Jämmer och elände, vräkta från garaget =( Vad kan man göra?

HenRRik

Eurodragster.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR 945RR POS SilverTejpSpecial -92 Och en XR600R från japan -91
Vi har ett garage här i karlshamn, 5 st är vi som hyr en del av en industrilokal. Osäker på ytan men 5 rejäla bilplatser + fika o slip o svetsutrymme. Ett supergarage precis utanför cenrum, med vettig hyra, värme osv. rena drömmen. Problemet: Byggnaden ligger intill ett villaområde, ihop med ett plåtslageri, byggfirma o några andra småfirmor. Inga av grannarna klagar utom EN!! Han har klagat på oss systematiskt i 2 år nu. Vi har verkligen skärpt oss och gör så lite väsen av oss vi nånsin kan. till saken hör att byggnaden och området i övrigt är klassat som tungt industriområde och det finns gränsvärden som vi inte får överskrida. Dom är i vårt fall väldigt höga, o ska vi uppnå dom får vi stå o köra järnet med flexen o portarna öppna. Det har vi rett ut med hyresvärden, som för övrigt är på vår sida och tycker grannen är en gnällspik. Nu har han i 2 års tid systematiskt schemalagt ALLT han har hört o sett från oss, etc om vi kommer / går, väsnas i garaget, parkerar på sniskan utanför (!) svårt att lista aå ni förstår man han har tagit upp allt!!!! vi såg breven han matar hyresvärden med o på ca 2 månader var det sidvis!! Bara bagateller!! Inget som har med att det är ett garage att göra med.

Kan det verkligen gå till såhär? kan en granne tjata med totalt tomma argument tills hyresvärden blir så trött att höra det så den lättaste utvägen är att vräka oss? Ska det inte utföras mätningar osv o utredas? Jag har tyvärr inte läst vårt kontrakt, det har en annan i garaget hand om.

Detta är katastrof. Vi är 5 st med varsitt bilprojekt. 1 av oss har ett företag han kan ställa sin bil på, resten av oss 4 har ej rullbara projekt o inte en möjlighet att ta vägen någonstans.. med bilar.. verktyg.. delar.. ja ni kan fatta!!

idiot.. istället för att komma överens, vi har pratat med honom o frågat hur vi stör.. det kan han inte svara på utan säger bara att han inte vill ha oss där.

Inte lätt att hitta garage i denhär stan :( :(

Ge igen med samma metod, det funkar alltid att sjunka till sin fiendes nivå :D

Börja med det enkla men roliga:
Beställ hem TONVIS med sexleksaker, bögtidningar mm i hans namn.
Efter en tids jävlandes så frågar du honom lite försynt om han gillar de nya prylarna som kommer hem till honom. Ge honom en chans att förbättra sig och gör klart för han att om han inte kammar sig så blir det 10ggr värre.
Därefter åker du till hans hus mitt i natten och riggar upp en stor siren på lämpligt ställe och fixar fjärrstyrning till denna. Väck honom med ca 1 timmes mellanrum med ett tutande på ca 5 sekunder.

Jag tycker att alla andra som läser denna tråd ska komma på fler riktigt bra hyss så ni har lite att välja på och kanske kan variera litegrann vecka till vecka menar jag :)

Se bara till att han inte fångar er på film eller handgripligen, då åker ni dit för ofredande och roligare saker kan man bli dömd för...

Fy satan för sådana människor! Blir arg på gubbfan bara av att läsa ovanstående text. Antar att han är allergisk mot allt med motor på...

Vet tyvärr inte vad ni kan göra för att komma tillrätta med det här problemet, men ni har iallfall lite sympati från min sida :)

Men ta kontakt med hyresgästföreningen? Kan det vara nåt?

Har ni försökt prata med honom etc. är det nog dags att ta fram vitlökspulvret! Jävlas man med folk så biter de en rejält hårt i röven förr eller senare

jotack.. lyckas han vräka oss ska han få ångra det i en låång tid. dock tror jag inte vi vinner något på att hämnas nu.. eller kanske?

Han är helt oresonlig. vi har frågat vad vi gör för fel, erbjudit att hjälpa honom med bilen etc etc. Blir fan deprimerad! :( :(

HenRRik skrev:
jotack.. lyckas han vräka oss ska han få ångra det i en låång tid. dock tror jag inte vi vinner något på att hämnas nu.. eller kanske?

Han är helt oresonlig. vi har frågat vad vi gör för fel, erbjudit att hjälpa honom med bilen etc etc. Blir fan deprimerad! :( :(
Va fan ni är ju bikers, ni ska va respektingivande. Nästa gång tar ni med hagelsprakaren och säger att nu jävlar är det dags o håll käft gubbjävel annars _JÄVLAR_...

Jag skulle ta ett snack med honom och bjuda in honom i garaget så han får se vad ni pysslar med och märker att ni är fina killar.

Vill han inte och han har djävlats med er fast ni försöker vara så tillmötesgående som möjligt så är det ju han som startat kriget.
Förstör inget för honom, slå honom inte och hota honom inte det leder bara till att ni blir anmälda.

Försök att få honom att ändra sig, vill han inte så busa med honom då får han ju skylla sig själv.

Skrev om detta tidigare, och nu är det tydligen dax igen... *f-n oxå*

Så här går det tyvärr till i mellanmjölkens land, där alla minoriteter och mediala gaphalsar ALLTID ska få som de vill, allt i nån snömosig miljö-lags-anda.
Ja det är iaf vad man gömmer sig bakom.

Sånt här har fått hela regementen att tvingats flytta, då folk som är NYA på bygden och bygger nära ett sedan flera hundra år etablerat skjutfält, börjar sedan systematiskt klaga i kommunens miljönämnd och ni kan ge er f-n på att de får rätt.

Vi hade en liknande grej i hembyn.
Vi sköt pistol och revolver i en grusgrop.
Inga grannar på närhåll klagade.
Utm EN.
En kärring som bodde 1 Km från gropen och det kunde INTE höras dit. Iaf inte mer än att man ANADE att nån sköt, och BARA om vinden låg på.
till saken hör att landsvägen går utanför hennes häck (nej trädgårdshäck) :hihi

Hon fick givetvis rätt.
Döv som hon bevisligen var, då hon aldrig klagade i miljönämnden över den eller de bilar som ALLDID hädanefter höll ner tutan då de körde förbi ute på landsvägen... :hihi

Bromma likaså. Folk bygger allt närmare, och säger sedan: OJ låg det en flygplats DÄR!? :kocko
Gissa vad som händer?

Så ert garage och sess öde förvånar inte.

Ring en kontraktsmördare, det verkar vara det enda som hjälper.

HenRRik skrev:

Säg till honom det att om han får er vräkta så kommer den tiden ni hade garaget att te sig som paradiset.

Agent Apelsin skrev:
Jag skulle ta ett snack med honom och bjuda in honom i garaget så han får se vad ni pysslar med och märker att ni är fina killar.

Vill han inte och han har djävlats med er fast ni försöker vara så tillmötesgående som möjligt så är det ju han som startat kriget.
Förstör inget för honom, slå honom inte och hota honom inte det leder bara till att ni blir anmälda.

Försök att få honom att ändra sig, vill han inte så busa med honom då får han ju skylla sig själv.

Tyvärr Agenten, dessa människor är fundamentalister, och logik biter inte.

Vi försökte detta med de klagande bönderna i Hallstahammar där det skulle byggas en racingbana.
Den som nu blir Viking motopark i Enköping.

HenRRik skrev:

Jag skulle def. ha gjort något hyss tillbaka!!(dvs om han lyckas få er vräkta)

Ring och prata med hyresgästföreningen, dom borde ev kunna komma och kontrollera ev. buller osv.

Haha. Här i Stockholm flyttar folk ut till lägenheter ute på Djurgården precis intill Gröna Lund, sen klagar de på att det ligger ett nöjesfält precis intill där folk skrker när de åker i bergochdalbanan.

Det finns folk till allt.

Folk är inte kloka. Hela historien grundar på att huset han bor i är hans föräldrahem. Det huset fanns före "vår" lokal byggdes (70 talet) Så även hans föräldrar har klagat på all verksamhet i nämda lokal. Det ligger helt enkelt i deras intresse att all verksamhet ska bort. Fan, det enda jag hade velat göra nu är att åka hem till honom, ringa på, be snällt att få tala med honom o sedan ge honom en fruktansvärd omgång stryk. Som tur är (eller tyvärr) har jag alldeles för bra självbehärskning för det..

Så onödigt! Han gör det av princip bara!! En sån typisk råsosse som ALLTID är hemma o står bakom gardinen.. Hans barn har lekt med samma fotboll på gräsmattan HEEELA sommaren, dom är tamigfan ALLTID hemma. Han har hur mycket tid som helst att irritera sig på oss. Varje gång man får ögonkontakt glor han surt.. Vi hälsar alltid glatt och tydligt för att demonstrera. Ska anmäla honom till kommunen för torftig uppfostran av 3st barn!

Lösning???

1. prata med grannen och värden vänligt och sakligt. Värden borde vilja ha garaget uthyrt också och ett så stort garage hittar man väl inte folk till direkt. Dessutom bör ni förklara ert problem.

2. SKiter det sig fick jag ett klockrent tips idag (personen i fråga använde detta mot en handläggare på läsnstryelsen som föröskte gömma sig bakom paragrafer):

Åk till grannen ifråga och förklara att ni är less på honom. Förklara sedan att er kompis Bosse har en firma (Bosses grus). Bosse kommer hädanefter dumpa ett lastbilslass med grus på grannens uppfart och sedan skicka faktura på detta. Att det var felbeställt kan ju inte Bosse veta och Bosse vill absolut inte ha tillbaks gruset efter leverans. Det kommer att ske varje vecka tidigt på måndag morgon innan grannen åker till jobbet. Sedan kan ju grannen fundera på hur kul det är att köra bort 5 kbm grus varje vecka med skottkärra och spade. Originellt och jäkligt kraftfullt!

Vi har försökt va resonliga på alla förekommande vis.. Ger nada. Vi ska prata med hyresvärden på torsdag och se vad klagomålen rör sig om den här gången bara för att se vad han tycker vi har gjort. Antagligen är det slut nu för hyrevärden har varit schysst o stått ut med hans tjat i 2 år nu.

Kan helt klart säga att detta tipset kommer att användas om vi blir vräkta bara för att jag ska kunna sova gott igen =) :tummenupp :D

ething skrev:
Åk till grannen ifråga och förklara att ni är less på honom. Förklara sedan att er kompis Bosse har en firma (Bosses grus). Bosse kommer hädanefter dumpa ett lastbilslass med grus på grannens uppfart och sedan skicka faktura på detta. Att det var felbeställt kan ju inte Bosse veta och Bosse vill absolut inte ha tillbaks gruset efter leverans. Det kommer att ske varje vecka tidigt på måndag morgon innan grannen åker till jobbet. Sedan kan ju grannen fundera på hur kul det är att köra bort 5 kbm grus varje vecka med skottkärra och spade. Originellt och jäkligt kraftfullt!

Och så bjuder du dit alla oss, så ska vi plocka av våra slip-on och köra runt på hans tomt i en halvtimme i sommar, utan regskyltar...

såå välkomna!

Vad vi ska hålla låda i 3 månader fall vi blir vräkta.. oj oj oj!

garagfest i karlshamn? Obligatorisk snorfylla och apstadiekontroll vid dörren. All urinering sker på grannens tomt / hus / bil etc. Gratis öl! (2,8 för urinvolymens skull)

har han inte eget intresse att få tillgång till garaget så är det sjukligt -ifall ni bara parkerar på sniskan osv. och inte förstör hans frid i onödan, han borde vara glad att folk har intressen, kanske brist av egna intressen eller taskig uppväxt som han gnäller

KGK skrev:
har han inte eget intresse att få tillgång till garaget så är det sjukligt -ifall ni bara parkerar på sniskan osv. och inte förstör hans frid i onödan, han borde vara glad att folk har intressen, kanske brist av egna intressen eller taskig uppväxt som han gnäller

han vill bara ha bort oss. Ni skulle se listan han skrev förra sommaren! kan dra några exempel (OBS inte överdrivet!!)

dag1. Bil står parkerad utanför garaget, motorhuven öppen. Mekas med helt ogenerat (jag bytte fläktrem på min golfdiesel)

dag 2. Svart golf svårstartad utanför garage. upprepade startförsök i 15.min tid (min golfdiesel tog tjuvluft)

dag3. Moped står på tomgång utanför garage i drygt 1 minut (en i garaget har en veteranmoped, tog sig en runda, glömde plånkan i garaget o gick in o hämtade den. lät mppen va igång (std 60-tals moped. tyst.)

dag4. raggarbil backas ut, startas, gaspumpas (hans egna ord!) stängs av o tas in i garaget igen (en ford falcon banracebil startades i ca 2 min mitt på dagen)

dag 5 Bilar parkerade på ett rörigt vis utanför garage

dag6. radostyrd bil körs utanför garage, ger ifrån sig ett ettrigt oväsen (son till garagemedlem med mettis rc-bil, kördes på mkt behörigt avstånd till husen pga ljudet)

dag7. v-8 bil står parkerad, motorhuven öppen. (chevvy -55 stod bara parkad, luckan glömd öppen en stund..)

orkar inte skriva mer.. det blev ett par a-4 på 2 månader..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT