Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Det känns tryckt att ha med er därute längs med banan. Jag råkar ju veta att du och "Joe" börjar bli rutinerade Mountain Course Marshalls efter era två tidigare besök med BG supportergänget. Om någon av er har lust att delge oss andra lite erfarenheter här i tråden om vad som skiljer flaggandet på Isle of Man från en vanlig SM-tävling så är vi nog många som är idel öra. Dessutom vet jag ju att det går fort att bygga upp ett förråd av självupplevda anekdoter från denna magiska motorcykel-ö , oavsett om man besöker den i egenskap av förare, funktionär eller publik. Hur var det t.ex. med den där föraren som ni såg blåsa över kanten vid East Mountain Box? Det är väl en upplevelse som man inte behöver hantera så ofta som funkis ut ur esset på Sviestad, eller hur?Det slutade ju lyckligt för honom men en sådan ögonvittnesskildring understyrker lite av utmaningarna man ställ inför på världens svåraste bana. /BG

Flertalet i resesällskapet trodde inte att vi skulle kunna få jobba ute på banan, eller visste inte något om vårat mission.

av en Chief sector marshal som vi lärt känna och som ville ha oss till Windy corner. Väl uppe på Windy corner blev vi handplockade till ”Medical” tillsammans med en äldre dam som trots sina 15år på banan aldrig hade varit med om en krasch!!! 

Hej igen.
Här kommer del 2
Ma Dalton![]()
Här kommer sista delen.
Jag (Joe) och Ma Dalton får återkomma med lite mer erfarenheter och berättelser efter årets TT som går ibörjan av juni.

Det ska jag försöka se till att leva upp till Peter! Om det ändå skulle gå på tok så vet jag ju i alla fall vilken doktor jag kommer att ringa...Riktigt, riktigt välförtjänt! Håll dig hel och ha så roligt både under uppladdningen och på Ön!![]()

Riktigt snyggt!!!
Skall följa dig på radion i år i alla fall, tråkigt att inte behöva odla IoM polisonger...
Isle of Man och real road racing finns ju i våra hjärtan året runt och då måste ju så klart Isle of Man-polisongerna pryda sin plats på kinderna året runt också! Enkel matematik!
Grymt Björn!
Då jag inte har möjlighet att åka till ön så får jag följa racen från hemmaplan! Kommer bli j*vligt spännande!![]()
|
Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter
Efter att Cruiser-programme... |
|
|
|
WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem
WP har länge varit synonymt... |
|
|
Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar
Donut Labs VD Marko Lehtimä... |
|
|
Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar
Donut Labs VD Marko Lehtimä... |
|
|
MC-Mässan närmar sig!
På årets stora motorcykelmä... |
|
|
Nya idéer för tvåtaktsmotorn
Kawasaki har lämnat in en p... |
|
|
Nya idéer för tvåtaktsmotorn
Kawasaki har lämnat in en p... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |