Vi tog skit från Tyskarna, annat var det på 1600-talet3185894Vad har svenskar dåligt samvete för och på vilket sätt menar du att det yttrar sig?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vi tog skit från Tyskarna, annat var det på 1600-talet3185894Vad har svenskar dåligt samvete för och på vilket sätt menar du att det yttrar sig?
Vi tog skit från Tyskarna, annat var det på 1600-talet![]()
Vi tog skit från Tyskarna, annat var det på 1600-talet![]()
Helt otroligt! Det är sant, man KAN styra andra människor genom att bara skriva med STORA eller små bokstäver! Eller så är du så jävla lätt att manipulera att du sitter inlåst hela dagarna för annars skulle nån lura dig så pass att du aldrig hittade hem igen3185939Nu tar vi det igen:
I landet Sverige bor svenskar.
I Tyskland bor tyskar.
I Sverige tillverkas svenska varor, de exporteras från Sverige till utlandet.
Hänger du med?
Gjorde en jämförelse med 1600-talet om du inte märkte det3185946va?
sverige fick ju minst skit av alla länder av nazityskland, detta va inte pga nån neutralitet eller diplomati primärt, utan vi sålde malm till dom under hela kriget (iofs så fortsatte flera nordisk länder att bedriva handel med tyskland under kriget), skeppade tyska soldater som anföll norge, den så kallade permittent-trafiken, de soldaterna åkte "bara" på permission, men en division stridande soldater fick lift från norge till finland, Engelbrecht divisonen..
detta borde ju tillhöra allmänbildningen.
sen va sverige nästan en förebild på 30talet med våran tvångsterilisering mm, en riktig ledstjärna för nazzarnas rasideologi.
Gjorde en jämförelse med 1600-talet om du inte märkte det
Då var vi i Tyskland...
På 40-talet var tyskarna här och vi "lät" dom anfalla vårat grannland. Vad hade hänt om historien hade tagit en annan sväng? Hade vi då börjat varje fras på detta forum med Sieg Heil?![]()
Vad har svenskar dåligt samvete för och på vilket sätt menar du att det yttrar sig?
Kan du definiera vad du menar med ALLTID?
Isreal är och har alltid varit i en väldigt trängd sitaution och dom har alltid fått slåss för att över huvud taget få finnas till.
juppJa får uppfattningen att Israel med Bush upptryckt i röven på Sharon är det tyngsta namnen i kriget på de svarta guldet och Isidors sökande på land,rikedom och inte minst patentet på lidande.
Sen undrar ja om man frågar en människa i ca 80 årsåldern från mindre bruksort vilka som var sk onda under WW2 så tror ja många säger kommunister och judar.
Men i dag när böckerna är skrivna av segraren så sägs det bara finnas en ondska och den heter Hitler.
Kan du definiera vad du menar med ALLTID?![]()
Israel skapades iofs 1948 men knappast ur tomma intet. Man tog, vad man nu än tycker om det, mark där det redan bodde en dryg miljon araber, av dessa blev kanppt 800.000 flyktingar efter det första kriget om marken. Hur tycker du att dem skulle reagera? Med klang och jubel??
Om jag inte har fel för mig, vilket jag kan ha, så passade västvärlden på att inkludera Jerusalem i dealen. Vilket, med tanke på att det är en av islams heligaste städer, kan uppfattas som lite provocerande...
Om vi skulle ta en svensk liknelse så kan du ju se hur vi reagerar om samerna skulle vilja ha ett antal kvadratmil av, för mig värdelös, mark i Lappland. Skulle vi tycka det var ok?
Nej, jag försvarar inte en enda bomb eller ett enda mord, men jag tycker nog att din beskrivning av Israels situation är en aning historielös och nog missar hela huvudpoängen i konflikten!
Kan du definiera vad du menar med ALLTID?![]()
Israel skapades iofs 1948 men knappast ur tomma intet. Man tog, vad man nu än tycker om det, mark där det redan bodde en dryg miljon araber, av dessa blev kanppt 800.000 flyktingar efter det första kriget om marken. Hur tycker du att dem skulle reagera? Med klang och jubel??
Om jag inte har fel för mig, vilket jag kan ha, så passade västvärlden på att inkludera Jerusalem i dealen. Vilket, med tanke på att det är en av islams heligaste städer, kan uppfattas som lite provocerande...
Om vi skulle ta en svensk liknelse så kan du ju se hur vi reagerar om samerna skulle vilja ha ett antal kvadratmil av, för mig värdelös, mark i Lappland. Skulle vi tycka det var ok?
Nej, jag försvarar inte en enda bomb eller ett enda mord, men jag tycker nog att din beskrivning av Israels situation är en aning historielös och nog missar hela huvudpoängen i konflikten!
Ja får uppfattningen att Israel med Bush upptryckt i röven på Sharon är det tyngsta namnen i kriget på de svarta guldet och Isidors sökande på land,rikedom och inte minst patentet på lidande.
Sen undrar ja om man frågar en människa i ca 80 årsåldern från mindre bruksort vilka som var sk onda under WW2 så tror ja många säger kommunister och judar.
Men i dag när böckerna är skrivna av segraren så sägs det bara finnas en ondska och den heter Hitler.
Palestinierna har inte ägt "sitt" land sen 1500 talet. Från dess till 1900 styrde turkarna. Sen intog britterna landet. Så det var britternas och FN's mark att ge bort, krigsbyte om man nu vill kalla de så. Efter 2a världskriget skedde uppdelningen. Judarna har inte tagit någon mark, den har dom fått.Kan du definiera vad du menar med ALLTID?![]()
Palestinierna har inte ägt "sitt" land sen 1500 talet. Från dess till 1900 styrde turkarna. Sen intog britterna landet. Så det var britternas och FN's mark att ge bort, krigsbyte om man nu vill kalla de så. Efter 2a världskriget skedde uppdelningen. Judarna har inte tagit någon mark, den har dom fått.
Palestinierna har inte ägt "sitt" land sen 1500 talet. Från dess till 1900 styrde turkarna. Sen intog britterna landet. Så det var britternas och FN's mark att ge bort, krigsbyte om man nu vill kalla de så. Efter 2a världskriget skedde uppdelningen. Judarna har inte tagit någon mark, den har dom fått.
Innan första världskriget var det t.o.m. turkiskt, eller rättare sagt ottomanskt. Britterna "fick" området av Nationerans Förbund, som jag har förstått det för att kunna upprätta en judiskt mandat. Delningen efter WW2 gav upphov till en judsik och en arabisk del. en lösning araberna inte var nöjda med. En hållning man inte behöver gilla men fortfarande kan förstå. För det skedde ju oavsett på mark som andra personer bodde eller hadde bott på.Apropå historielöshet dårå:
Det var inte ett random val för judarna att flytta till f.d. Palestina, det bodde judar där långt innan 1948 och det var heller inte arabiskt land utan brittiskt protektoriat.
Det är grovt förenklat att bara diskutera 1948-nutid när man diskuterar den där konflikten.
För övrigt tror jag alla skulle vara extremt nöjda om lapparna fick några kvadratmil och skötte sig själva.
Innan första världskriget var det t.o.m. turkiskt, eller rättare sagt ottomanskt. Britterna "fick" området av Nationerans Förbund, som jag har förstått det för att kunna upprätta en judiskt mandat. Delningen efter WW2 gav upphov till en judsik och en arabisk del. en lösning araberna inte var nöjda med. En hållning man inte behöver gilla men fortfarande kan förstå. För det skedde ju oavsett på mark som andra personer bodde eller hadde bott på.
Så skapandet av staten Israel var fortfarande klumpigt genomförd och förändrar inte huvudargumentet att "alltid" enligt Sporthojaren är ett väldigt kort perspektiv. Dessutom är det ett argument som ganska snabbt placerar skulden på bara den ena sidan. Stackars Israel mot onda araber. Jag tror inte att det är så enkelt.
För övrigt tycker jag att vi gott kan skänka bort stora delar av Sverige till andra grupper än samerna. Tänk bara på romerna, dem kan också behöva någonstans att vara och finns ju redan på plats. Ge dem Gästrikland!
(Fast allra bäst hade varit att ge dem Rom. Det hörs ju: Rom-Romer, passar bra ihop!)
Det här hade ju kunnat bli en jätterolig tråd, men när till och med markus kommer med ett nästan nyanserat inlägg (fel i sak i vanlig ordning, men ändå) så känns det inte riktigt som om tråden skulle lyfta till, säg, vintern 04-05-nivå.
Att det kommer massa historielösa lunarstormare och härjar är det väl bara att börja vänja sig vid, jag börjar bli gammal...
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |