Har svårt att tänka mig att han skulle bli spak av att se en ung kille med pensionärshjälm på sig, jag tror han skulle börja skratta faktiskt![]()
Haha

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har svårt att tänka mig att han skulle bli spak av att se en ung kille med pensionärshjälm på sig, jag tror han skulle börja skratta faktiskt![]()
Äh, jag är ju aoutlaahw!men du har väl rätt, du borde prata med dem nästa gång, du ser mycket mer läskig ut än mehj!
![]()
Men seriöst, kör du med ett pensionärsollon i trafiken?
Japp, långt hår avskräcker sällan många om det mot förmodan inte sitter på en tjej som är ute efter underhållsstöd
Men seriöst, kör du med ett pensionärsollon i trafiken?
Ja det lär ju inte pumpa mycket blod genom hans huve.![]()
nä men det är rätt praktiskt för mig, sen fyller det ju samma funktion som vilken integralhjälm som helst. För vi pratar väll om samma sorts hjälm här hoppas jag
![]()
Och jag antar att prickig brat-skjorta och gullig liten glittrig kedja är så mycket läskigare?![]()
Faktiskt, allt är läskigare än en långhårig *eller lång hårig?* kille med pensionärsollon
Nu ska jag sluta retas med dig, jag trodde bara inte att folk som kör sporthoj använde sig av snutkrukan. De kan omöjligt vara lika bra som en sedvanlig integralhjälm, om vi snackar säkerhet![]()
Men inget av vad jag hört säger att den skulle vara sämre i säkerhet. Men visst, om man tänker logiskt kan det nog vara en viss skillnad. Men jag tror nog det är små marginaler. Men kan vara intressant att läsa på lite om![]()
min nästa hjälm![]()
japp, långt hår avskräcker sällan många om det mot förmodan inte sitter på en tjej som är ute efter underhållsstöd
men seriöst, kör du med ett pensionärsollon i trafiken?
Här finns det många hjälmar som är testade. Listan jag länkade till är "systemhjälmar" aka flipflophjälmar.
Om du klickar på någon utav hjälmarna får du statistik över hur stor procentandel som öppnade sig vid en "krash".
Det jag saknade information om var hur mycket dom öppnade sig, och hur allvarligt ur säkerhetssynpunkt det är.
Testet talar ju bara om vid hur många % av testerna hjälmen håller sig 100% stängd.
Jag tar hellre en hjälm som glipar lite i 50% av fallen än en där bogvisiret lossnar helt i 10% av testerna.
Nåja, min hjälm fick 4 stjärnor, Shoei hjälmen fick 3, ingen av dom är så dåliga att jag skulle byta ut dom direkt.
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |