Isle of Man

brännupp

snabbe-mange
Gick med
2 Mar 2006
Hoj
zx7r, svart som natten
om man vill anmäla sej som förare, hur gör jag då till TT,, nyfiken.. pris på vad det kostar, mm,,

isle of man menar du va?

IoM TT är inget för amatörer, börja med att åka dit som turist så får du en inblick vad rör sig om..

Tänkte säga samma sak som Majk. Tror nog inte att man fattar hur sinnesjukt jävla fort det går där på TT banan.

Men om du vill köra så tror jag att Manx GP är din enda chans att få köra på banan.

Kolla i senaste (september) nummret av engelska Bike, finns en intervju med IAN Hutchinsson om hur han började för 9 år sedan.

Då kostade det tydligen 300GBP att anmäla sig till Manx
Han vann sitt första lopp i Manx newcomers race:yoparty

Tänkte säga samma sak som Majk. Tror nog inte att man fattar hur sinnesjukt jävla fort det går där på TT banan.

Men om du vill köra så tror jag att Manx GP är din enda chans att få köra på banan.
bara nyfiken vad som krävs, en fråga bara, ska inte köra bara undra ,varit kul o köra men sist hade man varit,som sagt bara undra

bara nyfiken vad som krävs, en fråga bara, ska inte köra bara undra ,varit kul o köra men sist hade man varit,som sagt bara undra

Du måste gasa duktigt fort för att ens kvala in i racet. Kör du för sakta i racet blir du avflaggad. Tror du har 2 minuter till på ett varv i MGP för att kvala in. Till och med då måste du gasa så in i helvete. Jag rekommenderar att du åker och kikar lite först. Du behöver bara knalla ner till botten av Bray Hill och kolla en stund under en träning. Om du fortfarande vill tävla där efter det så... Tja, det finns betydligt värre ställen, men där ser man ganska bra och det är nära till depån och fräscha skithus.

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...