Jämför alla försäkringsbolag

rayback

Sir Yes Sir
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
R1
Är det någon som vet om det finns en bra sida på nätet. Där man kan jämföra priser på alla försäkringsbolag.

insplanet.com ska väl jämföra åt dig men man ska inte lita blint på resultatet sägs det..........

Vad får ni hosta upp i försäkring för era hojar?

Är 417:-/617:- rimligt för trafikförsäkring/halvförsäkring på en zx6r 95:ans årsmodell?

testat att söka på försäkringar här på sh....?
finns ju hur många trådar som helst om detta. och som det alltid tillslut sägs: ring bolagen själv och få prisuppgift, varierar alltid hur mkt som helst beroende på vem du är, hur gammal, vilken hoj etc etc.

jag har tråkigt! roligare trådar! jag e hjärndöd så kommer inte på nåt själv...

finns ju hur många trådar som helst om detta. och som det alltid tillslut sägs: ring bolagen själv och få prisuppgift, varierar alltid hur mkt som helst beroende på vem du är, hur gammal, vilken hoj etc etc.

På hemsidorna får man ofta knappa in när man tog körkort, och vad man bor, och hur gammal man är, och reg nr. Tänkte kanske slippa ringa till alla. Kan vara en kul grej att kolla bara.

insplanet e bra. Men dom har inte med alla bolag

Jag vill snarare påstå att Insplanet är helt kass. För min R1 kollade dom inte upp alla bolag, dom missade t ex Folksam som jag redan hade då dom var och är billigast för den hojen.
De bolag som dom faktiskt kollade upp uppgav dom fel priser för (jag hade kollat vissa själv innan) och sade dessutom att alla bolag enbart kör med årsförsäkringar numera vilket ju inte stämmer.

På hemsidorna får man ofta knappa in när man tog körkort, och vad man bor, och hur gammal man är, och reg nr. Tänkte kanske slippa ringa till alla. Kan vara en kul grej att kolla bara.

Hmmm regnr och adress och ålder är ju typ det man kan knappa in på sidor?
Fortfarande vettigare svar när man ringt resp. bolag. Försökt det där "kul grej" jag me ;D

Är det ngn som vet ngt om salus ansvar ?? Fick en helförsäkring på min gsxr 750 02 för 14 helår tycker ja är rimligt och självrisken var inte blodig den heller...

// Fredrik

Svårt att säga - hur gammal är ägaren och vart bor han?

20bast och bor i en förort söder om stockholm. :arsele

Ja det är klart, det är jag medveten om.
Jag orkar bara inte hålla på och ringa runt och jämföra och ha mig för en 400hundring i månaden. Det jag tänkte var bara att är 400 spänn alldeles för mycket? Eller är det där omkring det ligger? :tummenupp Eller blir jag blåst av Folksam och kanske kan få en försäkring hos ett annat bolag för halva summan kanske? :va

Last edited:

Det är förstås enklare om man kan kolla själv t.ex. på internet, men i slutänden ger det ändå i regel bäst resultat att ringa runt.

För mig personligen skiljer det runt 32.000:- per år mellan dyraste och billigaste för ST3:an(sporttouring på 102 hk). Räknar man bort IF skiljer det 6.000:- år mellan dyraste och billigaste...

*/ ?>
Nyheter
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Back