Listan på antalet kändisar som besökt ISR's verkstad i Tumba eller Ackes hem i Sorunda lär vara lång. Besök från åttio- och nittiotalets roadracestjärnor har förekommit frekvent och på senare tid har bl.a. en skådespelare som hoppar med bussar och hämnas hunddråpare slaggat på Ackes soffa.
Som den länkade tidningsartikeln nämner så har Acke tyvärr varit sjuk en tid och jag antar att detta till slut har tagit ned orken, till den nivå att det inte finns några andra alternativ än att sälja företaget.
Fortfarande - notera att fjädringsföretaget Öhlins Racing AB och maskinbearbetningsföretaget Öhlins Utveckling är två helt separata företag. De enda gemensamma nämnarna är grundaren och att de ligger alldeles bredvid varandra. Ägarskap och ekonomi är helt separerade. Det ena företaget konstruerar, bygger och säljer fjädring med en personalstyrka på närmare femhundra man. Det andra företaget fräser och svarvar med en personalstyrka på styvt tjugo man. Det andra företaget fungerar som ren underleverantör till det första företaget för ett fåtal komponenter.
Den länkade tidningsartikeln nämner tydligt vad som är planen för Ackes grejer. Försäljning tas över av ett företag samtidigt som tillverkning tas över av ett annat företag. Jag tror att en del övertolkar detta. Man ska aldrig säga aldrig, men just nu finns inga hydraulik- eller kolfiberkonstruktörer på Öhlins Utveckling som har möjlighet att driva ett lömskt projekt som ska konkurrera ut Brembo från MotoGP...