Jämmer och elände, vräkta från garaget =( Vad kan man göra?

Biturbo skrev:
Hmm... Faktiskt skulle ni kunna anmäla gubben för trakasseri. Om han är på er så förbannat om småsaker och det faktiskt är en garage/industrifastighet så är det ju en form av förföljelse/trakasseri han håller på med..

Detta förutsätter ju såklart att ni her "rent mjöl i påsen" och han inte har fog för sina påståenden.

Det skulle ivf jag ha gjort..

Det är det vi utreder nu. Vad specifikt ah har emot oss och ON han har rätt att tycka något om det. Har han lagen på sin sida kan vi inte göra ngt. Har vi den och han snackar skit blir det en polissak. Utredning pågår.
Men i det stora hela ser det mörkt ut.

prulle skrev:
Om ni har första handskonrakt så kan ni inte bli vräkta för det där (Ja jag läste just min läxa :tungan)Och som redan har sagts kan ni nog anmäla han för förtal och trakaserier. Er värd kan garanterat anmäla han för trakaserier.

Om ni blir vräkte lägg ut addres och telefon nr här så ska vi se att han kommer ångra sig... :tomten

Sen när blev det olagligt att starta en risig bil? eller ha motorhuven öppen?
Hoppas ni klarar er.

Saken är den att han "hotar" värden (som skitit i hans klagomål i över 2 år) att kontakta komunen, hälsovårdsnämnden och även tidningarna. Det vill inte värden vara med om, för det är en byggfirma som inte vill ha myndigheter springande och en massa tidningsskriverier. Han stod ut så länge det bara gick att strunta i det.

Vårt kontrakt ser ut på det viset att vi kan bli uppsagda utan orsak närsomhelst. Det var villkoret att vi fick hyra.

Vi ska fortsätta luska och även fråga dom andra grannarna vad dom anser.

To be continued!!

lösning

tag en eller flera kraftigt olagliga saker eller substanser, gömm någonstans inne på hans tommt, ex vis gräv ner i hans trädgård, eller rabatt, går även o hoppa in genom ett öppet fönster i mörk huva o gömma inne,,, ring sedan fabror blå, o tippsa om att du sett en gubbe väldigt skumm verkade han o bettede sig nervöst o underligt, o nämn stället du gömt saken/sakerna/grejer/grejerna på, förutsagt att de e på området, för innomhus om tillfälle finnes, låtsas du vara en bekant som ringer o e orolig för en bekant=) problem löst, figt fire with fire=P eller så kan du ju prata med grannarna runt om höra vad dom säger, o få dom o vittna till din fördel om att han bara gnäller av ren märkvärdighet, protestlista mm om att han e den jobbiga o trackaserar er, vem vet han kanske hållt på mot grannarna innan ni hyrde garaget??? iaf lycka till :tummenupp synd om du/ni e tvugna o flytta på er

Hoppas verkligen att det löser sig med den idiotiska grannen.En liten undran bara, kan ni inte köpa lokalen av hyresvärden?Eller det handlar om stora summor?Måste ju vara svårare för grannen att få er vräkta då ju.Men gubbens ungar då,är inte de intresserade av motorer å sådant som brummar?Kan ju locka över dem och vara med och skruva, eller att leka med minimoto, som jag förmodar att ni har.Ungar är ju duktiga på att övertala sina föräldrar om både det ena och det andra, kanske tom om hur trevliga ni är? Men som sagt, lycka till och ni ska se att det fixar sig.
Ha det gött/K

Det är ju fan NI som ska till tidningen, gå till aftonblaskan och alla lokala tidningar ni har i området! Det är ju fan synd om er, ifall ni inte har erat garage kommer ni säkert börja vandalisera!

spectre skrev:
Det är ju fan NI som ska till tidningen, gå till aftonblaskan och alla lokala tidningar ni har i området! Det är ju fan synd om er, ifall ni inte har erat garage kommer ni säkert börja vandalisera!
Precis ju! Dagens ungdomar har ju inte någon lokal, därför de drar runt på stan o vandaliserar :fatta! ...Vill nog inte kommunledningen veta av i Karlshamn. :D

HenRRik skrev:
Det är det vi utreder nu. Vad specifikt ah har emot oss och ON han har rätt att tycka något om det. Har han lagen på sin sida kan vi inte göra ngt. Har vi den och han snackar skit blir det en polissak. Utredning pågår.
Men i det stora hela ser det mörkt ut.

Varför ser det mörkt ut?

Å som nån skrev.. Gå till tidningen.. Killen och företaget som hyr ut garaget behöver ju aldrig nämnas och är ju i det stora hela helt ointressant. Det gubben har nått emot är ju att det vistas folk i och kring garaget. Å om jag förstått det hela rätt så har ni inte hjort något högljutt samt att det inte är något fuffens med själva garaget? Det finns bygglov osv för det eller?

Biturbo skrev:
Varför ser det mörkt ut?

Å som nån skrev.. Gå till tidningen.. Killen och företaget som hyr ut garaget behöver ju aldrig nämnas och är ju i det stora hela helt ointressant. Det gubben har nått emot är ju att det vistas folk i och kring garaget. Å om jag förstått det hela rätt så har ni inte hjort något högljutt samt att det inte är något fuffens med själva garaget? Det finns bygglov osv för det eller?

Den lösningen är under disskution. Vi ska nog fan lista ut något, måste bara gå rätt till, den här killen går in för att ha bort oss till 100% och är inte "dum".

Vi har inte gjort något fuffens, byggnade är klassad för tungt industriändamål.

Att köpa loss skiten skulle gå på 3 000 000,- ungefär. Den lösningen är också under disskution... Hänger på om vi kan teckna kontrakt med den nuvarande firman som i sin tur hyr ut till oss!!

Vi ger oss inte så lätt.. :huvet

Och vi här hemma som tycker farfar överdriver när han klagar på grannarna på gården.. :rolleyes:

Lycka till, låt honom inte få rätt! :mad:

En sak jag inte förstår är ju hur hyresvärden tänker.
Ok, han kanske har ledsnat på klagomålen, även om de är absurda, och bestämmer sig för att köra ut er. Men lokalen då? Finns väl ingen hyresvärd som vill ha sina lokaler/dyl stående tomma och inte generera inkomst?

Vad är det som säger att nästa hyresvärd inte kommer dra på sig klagomål? Det verkar ju onekligen som att surgubben har ett sjukt behov att klaga och nog fasen lär han hitta något att klaga på hos nästa hyresgäst, och då är hyresvärden i samma sits igen! Så vad gott för det med sig att vräka just er om situationen i sig inte kommer att förändras?

Sakerna du listar som klagomål är inga giltiga skäl för uppsägning.
Är det ett rivningskontrakt ni har på verkstan? Om inte så kan inte hyresvärden vräka er omedelbart.
Gå in HÄR och läs kanske kan finnas någonting.

Där jag bor i en HSB bostadsrättsförening finns det en äldre dam som bor i min trapp, hon har bott här sen sextiotalet, jag har bott här sedan -93. Hon har bråkat och klagat på grannlägenheten ovanför och fått 3 st familjer att flytta under tiden, dom sista ett par i 70-årsåldern höll på att ge upp och flytta när dom kontaktade en advokat som skrev ett väldigt tufft brev till damen, det har nu varit lungt i 2 år.

vi har intervuat övriga grannar.. dom fattade ingenting, visste knappt att vi va här!

Ska ha ett möte på fredag me värden. får se va som händer då! Vi har hoppet kvar än iaf =)

nedan är från en tråd om störningsjour och grannar, verkar som det är en gnäller-på-stekos granne ni har där, ni får nog vara kvar.

bäst från den tråden var en gammal tant som klagade på en fest några trappor upp eller nåt, hur mycket de än sänkte så klagade hon, de andra grannarna hade inte blivit störda mer än av en skrikande tant i trapphuset, hittar den inte storyn men den var go :)

"En av mina kollegor fick en gång en störning inrapporterad kl 18.00 en fredagskväll. Han åkte dit och besökte först den som ringt och klagat vilken i detta fallet var en äldre dam. Hon tyckte att grannen intill spelade så olidligt hög musik. Min kollega kunde inte höra något och frågade om grannen möjligtvis hade slutat spela. Men det hade han då rakt inte menade tanten. Det dånade så öronen höll på att trilla av när hon satt i sin gungstol vid väggen som gränsade till grannen. Till slut insisterade hon på att min kollega själv skulle sätta sig och lyssna, vilket han gjorde. Sittande i gungstolen med örat tryckt mot väggen kunde han höra ett svagt surrande som kunde liknas vid musik.

I många fall är inrapporterade störningar ingenting som leder till några varningar. Ofta är musiken redan avstängd när jouren kommer på plats och ibland är det bara folk som vill jävlas med sina grannar eller så kan de vara extremt petiga. Det har funnits folks som ringt störningsjouren för att det luktat stekos. "

HenRRik skrev:
vi har intervuat övriga grannar.. dom fattade ingenting, visste knappt att vi va här!

Ska ha ett möte på fredag me värden. får se va som händer då! Vi har hoppet kvar än iaf =)

Ta hjälp av en advokat.
Gör namninsamling från grannar i området som säger att dom INTE störs av er. Självklart ska ni ha en bra snyfthistoria klar innan ni går runt. Gäller att motbevisa surgubben. Säger 99 pers att dom inte störs och person 100 försöker bevisa motsatsen kommer han få svårt. Lägg lite pengar på en advokat för att ha bra konkreta tips på hur man motbevisar surgubben så hans rapport tvinar bort.

Last edited:
Jag var med om en liknande grej fast i mitt förra hyreshus, där fanns ett par som konstant gnällde på allt som jag och damen gjorde. Allt från stänga skåpluckor till sexövningar skrev han upp och skickade in till hyresvärden flera ggr i månaden, det gnälldes även på tider som man får "leva om" på dvs 8:00-22:00 då jag är i min fulla rätt att renovera tom. Droppen för mig kom när han med flit retade upp våran hund via brevinkastet, så lågt trodde jag inte att man kunde sjunka. Var en annan granne som berättade för mig att gubbfan stått och retat hunden för och få den till att skälla, på så vis så kanske fler skulle klaga kanske. Det slutade iallafall med att hyresvärden (som varit på vår sida hela tiden) VRÄKTE! gubben och kärringen :D Den dagen hade hela huset gårdsfest :banana

Detta kanske inte tillför så mycket för din situation, men jag hoppas att du får lite uppmuntran iallafall. Det bevisar ju trots allt att det går och besegra dumskallar även i Sverige.

An3Azz skrev:
Jag var med om en liknande grej fast i mitt förra hyreshus ...YADA YADA.. .
Svårt att inte njuta när man läser det där!

Till trådstartaren: Lycka till nu, och kom ihåg att hålla oss underättade.

Hur gick det nu med garaget då?

/nyfiken

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka