ISLE Of MAN - racerapport!

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Å jag bor ju ännu längre bort men kom hem till slut. Jättebra och intressant föreläsning igen! Tack Björn!
SJ har problem då det blåser men de fick iväg ett tåg till slut på morgonen från Örebro till huvudstaden. Ståplats hela vägen. Hem gick det sämre. Det fick bli Swedbus. Tänk att det går bussar då tågen står. Dags att riva upp rälsen och köpa bussar? Då jag var barn fanns SJ buss...
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Och själv har jag suttit på toppen av Stubnerkogel i Österrike. Vindstilla, nästan 20 grader varmt vid husväggen och gassande sol från en molnfri himmel. Tänk så olika det kan vara.

Om vädret fortsätter på det här viset får vi skicka Björn till GGN som träningsläger
Hmm... Du har rätt i att GGN kanske vore rätt form av uppladdning om man ska ta sig förbi det där jordskredet på Siljas bilder...:va
Nyss hemkommen från Föreläsningen på MC Collection i Sollentuna.

Kanonföreläsning som vanligt.:Bugar:Bugar:Bugar

Bor ju lite längre bort så det tog lite längre tid men kan bara hålla med! :tummenupp Trots att man borde hört det mesta redan så är det alltid trevligt att höra mer om IoM... :kär

Å jag bor ju ännu längre bort men kom hem till slut. Jättebra och intressant föreläsning igen! Tack Björn!
SJ har problem då det blåser men de fick iväg ett tåg till slut på morgonen från Örebro till huvudstaden. Ståplats hela vägen. Hem gick det sämre. Det fick bli Swedbus. Tänk att det går bussar då tågen står. Dags att riva upp rälsen och köpa bussar? Då jag var barn fanns SJ buss...

Tack för berömmet gossar! Ni har ju sett ett flertal av mina framträdanden så ni har ju lite att jämföra med...:D Det känns tryggt att kliva in i en ny föreläsningslokal och känna igen era bekanta ansikten. En alldeles egen ambulerande supporterskara som reser runt i landet och hejar på. Sånt värmer...:kär

På återhörande!
/Björn
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Tack MC-collection och alla besökare!

IMG_5471.jpg
Ett stort tack till MC-Collection i Sollentuna för inbjudan att hålla mitt Isle of Man-föredrag hos dem igår eftermiddag! Vi blev nog alla lite tagna på sängen över det stora besökarantalet, men när vi väl fått datorerna och projektorn att göra som vi ville, och fixat fram en högtalaranläggning i all hast för mig att ha på magen, så tror jag vi kan beteckna arrangemanget som lyckat så här med ett dygns perspektiv.:tummenupp

Det är alltid skoj att träffa sin troget återkommande "Isle of Man-familj" i samband med de här tilldragelserna.:hej
Å alla andra också för den delen! Igår fick jag bland många andra trevliga figurer dessutom hälsa på ett par gamla tävlingsbekanta från förr, som jag inte sett sen vi körde Aprilia mot varandra i Sportproduction i slutet på 90-talet som rookies. Those were the Days...:fyllisar;)

På återhörande
/Björn
 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Jag önskar er alla en God Jul och Gott Nytt År.

Det är bara ett halvår kvar tills TT 2016 börjar.
Längtar.:fakta

Passar på att önska alla som hänger på den här tråden en God Jul & Ett Gott Nytt År! Jag är med till ön 2016 förstås!
 
Last edited:

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
En God Jul till alla läsarna av tråden!:hej

Efter årsskiftet öppnar anmälan till 2016 års TT och under januari hoppas jag kunna precisera lite mer om min tävlingsplaner inför nästa års Isle of Man-äventyr.

På återhörande!
/Björn
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Jag har fått ett av de snyggaste julkorten jag någonsin fått! Tack! :banana
 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Jag har fått ett av de snyggaste julkorten jag någonsin fått! Tack! :banana
Jag tackar också för det julkort jag fått som troligen är likadant som ditt Peter. Kunde inte låta bli och skriva till BG och påpeka att han borde åke nere på marken som vanligt folk...men visst är det snyggt!
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Gott Nytt År!!!

Jag har fått ett av de snyggaste julkorten jag någonsin fått! Tack! :banana

Jag tackar också för det julkort jag fått som troligen är likadant som ditt Peter. Kunde inte låta bli och skriva till BG och påpeka att han borde åke nere på marken som vanligt folk...men visst är det snyggt!

Kul att ni uppskattar motivet boys!:tummenupp
Det stämmer att ni fått likadana kort. En liten hälsning från mig och teamet som tack för ert stöd på läktaren under Isle of Man TT i somras. Om kungliga postverkets arvtagare skött sig så skall alla deltagarna på supporterresan ha fått en personlig hälsning.

Gott nytt år till er och alla andra som hjälper mig att hålla den här tråden vid liv.:banana

På återhörande!
/Björn
 

Ma Dalton

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2008
Ort
Solna
Hoj
Yamaha FZS1000 -01, Yamaha XT660X-05
Hej.
Jag vill bara tcka Björn för det otroligt fina hjulkortet.
Ett sådant kort smälter hjärtat på en hojåkare.
Det skall ramas in och hängas upp på klubben, självklart skall det vara signerat.
Till alla er övriga önskas ett Gott Nytt År.
Bettan
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Alla som inte fick ett julkort behöver inte deppa utan kan använda lite fantasi och skapa ett eget eller två!
Så här ser mina ut...

Julkort.jpgHjulkort.jpg

God fortsättning! :)
 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Inte Isle of Man, men mycket nära! Irland syns från Isle of Man vid klart väder!

I kväll 7/1 på Motors TV klockan 20.50 sänds landsvägsracing från Irland. Repriser flera gånger i veckan. Tidigare år har många olika race sänts under hela vintern och vårvintern.

Motors TV är en kanal som finns i ComHems utbud.
 
Last edited:

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Jag grämer mig fortfarande över att nån turisttrofé slängde sig av berget så jag bara fick 2/3 av banan på Peter den Stores Kawasaki. Jag saknar bergsetappen och kommer på mig själv fantiserandes om den ibland. Ganska ofta faktiskt. Om hela ön om jag skall vara ärlig... :(
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top