Israel vs. Palestina

Vems fel är det att två träter?

• Antal röstningar
    0
FN och de omkringliggande länderna bär det största ansvaret, och Palestina och Isreal är lika stora kålsupare båda två.

Hade inte omkringliggande länder varit så jävla giriga och börjat skjuta på Isreal så fort FN stack, och sedan varit så dåliga att Isreal kunde slå tillbaka och ta över (ja vilka områden det nu var) så hade situationen varit annorlunda nu troligtvis, då hade palestinerna haft större område att leva på åtminstone.

Last edited:
Palestinierna har bott där i all tid, å sen helt plötsligt ska de vara Israel. Typ som om Sverige helt plötsligt skulle bli Finskt:mad:

Palestinierna har bott där i all tid, å sen helt plötsligt ska de vara Israel. Typ som om Sverige helt plötsligt skulle bli Finskt:mad:

Mja, ska man vara noga så var väl judarna där först va? ;) Dessutom fick dom väl en rätt begränsad yta från början. Att dom sedan har ockuperat fler områden beroende på krig som dom mot sin vilja blev indragna i, är väl inte deras fel?

Mja, ska man vara noga så var väl judarna där först va? ;) Dessutom fick dom väl en rätt begränsad yta från början. Att dom sedan har ockuperat fler områden beroende på krig som dom mot sin vilja blev indragna i, är väl inte deras fel?

Förklara för mig hur det inte är ens eget fel att man ockuperar andras mark samt förpassar de som bor där och river deras hus samt terroriserar i allmänhet så lyssnar jag gärna. :)

Stryk de jag sa pallar inte sånt här, bara vi får all olja när krigen där nere är över så e jag nöjd.

3185537 Förklara för mig hur det inte är ens eget fel att man ockuperar andras mark samt förpassar de som bor där och river deras hus samt terroriserar i allmänhet så lyssnar jag gärna. :)
Om din granne tömmer sitt dass i din soptunna så blir du förmodligen fly förbannad och dumpar hela innanmätet i soptunnan på hanses tomt utan att ha sorterat hans avföring från dina egna sopor.

Eller? :)

Vadå, det har varit krig i det där området i flera tusen år mellan diverse troende, vad spelar dom senaste 60 åren för roll egentligen :va

Det är RELIGONENS fel alltihopa, du glömde det alternativet så skrota denna poll :rolleyes:

Vadå, det har varit krig i det där området i flera tusen år mellan diverse troende, vad spelar dom senaste 60 åren för roll egentligen :va

Det är RELIGONENS fel alltihopa, du glömde det alternativet så skrota denna poll :rolleyes:

Jag tycker inte det är det minsta fel på någon av religionerna. Att skylla på dem är en lat ursäkt för att spä på ännu mer hat åt fel hål. Det är personen och människor som håller gevär och granater i sina händer. Sen att ena sidan gör det gerilla-style kämpandes för sin överlevnad när någon försöker invadera och ta precis allt som är deras och andra sidan sitter i tanks och får fett betalt för att skjuta prick är en annan sak.

Förklara för mig hur det inte är ens eget fel att man ockuperar andras mark samt förpassar de som bor där och river deras hus samt terroriserar i allmänhet så lyssnar jag gärna. :)

Jag ska erkänna att jag inte är riktigt insatt i konflikten, som så många andra, men så vitt jag vet så är dom "ockuperade" områdena tagna i alla dom olika krig som har startats av diverse arabländer som inte tålde/tåler judarna.

Isreal är och har alltid varit i en väldigt trängd sitaution och dom har alltid fått slåss för att över huvud taget få finnas till. Det är ju inte för inte som dom besitter den fjärde största krigsmakten i världen. När folk då spränger isrealiska kvinnor och barn i luften på bussar i deras huvudstad, kan man förvänta sig rejäla reprisalier.* Om detta sedan är rätt eller fel är en annan femma.

Liknelse:
*Träng in en björn i ett hörn och börja bitchslap:a den så ska du få se att den bryter varenda ben i kroppen på dig.

Jag tycker inte det är det minsta fel på någon av religionerna. Att skylla på dem är en lat ursäkt för att spä på ännu mer hat åt fel hål. Det är personen och människor som håller gevär och granater i sina händer. Sen att ena sidan gör det gerilla-style kämpandes för sin överlevnad när någon försöker invadera och ta precis allt som är deras och andra sidan sitter i tanks och får fett betalt för att skjuta prick är en annan sak.

Skolboksexempel på svart eller vitt-resonemang!

Last edited:
3185592 Jag tycker inte det är det minsta fel på någon av religionerna. Att skylla på dem är en lat ursäkt för att spä på ännu mer hat åt fel hål. Det är personen och människor som håller gevär och granater i sina händer. Sen att ena sidan gör det gerilla-style kämpandes för sin överlevnad när någon försöker invadera och ta precis allt som är deras och andra sidan sitter i tanks och får fett betalt för att skjuta prick är en annan sak.
Skojar du lr?
Vet du vad dom krigar om där nere?????? :va:va:va:va:va

It's all about religion dude!

Hela felet är att Hitler och hans anhang inte fick utrymme att lösa judeproblemet en gång för allapå -40 talet.

:rolleyes:

Frågan är ganska uttjatad men fortfarande rolig att träta om. Tack Kuritas. :)

Det finns hur många länder som helst att vilja på om man vill bo i en islamistisk terroriststat, varför inkräkta på den enda demokratin i regionen?

religion i en hand och vapen i andra = dom förtjänar all olycka och ett avgarv från mig.

Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick