Italienskt skit....

GSXR1100R skrev:
Pizzaräcern dog efter 100 mil, Barchettan spydde ut all olja idag, varför köper man Italiensk mög :mad:

Fiat & Ducati kommer ifrån samma land...

Bara för att du inte kan köpa en bil i vettigt skick så behöver du inte dra in Ducati i det hela :kocko . Ungefär som att påstå att Suzuki är skit eftersom min video trasslar band ibland. Kolla kärran bättre nästa gång istället!
För övrigt: Ha de bra i sommar! :tummenupp

BMW R90s skrev:
Saxat från DN;
Det vilar lite av 50- och 60-talssportbil över Fiat Barchetta, där finns Triumph Spitfire blandat med klassiska italienska linjer.
Jag hade en 64:ans Spitfire i 7 år och den va mera pålitlig än detta Italienska junk

Bifogat

• PIC00022.jpg
    PIC00022.jpg
    51.8 KB · Visningar: 96
Ducatiracer skrev:
Bara för att du inte kan köpa en bil i vettigt skick så behöver du inte dra in Ducati i det hela :kocko . Ungefär som att påstå att Suzuki är skit eftersom min video trasslar band ibland. Kolla kärran bättre nästa gång istället!
För övrigt: Ha de bra i sommar! :tummenupp
Kolla kärran.. dom är ökända för just detta, din pizzamoppe kommer snart att packa ihop

Strider skrev:
Jag tycker att Valpolicella o Amarone är alldeles utmärkt italienskt "skit".
Vin, design, körglädje samt god mat är dom duktiga på i pastaland, men driftsäkerhet är underprioriterat

Nu blir man ju lite sur här :mad: Jag har ju en fiat och som tidigare ägare till en ducati så kan jag intyga att det är kvalitet rakt igenom! :gnissla

För övrigt, en fiat med mycket grym prestanda kommer kanske säljas efter sommaren, någon som är sugen? :yoparty

PICT3367.jpg

GSXR1100R skrev:
Pizzaräcern dog efter 100 mil, Barchettan spydde ut all olja idag, varför köper man Italiensk mög :mad:

Fiat & Ducati kommer ifrån samma land...

Varför kan bara du svara på. Från fullblod ena dagen till italiensk mög nästa tyder på att hjärnan hunnit ifatt hjärtat vid det här laget. Skämt å sido så finns det säkert en logisk förklaring till det inträffade. Fortfarande inte intresserad av telefon nr till en bra verkstad i nordvästra skåne?

Dee_cati skrev:
Nu blir man ju lite sur här :mad: Jag har ju en fiat och som tidigare ägare till en ducati så kan jag intyga att det är kvalitet rakt igenom! :gnissla
QUOTE]

Men hur mycket är Fiat på den där??? kanske därför kvalitén finns.

Nä gsxr1100r sluta gräma dej och skruva ihop Fiaten, hur svårt kan det vara? Eller kan du hävda någon typ av garanti. Hur som det behöver ju inte vara anavcerat bara för att den trycker ur alla olja.

Qwerty skrev:
Dee_cati skrev:
QUOTE]

Men hur mycket är Fiat på den där??? kanske därför kvalitén finns.

Ehhh, vi har numera satt på original 126-märke på bakluckan och sen har vi även original lysen runt om så den är itne så kraftigt modifierad :rolleyes:

Skoteridioten, bara kika in på min hemsida för lite mer info om fiaten. Ska ner till jönköping imorgon och köpa en komplett rallymotor med sellholm dogbox till om allt går vägen. Då hoppas vi att det kommer gå hyffsat fort ända tills vi får ner en potent turbosnurra i den och då SKA det gå fort. Måste bara lobotomera mig först så jag törs köra den.....
Och angående försäljning så blir det som sagt tidigast efter sommaren beroende på kommande objekt men kanske behålls den ett tag till. Men ska den säljas så är bud välkomna, men komplett med "turn key" så blir det troligtvis inte under 50k, allt beroende på motor och låda som sitter i då.

GSXR1100R skrev:
Kolla kärran.. dom är ökända för just detta, din pizzamoppe kommer snart att packa ihop

Haha jo, riktigt synd att din bil packade ihop, hoppas bara det är en billig packbox men hur många ducati hör du hört packat ihop som servicen är riktigt skött på?

Dyrt? Ja
Inte värst enligt papprerna? Stämmer
Skulle jag byta min mot en ny R1, ZX10, Cbr1000? Aldrig i livet

Livsstil :Bugar

kajlyl skrev:
Tacka vet jag Tysk kvalitet... synd att det inte finns några tyska motorcyklar :(

Du har inte sett filmen från Nyburg Ring med BMW? Kan lägga upp den på www om du är sugen. Det går riktigt fort.

Harmon Rabb skrev:
Varför kan bara du svara på. Från fullblod ena dagen till italiensk mög nästa tyder på att hjärnan hunnit ifatt hjärtat vid det här laget. Skämt å sido så finns det säkert en logisk förklaring till det inträffade. Fortfarande inte intresserad av telefon nr till en bra verkstad i nordvästra skåne?
Går på 3 månaders garantin

Gör ett besök på barchettaklubbens forum (www.barchetta.se) så ska du se att alla problem löser sig och att livet blir underbart :tungan

Kiosken skrev:
Ja visst minns vi kvalitetsvagnar som 124, 127 m.m..
Och lancia delta eller vad den hette. Dom rullar ju fortfarande på våra vägar eller..
Nä just det de rostade sönder på något år eller skar efter sådär 6000 mil...
Rostskyddets kvalitet är inte det allra bästa men köp istället en Volvo för dubbla pengen (om du tror dom rostar mindre) istället för att beklaga dig över att ett av marknadens billigaste fabrikat inte håller riktigt samma kvalitet som de dyrare.
Och skar? Jag har lagt åtskilliga tusentals mil i gamla nedgångna 125, 126, 127, 128, 128 3p, X1/9 och Ritmo.
128 3p:n havererade när kamremmen gick hem och det får väl sägas vara bristande underhåll. 127:an knäckte toppackningen i livet efter mig men det får den ägaren svara för.
I övrigt inga motorhaverier trots att dessa bilar fick utstå körning året runt (även X1/9) med kallstarter, höga tempon, tunga släp (krok på bl a 127:an), flyttlass, tunga transporter i tid och otid med mer slitgöra.
Dessa bilar var otroligt bra bilar med nästintill oförstörbara puffror. 128 3P fick utstå 8000 rpm direkt efter kallstart :kocko utför Tegelbruksbacken VARJE morgon, året runt och den bara gick och gick!
Märk också att detta alltså handlar om bilar som redan var gamla och nedgångna när de kom i min ägo. De flesta hade hunnit gå 15-20 000 mil innan jag började pina dom och dom gick bra långt i min ägo efter det.
Det är ju märkligt att alla vet så mycket om fordon de inte haft.

Men jag måste säga att nyare Fiat suger därför att reservdelspriserna har skenat så förbannat. Ex vis när en spindelled blir sliten på en Fiat Pucko (Punto?) så kostar den 1100:- (minns inte exakta beloppet) verkstadsnetto eftersom den är i ett stycke med hela undre bärarmen.
En av anledningarna att köpa just Fiat är att de är billiga i drift och reparationer men dom har schabblat bort det argumentet, åtminstone såvitt gäller reservdelspriserna.

Dee_cati:
Hade liknande planer för den ena av de båda 126:or jag hade i mitten av 80-talet men det blev aldrig något av det.
Den mindre brutala varianten var att byta knotan mot en Ford V4:a. Inte heller detta blev det något av.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026