Jämmer och elände, vräkta från garaget =( Vad kan man göra?

HenRRik skrev:
Vi ska prata med värden imorgon och se vad han har att säga. Han är bra och har stöttat oss innan när hans klagomål kommit in. Vi ska se vad han klagat på denhär gången, kolla upp vad som gäller och är det inom gränserna vad vi får göra, så ska vi polisanmäla honom för förtal och trakasserier. Man kan ju undra varför han inte gjort det till en polissak om han blir så väldigt störd av oss!! Får ta det lugnt nu i början och försöka på vägar inom lagens staket. Hjälper inte det så ska det bli ett nöje för oss och gärna så många som möjligt att se till att den här sommaren som kommer inte är en somm han vill minnas tillbaka till!

Än är inte hoppet ute. Det enda tråkiga är att vårt kontrakt är väldigt fördelaktigt för hyresvärden, det kan sägas upp i princip utan anledning. Men vi får hoppas att hyresvärden är med oss av ren princip och sunt förnuft!

He..He.. jaa.. fortsätter han trilskas så är alla välkomna att värma däck utanför vårt !!
Ni verkar ha en hyresvärd som är intresserad av att hyra ut lokalerna. Bra.
Grannen är inte lika pigg på detta, mindre bra.
Ni kan polisanmäla honom för trakasering, men han kommer bara att visa vad ni har gjort med hans långa lista. polisen kommer att se det med blida ögon eftersom mannen inte är riktigt närvarande verkar det som.

Att trakasera en sådan gör bara att han blir ännu mer bitter.

tror att ni ska ta kontakt med hans barn istället. tala med om om mannens problem.

Ni kan inte bli vräkta, då måste det till helt andra saker. har ni fått någon varning från kommunen, miljönämnden eller dylikt ??

När det kommer sådant kan man börja oroa sig.

Blir ni vräkta, det blir i så fall av hyresvärden, tja, vad grundar han det på isåfall. En polisanmälan,?? överklaga .

När allt är ett faktum och gubben har ställt till allting. PMa mig ska du få en utförlig lista å åtgärdspaket. den har funkat förr, å kommer att göra igen.
Klockren å oåterkallelig, :D :tummenupp

Gabor skrev:
När allt är ett faktum och gubben har ställt till allting. PMa mig ska du få en utförlig lista å åtgärdspaket. den har funkat förr, å kommer att göra igen.
Klockren å oåterkallelig, :D :tummenupp
Om detta är nåt som du inte vill lägga ut på nätet, får du gärna PM:a den :)

Vilken idiot till granne. :huvet Jag tror inte det räcker med ett gruslass, beställ betong istället.

Vem ska hyresvärden hyra ut till om han vräker er från lokalen? Det blir säkert samma klagande på den nya hyresgästen, så han har absolut inget att vinna på att kasta ut er. Hyresvärden måste ta tag i själva problemet, dvs grannen.

Mark skrev:

När det blir dags, komsi komsi.....

Mark skrev:

Men ok, ett litet tips. Ta ett foto från hans sida att se det han retar sig på, fotoshoppa bilderna så dom inte visar eran verkstadslokal mer utan ängar med blommor å hästar eller annat skit på. Sätt fast dom på utsidan av fönstrena med kartplast. Kantlimma .

Så, nu ser han inte vad ni sysslar med. OK ?? :rolleyes:

Gabor skrev:

Men ok, ett litet tips. Ta ett foto från hans sida att se det han retar sig på, fotoshoppa bilderna så dom inte visar eran verkstadslokal mer utan ängar med blommor å hästar eller annat skit på. Sätt fast dom på utsidan av fönstrena med kartplast. Kantlimma .

Så, nu ser han inte vad ni sysslar med. OK ?? :rolleyes:
Ja, det var ju en "klockren" åtgärd :rofl
Helt plötsligt blir dom anmälda för trakasserier och vräkta med omedelbar verkan :tummenupp

DRZSM skrev:
Ja, det var ju en "klockren" åtgärd :rofl
Helt plötsligt blir dom anmälda för trakasserier och vräkta med omedelbar verkan :tummenupp

Tror inte det...ska ju bevisa vem som gjort det åxå.

Det är fortfarande inte gubben som kan vräka dom...eller ?

om ni blir vräkta så dra ihop lite folk från sporthoj.com för att dra dit o ställa sig att bränna bakhjul på varvstoppet, kan bli en uppskattad tillställning :tummenupp

Gabor skrev:
Tror inte det...ska ju bevisa vem som gjort det åxå.

Det är fortfarande inte gubben som kan vräka dom...eller ?
Och du tror inte hyresvärden fattar vem det är?
Hyresvärdar gillar problem och kommer antagligen stå och applodera efter det tilltaget :klappar :lol
Sånt bus kan man med fördel syssla med när det redan är kört, känns bättre varjefall.

Jonathan skrev:
Aningen OT, men är Falconen en orange historia med ett gäng dekaler (nr femtio-nånting?) som varit med i Wheels ?

Den har Lörs byggt, han som illustrerar i Bilsport och har gjort en massa lackdesigner.

modules.php

Blue skrev:
Den har Lörs byggt, han som illustrerar i Bilsport och har gjort en massa lackdesigner.

modules.php

Aha.
Då gjorde jag en tankevurpa. Inte den jag menade, men fräck i vilket fall :)

Jonathan skrev:
Aha.
Då gjorde jag en tankevurpa. Inte den jag menade, men fräck i vilket fall :)

det är förövrigt en Galaxie. Löörs bil altså. Falcon är mindre. :tummenupp

Såga ner alla hans träd på tomten, skriv hora med bensin på hans gräsmatta så gräset dör, eller köp burner crome och måla hans fasad. Lär ju vara mindre populärt. Eller lägga ut hans telefonnummer på olika chattsidor och utge sig för att vara " Emma 18 - kåt sexig och nyrakad " ( nyrakad kan bytas ut mot nyduschad )

Ps jag har många kamrater som också är duktiga telefon terrorister. Ds

Det finns gott om idioter på våran glob!

Polaren är skitnojjig eftersom en gubbe som brukar gå till samma hundgård, har hotat med att polisanmäla deras hund. Sista hotet var att han skulle se till att "alla" i hundgården skulle gå ihop och polisanmäla hunden så att det till slut kunde bli ett slut på dess lidande!! Till saken hör att polarens hund har blivit biten två ggr. i hundgården och båda gångerna har den varit kopplad. Fick åka till vet. en av gångerna och sy en hel del. Den har dock inte blivit biten av HANS hund. Han har inte ens varit närvarande, utan har bara hört via djungeltelegrafen att polarens hund är väldigt aggresiv och utåtagerande, vilket inte stämmer det minsta... Mesigare hund får man leta efter...:D

Man blir så jävla trött på folk som har ett så jävla tråkigt liv att de inte kan med att se att andra har det bättre. Jag tror att lösningen är att kärringen måste släppa till mer ofta!!

/Carin

Hmm... Faktiskt skulle ni kunna anmäla gubben för trakasseri. Om han är på er så förbannat om småsaker och det faktiskt är en garage/industrifastighet så är det ju en form av förföljelse/trakasseri han håller på med..

Detta förutsätter ju såklart att ni her "rent mjöl i påsen" och han inte har fog för sina påståenden.

Det skulle ivf jag ha gjort..

Om ni har första handskonrakt så kan ni inte bli vräkta för det där (Ja jag läste just min läxa :tungan)Och som redan har sagts kan ni nog anmäla han för förtal och trakaserier. Er värd kan garanterat anmäla han för trakaserier.

Om ni blir vräkte lägg ut addres och telefon nr här så ska vi se att han kommer ångra sig... :tomten

Sen när blev det olagligt att starta en risig bil? eller ha motorhuven öppen?
Hoppas ni klarar er.

En sak till som kan vara bara att tänka på att det är knasppast bara för hyresvärden att kasta ut er även om ni blir vräkta. Det är ju en process som kan ta upp till ett år om ni sätter er på tvären så du lär hinna hitta nytt om du inte gör något åt grannen i fråga innan han ser till att få er vräkta.

watson skrev:
...
Polaren är skitnojjig eftersom en gubbe som brukar gå till samma hundgård, har hotat med att polisanmäla deras hund....

Kan man polisanmäla en hund? :va

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...