälpa mig. Sjukt störigt, är ju så himla praktiskt att kunna använda.
Samma här. Funkade alltid på den gamla datorn.. Men orka ha en speciell bankdator för att skiten ska funka. Dags att dom fixar en ny version av skitprogrammet.
 
Last edited:
Hade det på Vistan tidigare, nu har jag Win 7 och har inte installerat det på den än. Kommer det att funka? :näsblod
 
Last edited:
Vårat bank-id funkar klockrent på vår äldre dator med google chrome eller internet explorer, det spelar ingen roll vilken browser man använder men på den nyinköpta datorn funkar det bara med internet explorer. Men det funkar klockrent annars på både bank och andra bolag som använder Bankid.
Det är windows 7 i bägge datorerna och dosan är från Handelsbanken.

/Jim
 
Hade det på Vistan tidigare, nu har jag Win 7 och har inte installerat det på den än. Kommer det att funka? :näsblod

Det vet man inte. Jag hade win 7 på förra datorn, funkade bra, inga problem alls. Har win 7 på denna datorn, är inte ens artigt nog att låtsas som att det funkar.

Och banken har någon "här kan du testa om ditt e-leg funkar", och om jag kör den grejen så funkar det, men inget annat! Så de jävlarna kan inte hjälpa till för "det ska funka..."
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top