Jä*la Moppefucko!

Har svårt att tänka mig att han skulle bli spak av att se en ung kille med pensionärshjälm på sig, jag tror han skulle börja skratta faktiskt :D

Äh, jag är ju aoutlaahw!:cool: men du har väl rätt, du borde prata med dem nästa gång, du ser mycket mer läskig ut än mehj!:rolleyes:

Äh, jag är ju aoutlaahw!:cool: men du har väl rätt, du borde prata med dem nästa gång, du ser mycket mer läskig ut än mehj!:rolleyes:

Japp, långt hår avskräcker sällan många om det mot förmodan inte sitter på en tjej som är ute efter underhållsstöd :gnissla
Men seriöst, kör du med ett pensionärsollon i trafiken?

Japp, långt hår avskräcker sällan många om det mot förmodan inte sitter på en tjej som är ute efter underhållsstöd :gnissla
Men seriöst, kör du med ett pensionärsollon i trafiken?

Och jag antar att prickig brat-skjorta och gullig liten glittrig kedja är så mycket läskigare?:rolleyes:

Ja det lär ju inte pumpa mycket blod genom hans huve. :glömdet

nä men det är rätt praktiskt för mig, sen fyller det ju samma funktion som vilken integralhjälm som helst. För vi pratar väll om samma sorts hjälm här hoppas jag:confused:
0712_crup_02_z+motorcycle_gear_tested+shoei_helmet.jpg

Och jag antar att prickig brat-skjorta och gullig liten glittrig kedja är så mycket läskigare?:rolleyes:

Faktiskt, allt är läskigare än en långhårig *eller lång hårig?* kille med pensionärsollon :D

Nu ska jag sluta retas med dig, jag trodde bara inte att folk som kör sporthoj använde sig av snutkrukan. De kan omöjligt vara lika bra som en sedvanlig integralhjälm, om vi snackar säkerhet :va

Faktiskt, allt är läskigare än en långhårig *eller lång hårig?* kille med pensionärsollon :D

Nu ska jag sluta retas med dig, jag trodde bara inte att folk som kör sporthoj använde sig av snutkrukan. De kan omöjligt vara lika bra som en sedvanlig integralhjälm, om vi snackar säkerhet :va

haha, kom på något nytt för fan nu repeterar du dig! :näsblod

Nä men jag håller med dig tänkte faktiskt föreslå att vi inte behöver jävlas en massa:) Men inget av vad jag hört säger att den skulle vara sämre i säkerhet. Men visst, om man tänker logiskt kan det nog vara en viss skillnad. Men jag tror nog det är små marginaler. Men kan vara intressant att läsa på lite om:tummenupp

Men inget av vad jag hört säger att den skulle vara sämre i säkerhet. Men visst, om man tänker logiskt kan det nog vara en viss skillnad. Men jag tror nog det är små marginaler. Men kan vara intressant att läsa på lite om:tummenupp

Här finns det många hjälmar som är testade. Listan jag länkade till är "systemhjälmar" aka flipflophjälmar. :D

Om du klickar på någon utav hjälmarna får du statistik över hur stor procentandel som öppnade sig vid en "krash".

http://sharp.direct.gov.uk/search/results/?sort=manufacturer&dir=asc&manufacturer=0&model=0&type=3&rating=0&size=0&price=0&x=40&y=10

nä titta där ser man! men det här såg ju inte så dåligt ut för min del:) min hjälm höll i alla fall sig låst till 90 vid krash, jag har en caberg trip. Men behöver iofs skaffa en ny hjlm, kanske man ska satsa på en x-lite bara för att det ska fortsätta vara ett jävla hallå här?:hihi

japp, långt hår avskräcker sällan många om det mot förmodan inte sitter på en tjej som är ute efter underhållsstöd :gnissla
men seriöst, kör du med ett pensionärsollon i trafiken?

:d:d:d

Kan det vara som så att han misstog dig för någon annan eller att du tidigare gjorde någon manöver som skrämde honom?

Eller han kanske hälsade och du hade glömt glasögona hemma och tolkade hans suddiga handrörelse på värsta tänkbara sätt :D

Fast självklart kan det ju varit den gamla hederliga svenska avundsjukan.

Last edited:
Här finns det många hjälmar som är testade. Listan jag länkade till är "systemhjälmar" aka flipflophjälmar. :D

Om du klickar på någon utav hjälmarna får du statistik över hur stor procentandel som öppnade sig vid en "krash".

Det jag saknade information om var hur mycket dom öppnade sig, och hur allvarligt ur säkerhetssynpunkt det är.

Testet talar ju bara om vid hur många % av testerna hjälmen håller sig 100% stängd.

Jag tar hellre en hjälm som glipar lite i 50% av fallen än en där bogvisiret lossnar helt i 10% av testerna.

Nåja, min hjälm fick 4 stjärnor, Shoei hjälmen fick 3, ingen av dom är så dåliga att jag skulle byta ut dom direkt.

Det jag saknade information om var hur mycket dom öppnade sig, och hur allvarligt ur säkerhetssynpunkt det är.

Testet talar ju bara om vid hur många % av testerna hjälmen håller sig 100% stängd.

Jag tar hellre en hjälm som glipar lite i 50% av fallen än en där bogvisiret lossnar helt i 10% av testerna.

Nåja, min hjälm fick 4 stjärnor, Shoei hjälmen fick 3, ingen av dom är så dåliga att jag skulle byta ut dom direkt.

ibland gillar jag folk från norr:D

Back