Jag har ej läst hela tråden, men känner igen problemet.
Jag själv blev vräkt från mitt garage förra vintern.
Hade hyrt där i 8 år, och allt var frid å fröjd med grannarna.
Men sen bildade dom bostadsrättsförening, och sparkade ut alla icke-medlemmar.
Resonera med dom gick inte.
Hyresgästföreningen hjälper ej när det gäller garage & lokaler.
Jag fick själv överklaga till hyresnämden, men tyvärr så har man nästan inga rättigheter alls när man hyr lokal/garage.
T.o.m. hyresnämden tyckte föreningen betedde sig illa, när dom inte ens ville diskutera uppskov till våren. (Då dom flesta andra blev vräkta.)
Så mitt sista datum stod fast, vilket var 31'a dec.
Knappast läge att köra hoj i snön, så jag fick flytta cyklarna ett par månader innan, men var ändå tvungen att betala för det tomma garaget hela tiden ut för det.
Som tack för kaffet så la jag ut en jättepressenning i garaget som jag fyllde med allt skrot jag kunde hitta.
(Blev en massa skrot över från källarförråd & garage, när jag var tvungen att rationalisera som fan. Allt som var användbart förstörde jag, så dom inte hade nytta av något.)
På nyårsafton åkte jag dit och bogserade ut säcken (som var stor som en bil) med bilen, skar sönder säcken utanför och lade nyckeln på lådan.
Garaget städat, gott nytt år era jävlar.
Jag hoppas det ordnar sig för er, men annars så rekommenderar jag payback.
(Känns iallafall lite bättre då.)
Jag själv blev vräkt från mitt garage förra vintern.
Hade hyrt där i 8 år, och allt var frid å fröjd med grannarna.
Men sen bildade dom bostadsrättsförening, och sparkade ut alla icke-medlemmar.
Resonera med dom gick inte.
Hyresgästföreningen hjälper ej när det gäller garage & lokaler.
Jag fick själv överklaga till hyresnämden, men tyvärr så har man nästan inga rättigheter alls när man hyr lokal/garage.

T.o.m. hyresnämden tyckte föreningen betedde sig illa, när dom inte ens ville diskutera uppskov till våren. (Då dom flesta andra blev vräkta.)
Så mitt sista datum stod fast, vilket var 31'a dec.
Knappast läge att köra hoj i snön, så jag fick flytta cyklarna ett par månader innan, men var ändå tvungen att betala för det tomma garaget hela tiden ut för det.

Som tack för kaffet så la jag ut en jättepressenning i garaget som jag fyllde med allt skrot jag kunde hitta.
(Blev en massa skrot över från källarförråd & garage, när jag var tvungen att rationalisera som fan. Allt som var användbart förstörde jag, så dom inte hade nytta av något.)
På nyårsafton åkte jag dit och bogserade ut säcken (som var stor som en bil) med bilen, skar sönder säcken utanför och lade nyckeln på lådan.
Garaget städat, gott nytt år era jävlar.

Jag hoppas det ordnar sig för er, men annars så rekommenderar jag payback.
(Känns iallafall lite bättre då.)

Last edited: