Jämmer och elände, vräkta från garaget =( Vad kan man göra?

Jag har ej läst hela tråden, men känner igen problemet.

Jag själv blev vräkt från mitt garage förra vintern.
Hade hyrt där i 8 år, och allt var frid å fröjd med grannarna.
Men sen bildade dom bostadsrättsförening, och sparkade ut alla icke-medlemmar.

Resonera med dom gick inte.
Hyresgästföreningen hjälper ej när det gäller garage & lokaler.
Jag fick själv överklaga till hyresnämden, men tyvärr så har man nästan inga rättigheter alls när man hyr lokal/garage. :huvet

T.o.m. hyresnämden tyckte föreningen betedde sig illa, när dom inte ens ville diskutera uppskov till våren. (Då dom flesta andra blev vräkta.)
Så mitt sista datum stod fast, vilket var 31'a dec.

Knappast läge att köra hoj i snön, så jag fick flytta cyklarna ett par månader innan, men var ändå tvungen att betala för det tomma garaget hela tiden ut för det. :mad:

Som tack för kaffet så la jag ut en jättepressenning i garaget som jag fyllde med allt skrot jag kunde hitta.
(Blev en massa skrot över från källarförråd & garage, när jag var tvungen att rationalisera som fan. Allt som var användbart förstörde jag, så dom inte hade nytta av något.)

På nyårsafton åkte jag dit och bogserade ut säcken (som var stor som en bil) med bilen, skar sönder säcken utanför och lade nyckeln på lådan.
Garaget städat, gott nytt år era jävlar. :FU

Jag hoppas det ordnar sig för er, men annars så rekommenderar jag payback.
(Känns iallafall lite bättre då.) :2cool

Last edited:
Hoppas du slipper repressalier för "hysset" det var onekligen riktigt fult av dom att behandla dig så.

War-psycho skrev:
:

Som tack för kaffet så la jag ut en jättepressenning i garaget som jag fyllde med allt skrot jag kunde hitta. /.../På nyårsafton åkte jag dit och bogserade ut säcken (som var stor som en bil) med bilen, skar sönder säcken utanför och lade nyckeln på lådan.

Var den full med skumgummi-skrot, var det en pressenning av kevlar eller ljuger du bara?

Markus skrev:
Var den full med skumgummi-skrot, var det en pressenning av kevlar eller ljuger du bara?
Orkade inte skriva så detaljerat bara.

Pressenningen låg på 3 långa hyllplan, och hölls ihop med några rediga spännband.
Det räckte för att hålla ihop säckan dom metrarana den kanade på snön, med hyllplanen som medar.
Tror inte säcken vägde mer än ett halvt ton eller så.

Så du kan lugnt somna om. :D

sEiKo skrev:
Hoppas du slipper repressalier för "hysset" det var onekligen riktigt fult av dom att behandla dig så.
Nej, det blev inga repressalier mot mig iallafall.

Och ja, jag tycker dom var taskiga att jag inte fick samma inflynningsdatum som dom andra åtminstone.
Det är fan så mycket lättare att flytta 4 motorcyklar när det är barmark ute.
Och mitt garage stod tomt resten av vintern iallafall.
T.o.m. Hyresnämden reagerade på deras agerande, och beklagade att dom inte hade lagstöd att förhindra det.

War-psycho skrev:
Så du kan lugnt somna om. :D

Nej, jag håller på och undersöker ett tips jag just fick in. Tydligen har någon sett stora flygfarkoster 2 mil norr om Upplands Väsby. De både flyger uppåt och neråt, det verkar riktigt skumt. :5sure

Markus skrev:
Nej, jag håller på och undersöker ett tips jag just fick in. Tydligen har någon sett stora flygfarkoster 2 mil norr om Upplands Väsby. De både flyger uppåt och neråt, det verkar riktigt skumt. :5sure
Då bör du nog springa å gömma dig, för det är dig dom vill ha. :hihi

Annars har jag ett bra beprövat tipps till stackars HenRRik. Ingen åvärkan eller våld kommer att krävas (inte heller något olagligt heller för den delen):pannkyss

1 Ta kontakt med några av dina/era bästa vänner (hällst några som äger nånn sorts HD cyklar eller andra glidare)<---- mc är inte ett måste men det ger best effekt. :cdevil

2 Gå in på denna hemsidan -------> http://www.tryckomaten.se/ och beställ några svarta hood-tröjor med en fet tydlig HA-logga på ryggen. Några svart/vita millitär cammo byxor höjer efekten ytterligare. En uppsättning kläder per man kostar
ca 300-400 kr (men det är det värt TRO MIG) sen kan man ha kläderna till roliga stunder,fester eller maskerader. :1pajas

3 "spionera på grannen och när han går ut och hämtar tidningen eller bara är utomhus så skicka framm HA-patrullen med sina fina kläder. Placera er utanför/nära hanns hus och utan att titta på honom (ignorera han totalt) och prata höggt och tydligt så han hör va ni säger. :hördu

4 Val av ord och meningar kan ni nog komma på själv VÄLLDIGT BRA. Men här kommer några små tipps iaf.

HA-gänget: jasså? Det är denna snubben som bor här som försöker vräka våra vänner? HAHAHA (riktigt elakt hånskratt här) Ja det är ju tur att vårt "företag" är i "byggbranchen" Ni kommer väll ihåg vad hände med Mr-x´s hus förra sommaren när han klaga på att vi hadde en liten fest? HAHAHA (stort hånskratt här igen) ni skulle sett hans min på morronen när kan komm ut. När ni är färdiga så vänd er om så att han får se loggan :yoparty

5 Nu kommer gubben vara jävligt "mör" och ta tillbaka allt skit han har slängt på er. (annars är det nått grovt fel på honom) :Bugar

(Upp your face-varianten) om ni vill så kan ni ha era hjälmar på er med svart vesir och stå mitt framför honom och säga några väl valda ord. Med samma sorts kläder såklart (vet dock inte om detta är olagligt?)
:hjälm

Ja ja! lyckat till iaf

Tackar för alla förslag och stöd!!

men det är kört. Hyresvärden vägrar att processa mer med grannen då han har hotat att gå till tidningar osv. Den typen av publicitet vill vår hyresvärd inte ha. Men vi kommer att vara lite dryga tillbaka och med hjälp av nyligen anlitad advokat hålla oss kvar nästan hela sommaren med hjälp av lagens alla kryphål.

Sedan när vi är på sluttampen kommer helvetet braka lös för grannen!!

Jag och några kamrater har lyckligtvis hittat ett nytt plejs att vara i, som ligger långt från bebyggelse i ett industriområde. Inte lika bra bygge som det vi har nu, men helt ok!

Det fina i kråksången är att man kör förbi det gamla garaget och grannen när man ska dit, så han kommer att ha Burnout competition utanför köksfönstret hela sommaren :tummenupp

Tycker han att vi har varit bullriga innan så ska han få veta vad ordet "kontraster" innebär då!!

HenRRik skrev:

men det är kört.
NÄ FY FAN!!!! :argpådato

Än en gång så ska en sånn ändtarms-öppning vinna :huvet Hyresvärden låter så jäkla svag så det finns inte. Men lite plåster på såren är ju att ni får jävlas med honom + att ni trotts allt har ett garage iaf :blah :tummenupp

HenRRik skrev:

men det är kört. Hyresvärden vägrar att processa mer med grannen då han har hotat att gå till tidningar osv. Den typen av publicitet vill vår hyresvärd inte ha. Men vi kommer att vara lite dryga tillbaka och med hjälp av nyligen anlitad advokat hålla oss kvar nästan hela sommaren med hjälp av lagens alla kryphål.

Jag och några kamrater har lyckligtvis hittat ett nytt plejs att vara i, som ligger långt från bebyggelse i ett industriområde. Inte lika bra bygge som det vi har nu, men helt ok!

Det fina i kråksången är att man kör förbi det gamla garaget och grannen när man ska dit, så han kommer att ha Burnout competition utanför köksfönstret hela sommaren :tummenupp

Tycker han att vi har varit bullriga innan så ska han få veta vad ordet "kontraster" innebär då!!

Jag har hört att det är väldigt lätt hänt att ljuddämpare lossnar, och då måste man ju köra till garaget för att skruva fast dem. Och de lossnar särkillt lätt på ojämnheter i vägbanan, som den han har utanför sitt hus. Då måste man ju vända tillbaka till garaget å sätta tillbax den igen... :tomten

HenRRik skrev:

:hihi

sen vet man aldrig vad det dyker upp för nya bullriga grannar, han kanske kommer önska er tillbaka

burn competition + nya grannar kan bli jobbigt :gnissla

Blir ni av med garaget så vet vi var nästa sporthojsburnoutcompetition ska vara:)

HenRRik skrev:

Ni känner ingen polare som kan hyra garaget när ert kontrakt går ut och därmed få ett nytt kontrakt, trots att hyresvärden verkar schysst så kunde man ju lura honom att det inte kommer att vara några besvärligheter som "tidigare" hyresgäst. Därmed kan hyresvärden säga till grannen att det är en ny "tystare" hyresgäst. Det hyresvärden och grannen inte vet om är att ni är polare och att ni får låna hans garage obehindrat och kommer att hänga där lika mkt som tidigare. Ett sätt att irritera och dryga ut det lite till. :hihi

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 &#8211; ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph