ISR Brakes är sålt

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S

Slutet av en era på sätt och vis, där snackar vi om en kille med passion för sitt jobb. Nu är det bara att hoppas att den där nya firman kan förvalta arvet.

Grymt bra jobbat i alla år Acke, hatten av, du har gjort dig välförtjänt av lite lugn och ro :Bugar
 
Låter ju som en klockren köpare i form av Öhlin. Med tanke på resan det företaget har gjort så borde de kunna förvalta och förädla ISRs teknik på ett ypperligt sätt. Får vi kanske se ISR i MotoGP om fem-tio år?!
 
Låter ju som en klockren köpare i form av Öhlin. Med tanke på resan det företaget har gjort så borde de kunna förvalta och förädla ISRs teknik på ett ypperligt sätt. Får vi kanske se ISR i MotoGP om fem-tio år?!
Högst otroligt att de skulle vilja lägga de pengarna på utveckling samt stöta sig med brembo som de nog har ett djupt samarbete med. Brembo omsätter 40miljarder och således inget företag du vill bråka med....
 
Högst otroligt att de skulle vilja lägga de pengarna på utveckling samt stöta sig med brembo som de nog har ett djupt samarbete med. Brembo omsätter 40miljarder och således inget företag du vill bråka med....

Jag tror inte Brembo bryr sig om ett litet företag likt ISR som nischat in sig på ett pyttelitet hörn av marknaden. Även om jag förutsätter att Öhlins räknar med att ISR nu ska växa i snabbare takt.
 
Är väl bara choppers och hembyggen långt från racing som har ISR bromsar, eller?
 
Vet att ett par team högt upp i endurance Racing kört med isr grejer.
Jo jag kom på forgotten era och andra gammelhojsrace men chopper verkar ju ändå vara 90% för mig som läst MCM sen starten. Vad man nu ska med 6 kolvsok på en sån till
 
Öhlins Utveckling är väl helt separat från Öhlins Racing?

^ ^ ^ DETTA ^ ^ ^

Båda företag har en gång i tiden grundats av samma person (Kenth Öhlin). Fjädringsföretaget Öhlins Racing AB och maskinbearbetningsföretaget Öhlins Utveckling är dock två helt separata företag med olika ägare. Många har svårt att skilja på dessa och det blir inte lättare av att de ligger alldeles bredvid varandra i Upplands Väsby...
 
ISR har väl alltid varit lite mytomspunnet, när jag var yngre sas det att GP-stjärnan Eddie Lawson hade beställt bromsar från ISR till sina privata hojar. På den tiden det var publik på STCC och Supersport 600:or som rejsade så tror jag Jimmy Lindström som slogs om förstaplatsen mot Cralle hade ISR-bromsar.
 
Jag tror inte Brembo bryr sig om ett litet företag likt ISR som nischat in sig på ett pyttelitet hörn av marknaden. Även om jag förutsätter att Öhlins räknar med att ISR nu ska växa i snabbare takt.
Definitivt inte när det gäller en liten nisch där allt man gör är on demand. Det jag kommenterade var om man skulle se märket i motogp inom 5-10år. Efter klargörandet om att det inte är Öhlins racing som köpt det så behöver man inte lägga mer kraft på spekulationer om det...
 
Definitivt inte när det gäller en liten nisch där allt man gör är on demand. Det jag kommenterade var om man skulle se märket i motogp inom 5-10år. Efter klargörandet om att det inte är Öhlins racing som köpt det så behöver man inte lägga mer kraft på spekulationer om det...

Alla racingprylar görs inte on demand, då skulle Öhlins racing vara ett väldigt litet bolag.

Jag ser ingen anledning och tro att Öhlins Utveckling saknar intresse att utveckla ISR bromsar eller att motogp skulle vara uteslutet de närmaste 10 åren.
Utveckla ville väl förstås även Acke men han hade ju inte tillnärmelsevis de resurserna som Öhlins utveckling lär ha.
 
Last edited:
^ ^ ^ DETTA ^ ^ ^

Båda företag har en gång i tiden grundats av samma person (Kenth Öhlin). Fjädringsföretaget Öhlins Racing AB och maskinbearbetningsföretaget Öhlins Utveckling är dock två helt separata företag med olika ägare. Många har svårt att skilja på dessa och det blir inte lättare av att de ligger alldeles bredvid varandra i Upplands Väsby...

Tack för klargörandet.
Jag noterar att Kent Öhlin verkar i alla fall sitta i styrelsen hos Öhlins Utveckling så jag tror inte jag behöver överge min tidigare förhoppning om att ISR kommer utvecklas både tekniskt och ekonomiskt de närmaste åren.
 
Alla racingprylar görs inte on demand, då skulle Öhlins racing vara ett väldigt litet bolag.

Jag ser ingen anledning och tro att Öhlins Utveckling saknar intresse att utveckla ISR bromsar eller att motogp skulle vara uteslutet de närmaste 10 åren.
Utveckla ville väl förstås även Acke men han hade ju inte tillnärmelsevis de resurserna som Öhlins utveckling lär ha.
Jag pratar såklart inte om Öhlins racing utan ISR och Öhlins utveckling som båda är väldigt små bolag och att ISR nästan gjorde prylar on demand. För att utveckla ISR till motogp skulle det behövas enorma summor som säkert överstiger båda bolagens totala omsättning. Moderbolaget har förvisso ordentligt med likvida medel men inte i jämförelse med brembo.
 
Nyheter
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Back
Top